Alyssa Rosenzweig hlásí, že s ARM čipy Apple rodin M1 a M2 už je k dispozici experimentální podpora OpenGL ve verzi 3.1 a 3.0, v rámci Asahi Linuxu. Oproti dosavadní podpoře OpenGL 2.1 / ES 2.0 tak jde o významný posuv vpřed.
Kód zatím není oficiálně prověřen jako splňující danou verzi OpenGL, nicméně jej lze již bez zásadních problémů používat. V brzké době by ES verze měla povýšit na OpenGL ES 3.1 (což zpřístupní compute shadery). Nadále také probíhají práce na podpoře API Vulkan pomocí vlastního ovladače, zde ale ještě chybí jistá cesta byť k jen podpoře Vulkanu 1.0. Jak dodává Phoronix, zde hlavní žábou na prameni je nutnost dostat do upstreamu jádra v Rustu psaný ovladač Apple Direct Rendering Manager (DRM), což může trvat ještě řadu měsíců.