"pokud uživatel disponuje rychlým internetovým přípojením, je snadnější stáhnout cely RPM, nežli stahovat jen změny a pak „složitě“ dopočítávat (a tím zatěžovat procesor) výsledný RPM balíček pro instalaci"
Dnešní CPU zvládne opatchovat stovky megabajtů za sekundu. (200MB / s per core, a na osmijádře .... dobře, nechme si jednojádro, stejně to, jak je zvykem, nebude paralelizované. Proč taky, v roce 2014, že.)
Tedy cca 2Gbps (+- autobus). Průměrná rychlost připojení k internetu (pro koncového zákazníka) v ČR je cca 10Mb/s. Tedy rychlost stahování je cca 200x pomalejší než CPU patchování.
Rotační disk má sekvenční rychlost čtení kolem 160MB/s, SSD potom klidně 500MB/s i víc. Sekvenční proto, že se ten původní balíček z disku přečte (přibližně rychlostí jako zvládne i CPU), tím, že se přečte se dostane do IO Cache, kde už stejně bude ten nově stažený delta. V RAM se to opatchuje a sekvenčně uloží na disk.
Rychlost disku v tom nehraje roli, ale pro mě za mě si místo 200x (pokud vás to nějak irituje) napište 100x nebo 25x. Což je jaksi pořád víc než 1x.
Jenomže takový patchování, to je práce minimálně na třech souborech. Jeden originál, ve druhým změny a ve třetím výsledek. Jak začne přelítávat hlavička, klasický disk má možná 50MB/s přístup, ale prokládaný 100ms pauzama...
Z vastní zkušenosti můžu říct, že na E1/1200 s 4GB RAM a 500GB klasickým HDD 5400 otáček je drpm několikrát pomalejší, než stažení klasickýho rpm po 16Mb lajně.