Na jednu stranu to chápu, na druhou stranu je to škoda. Když jsem na FB vytvářel nějaké reklamní kampaně (co se týkala naší nevýdělečné volnočasové aktivity, ke které jsme chtěli přitáhnout lidi které to bude zajímat), mohl jsem si přesně nadefinovat komu se zobrazí, a stálo to doslova pár korun. Bylo to docela fajn. Míň přesně cílená reklama bude stát víc peněz a přitáhne míň lidí.
Ale právěže naopak, abychom nevnucovali pozvánku na akci lidem co o ni nestojí, proto jsme volili inzerci přes FB, kde jsme si nadefinovali kdo přesně pozvánku uvidí. Pohlaví, věk, místo bydliště, zájmy cílové skupiny. FB to už zajistil, a opravdu to stálo desetikoruny, stokoruny, víc jak 500Kč dohromady jsme tam snad do reklamy nedali, a i tak šlo vidět, že to nemálo lidí přitáhlo.
Spolu s tím jsme s lidmi ze spolku vylepovali plakáty (které vyšly na víc peněz), a samozřejmě když se jednalo o především chlapskou záležitost (auta) tak jsme ty plakáty taky cíleně vylepovali v blízkosti pořádání akce, u průmyslovek, kolejí VŠ, u benzínek, a vyhýbali jsme se záměrně místům jako zdravotní školy, domovy důchodců nebo třeba i v jiných městech, kde by to přišlo vniveč.
Opt-out z cílené reklamy právě tohle cílení zmaří a pak takoví lidé uvidí i pozvánky a reklamy co jsou pro ně irelevantní.
Já tu situaci lidí co budou chtít opt-out chápu, nehejtím, jen jsem chtěl říct, že je to škoda pro všechny 3 strany.
A Vy jste se účastnil voleb v USA ?
Tady se zbavíme o segmentu, který platí za reklamu a by někdo měl povědomí o jeho produktu a ideálně ho zakoupil. Ale v cílené formě tedy neoslovovat ty kde je to zbytečné a zbytečně neplatil.
Politická propaganda , obzláště populistických stran než racionální reklamu připomíná právě ono plošné bombardování v kombinaci s obtěžováním "Hare& Svědci.sro"