Až dovtedy kým sa ľudia budú snažiť na ľudí pozerať cez mračno preblikávajúcich reklám malým okienkom vyhradeným pre samotnú "socializáciu" :D
Friendface je založený na reklamách - ľudia z pohľadu fb sú len akási nevedomá masa spotrebiteľov reklám.. tak to bolo aj bude.
Z. založil fb preto (podľa môjho názoru) lebo v reálnom svete nebol obľúbený - nezáležalo mu na ľuďoch - proste chce byť obľúbený a slávny, bez ohľadu na to čo si kto o tom myslí.. takže netreba čakať že bude na čokoľvek/kohokoľvek brať ohľad.
imho budou ... protoze cim mene konzumentu reklamy, tim mene prokliku, tim horsi konverze a tim mensi atraktivita pro inzerenty. Druha "sorta" uzivatelu ztracejicich zajem o FB je rekl bych ta, ktera zjistila, ze kdyz vyvinou usili a pridaji na fb nejaky svuj tvurci obsah, nebo prakticky cokoliv, uvidi to jen hrstka lidi. A to je tak jako celkem promrhana energie. Take jsem byval aktivni uzivatel FB, uz nejsem. Nema to smysl tvorit pro FB obsah, kdyz dosah tech prispevku je par lidi. Take jsem byl inzerent a platil FB za inzerci, nez jsem zjistil, ze vzhledem k investicim to neprinasi kyzeny efekt (libitka zisk neprinesou) a ze propagace mych projektu je ucinnejsi na jinych mistech nez placena inzerce na FB.
"Akceptovat blokátory reklam" :D
To jako doposud sami dávali filtry do AdBlock? To jako detekovaným uživatelům ty reklamy raději ani neposílali?
Tady se pořád řeší zbytečné diskuse o reklamách a blokátorech, přičemž by se měla řešit úplně jiná relace: odesílatel (server) mi může poslat co chce - já (příjemce) z toho mohu přijmout co chci. Ve světle této věci jsou jakékoliv diskuse na téma příjmů z reklam, "černých" pasažérů apod. naprosto bezpředmětné.
Jestli si FB ukuchtí reklamní kód tak, aby byl blokátorům odolný, klidně. Co mi pošlou je na nich, co si zobrazím (přijmu) je na mě.
To je neco, co managori vzivote nepochopej. Oni si myslej, ze web je proste obrazek a ten se prece neda menit a presne jak ho poslou tak se zobrazi ... mno a proto 90% webu vypada a funguje tak jak funguje. Vcetne rootu.
Koncept webu je neco, co je prone proste neco naprosto nepredstavitelnyho - teda fakt, ze srv posila nejaka data, a nejaky predpis, jak by se to !mohlo! pripadne zobrazit. Ale finalni rozhodnuti o tom, jak (a jestli vubec) se co zobrazi je vzdy na klientech.
Zkusil jsem vypnout uBlock, schvalne, co se objevi za reklamu. Okamzite zaujme technological breakthrough flash disk 1 TB! https://external-fra3-1.xx.fbcdn.net/safe_image.php?d=AQCxsP1baue_EajN&w=476&h=249&url=https%3A%2F%2Fscontent.xx.fbcdn.net%2Fhads-xaf1%2Ft45.1600-4%2F12409173_6043041808845_2051267610_n.png&cfs=1&upscale=1
Z nejakeho zahadneho duvodu Aliexpress prodava ty same o kapacite max. 64 GB: http://www.aliexpress.com/store/product/Free-shipping-Genuine-new-fashion-2G-4G-8G-16G-32G-metal-keychain-usb-flash-disk-swivel/620260_882208220.html
Takze fejsbuk ma reklamy jeste lepsi, nez kolikrat Root. Na Rootu hrozi leda tak nejaka reklama na vyrazku nebo "vyhodne" pujcky.
už chvíli jedu na OpenWRT a používám
https://github.com/openwrt/packages/blob/master/net/adblock/files/README.md
Jak to budou obcházet?
Docela by me zajimalo, jak to chteji provest. Upravi rozlozeni stranky? Nastavi se znovu filtry. Spusti skript v prohlizeci? A neni to nahodou v EU zakazane - bez souhlasu uzivatele spoustet jakykoliv sript (tedy i veskere ty "no-adblock" skripty) - viz http://www.niemanlab.org/2016/06/saying-publishers-anti-adblock-tactics-are-illegal-a-european-privacy-advocate-plans-his-attack/ ?
48 hodin později
http://boingboing.net/2016/08/11/48-hours-later-adblock-plus-b.html