Musí se řešit příčina a ne důsledek - kdyby si lidé mohli za rozumné peníze filmy/hudbu apod. koupit u JEDNOHO poskytovatele, tak by pirátění ubylo. Aktuální řešení, kdy jsou ceny za odběr cca ok. ale aby jste se mohli podívat opravdu na co chcete, tak si těch předplatných musíte platit třeba 5 - to je špatně, ty peníze vám nikdo nedá.
To, co píšete, bych bral, kdyby se jednalo o vzduch, který potřebujeme dýchat, o jídlo co potřebujeme jíst a pití, co potřebujeme pít. Ty, kdyby si někdo usurpoval, bylo by nutné rychle a razantně zasáhnout.
Bez hudby i filmů se každý obejde. Pokud komukoliv nevyhovují podmínky, za kterých může dílo přehrát, nechť ho nekupuje. I mně se líbí spousta luxusních a sportovních aut, ale nemám na ně, tak je nekupuju. Ale určitě nepindám takové blbosti, jakože by mi měl někdo takové auto zpřístupnit levněji (např. umožněním výroby levných klonů).
Podle stejné logiky, že pirátění je vysvětlitelné cenou díla, by mělo být vysvětlitelné to, že ukradnu Ferrari, nebo že sklidím půlku cizího pole.
Filmy a hudba, stejně jako všechno ostatní, se řídí (díky Bohu!) poptávkou a nabídkou. Jedinou nejen právní, ale i morálně správnou cestou protestu je prostě autora ignorovat a jeho hudbu / film neposlouchat, neshlédnout.
Protest formou: seberu, ukradnu, nenahradím - je typický pro totalitní systémy. Zavděčí se masám a náklady zaplatí někdo jiný. Jak bolševici, tak nacisté fungovali přesně tak: ukradli majetek i duševní vlastnictví a na dekádu nebo dvě si zajistili prosperitu. Důsledky bolševismu i nacismu se pak léčily dvojnásobnou dobu.