Hlavní navigace

Názor ke zprávičce Evropský parlament schválil povinnost GPS v autech od října 2015 od Filip Jirsák - Silnice jsou soukromé, takže požadavek, aby vozidla tam...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 3. 2014 12:29

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    Silnice jsou soukromé, takže požadavek, aby vozidla tam provozovaná splňovala nějaká pravidla, je zcela legitimní. Požadavky jsou různé a mají různým způsobem přispívat bezpečnosti silničního provozu nebo zmírňovat následky nehod. Takže argument, že je to vaše auto, a můžete si s ním dělat, co chcete, není relevantní - chcete auto provozovat na veřejné silnici, tak musíte splňovat pravidla pro provoz na veřejné silnici.

    Takže jde o to, zda je eCall všeobecně prospěšný systém, zda jeho přínosy nejsou menší, než zápory, a zda místo něj nelze udělat něco jiného.

    Přínosem je lepší a rychlejší předání informací z místa nehody, v některých případech to dokonce může být jediný způsob předání informací o nehodě. Nevýhody - nepatrně se zvýší pořizovací cena aut. Že budou další účastníci ignorovat nehody je nesmysl, to samé by se dalo říci o mobilních telefonech. Navíc zavolání dispečinku záchranné služby je jen jedna z věcí, kterou je při nehodě potřeba udělat. Poslední nevýhodou je, že proti tomu bude protestovat pár bláznů, kteří protestují proti chemtrails, proti sledování přes GPS, proti zaznamenávání informací eCallem, proti odposlechu hovorů eCallem, proti vyzařování elektromagnetického záření eCallem, proti tajné spolupráci vlád s UFO, proti kruhům v obilí, proti úspornému osvětlení a proti milionu dalších věcí. Takže výhody jednoznačně převažují.

    Jinak mně původně vůbec nešlo o to, zda eCall ano nebo ne. Původně jsem se ohrazoval jenom proti tomu nesmyslnému argumentu, že je to vaše auto - který je sice fakticky správný, ale není pravdivý, protože zamlčuje podstatný fakt, že silnice vaše není, a že tím vaším autem ohrožujete ostatní.