Hlavní navigace

Vlákno názorů ke zprávičce Evropský parlament schválil povinnost GPS v autech od října 2015 od Spodní voda - Asi zdejším eurohujerským ovcím nedochází jedna zásadní věc. GPS...

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.
  • 27. 2. 2014 21:41

    Spodní voda

    Asi zdejším eurohujerským ovcím nedochází jedna zásadní věc.

    GPS toho zařízení bude v provozu nepřetržitě. To proto, že v okamžiku nehody nebude čas na hledání satelitů (zkuste si to na svém mobilu). Požár nebo exitus baterií by byl rychlejší. V tomto případě vědomě lžou ti, kteří tvrdí, že to bude aktivované pouze v případě nehody.
    Spolu s daty na 112 to bude odesílat i tzv. "vektor rychlosti", což znamená rychlost vozu před nehodou. Pokud to nebude práskat rychlost kdykoliv jindy.
    Výsledkem je, že při banální nehodě, např. vám někdo nedá přednost v jízdě a jeho pojišťovna by vše zaplatila neboť by byl viník jasný, se pojišťovna dozví, že jste jel v obci 53km/h nebo 95km/h někde polích. A v případě spoluviny na vás pojišťovny rády vyšpulí (_!_)

    Něco jiného by bylo, kdyby si to mohli lidi nechat za příplatek instalovat dobrovolně, na zadek vozu by si dali cedulku ***eurohujer*** a já bych tak pochopil, proč se plouží svých jistých 40km/h. Ale tohle nařízené páchání dobra mi velice vadí a ještě víc mi vadí netečnost ovčího stáda.

  • 27. 2. 2014 22:12

    Jenda (neregistrovaný)

    Fixnutá GPS jako taková samozřejmě nevadí, už jste někdy viděl, aby GPS data odesílala? Zajímavější je:

    - jestli bude trvale/často registrovaný GSM modul (protože to musí nějak ověřit funkčnost, a protože regnutí do GSM taky chvíli trvá)

    - jestli půjde zajistit, aby firmware nešel na dálku donutit k bonzování polohy (hledejte klíčová slova "sim card hacking" a "baseband hacking")

    - jestli za pár let nepřijde někdo s nápadem, že když už máme ten systém pro emergency, nešlo by ho využít i k něčemu jinému

  • 27. 2. 2014 22:31

    Spodní voda

    Samozřejmě, že GPS nic nevysílá a ani satelity polohu nezjišťují, jak se mnohdy píše v médiích. Nazval jsem tak souhrnně celé zařízení.
    Jsem však přesvědčen, že to co lze byť jen teoreticky zneužít tak zneužito bude. A o pojišťovnách a jejich snaze vyhnout se placení si nedělejme iluze.
    Snad, že by od firmware a obslužného software byly zveřejněny všechny zdrojáky :-))

  • 27. 2. 2014 22:32

    Sten (neregistrovaný)

    jestli bude trvale/často registrovaný GSM modul (protože to musí nějak ověřit funkčnost, a protože regnutí do GSM taky chvíli trvá)

    Pouze pasivně naslouchá a hledá BTSky. Pro volání na 112 (což je to, co dělá eCall) není potřeba být v síti registrovaný.

    jestli půjde zajistit, aby firmware nešel na dálku donutit k bonzování polohy (hledejte klíčová slova "sim card hacking" a "baseband hacking")

    Protože ten modul nijak nekomunikuje, dokud není aktivovaný, tak nepůjde.

    jestli za pár let nepřijde někdo s nápadem, že když už máme ten systém pro emergency, nešlo by ho využít i k něčemu jinému

    Aktuálně připravovaný systém k ničemu jinému použít nepůjde, musela by se dost razantně změnit specifikace. Mám daleko větší obavy ze v současnosti již prováděného špehování pomocí kamer na dálnicích a silnicích I. třídy.

  • 28. 2. 2014 9:23

    j (neregistrovaný)

    Hele, prvni "uzasny" napad bude, ze kdyz uz sou ty gpsky a !telefony! v autech, tak ze je prece jde najit, kdyz je nekdo slohne ... tudiz je treba, aby slo najit konkretni imei, pripadne telefonu poslat zvenky vyzvu, aby vratil zpet aktualni souradnice ...

    Ze to zlodeji behem par minut eliminujou, je nepodstatny, podstatny je, ze tam ta funce bude ... a tudiz si ve finale kdokoli "opravneny" bude moc zjistit polohu libovolnyho auta.

    Dalsi uzasna ficura bude ... ze nebudes muse mit lepik s dalnicni znamkou ... postaci, kdyz tvoje auto bude trvale vysilat svoji poloku, a dalnicku si zaregistrujes ... mnasledne se to zmeni ve vybirani myta ... i na kazdy polnacce, protoze proc ne, kdyz vime kde se nachazej vsechny auta kolem.

  • 27. 2. 2014 22:27

    Sten (neregistrovaný)

    V tomto případě vědomě lžou ti, kteří tvrdí, že to bude aktivované pouze v případě nehody.

    Není aktivace jako aktivace. Za provozu to bude sbírat ephimeris a snažit se lokalizovat auto, ale ta data to nebude nikam posílat, dokud ten systém neaktivujete (nehodou nebo ručně na palubní desce), čímž se myslí odeslání dat.

    Spolu s daty na 112 to bude odesílat i tzv. "vektor rychlosti", což znamená rychlost vozu před nehodou. Pokud to nebude práskat rychlost kdykoliv jindy.

    Nic takového v eCall MSD není a to je jediné, co ta navrhovaná regulace požaduje posílat