Ano, bylo by užitečné si uvědomit, co všechno žije z reklam, že je dnešní internet (a vlastně celý náš západní svět) na reklamách životně závislý. Na druhou stranu je potřeba si uvědomit, že ta závislost je škodlivá. Ani nejde o nějaké sledování jednotlivců. Nejde dokonce ani o manipulaci. Jde o to, že to rozbíjí systémové mechanismy, na kterých je naše společnost postavená. Pořád spoléháme na to, že ekonomika západní společnosti funguje na principu trhu. Jenže v případě, kdy je na internetu spousta věcí zdarma a hradí se prostřednictvím reklamy, trh přestává fungovat. Protože to už není konzument, kdo rozhoduje o tom, do čeho dá peníze a do čeho ne. Na tomhle pokřiveném „trhu“ klidně uspěje produkt, za který by nikdo nezaplatil ani halíř – ale pokud ten produkt dokáže nalákat lidi, ani to nemusí být opakovaně, stačí jen aby prodal reklamu, stačí mu to, aby byl úspěšný. A může z trhu vytlačit jiné produkty, za které by jinak lidé byli ochotní platit. Trh nemůže fungovat v situaci, kdy si jedna strana myslí, že něco dostává zadarmo.