Facebook skoncuje s praktikou zvanou "click-baiting"

26. 8. 2014

Sdílet

„Click-baiting“ (klikací past) je nekalá technika rozmáhající se na Facebooku. Funguje to tak, že se na vaší timeline objeví zajímavě vypadající informace s hezkým nadpisem. Tyto příspěvky obsahují odkaz vyzývající uživatele, aby na něj klikli. Odkaz vede na stránku, kde nejčastěji čeká nějaké obchodní sdělení. Kam odkaz vede nelze na první pohled poznat, jelikož je zkrácen.

Facebook slibuje, že začne tyto příspěvky penalizovat a celkově zkvalitní obsah v news feedu. Nově dostanou přednost linky, které jsou v klasické podobě (nezkrácené). Dalším měřítkem bude tzv. bounce rate. To je doba udávající čas, jak dlouho pobyl uživatel na dané stránce (za jak dlouho se vrátil zpět). Kratší doba představuje větší bounce rate, tzn. větší podezření na spam.

(Zdroj: M-Journal)

Našli jste v článku chybu?

Autor zprávičky

Michal Strnad pracuje ve sdružení CESNET, provozující národní síť vědy a výzkumu, Akademii věd České republiky a jako redaktor na serveru Root.cz. Kromě počítačů rád běhá, kuchtí a čte vše, co se mu dostane pod ruku.