Pokud nejaka aplikace kombinuje absolutni a relativni miry, tak to nemuze dobre dopadnout. http://www.hanselman.com/blog/LivingAHighDPIDesktopLifestyleCanBePainful.aspx
Ja taky kdyz jsem linej tam nekam v Qtcku neperu sirku 200 pixelu, misto toho abych zjistoval jaka je prumerna sirka aktualniho pismena a tou neco nasobil.
Zrovna v Qtcku se dost blbe zjistuji metriky fontu, ktery ma uzivatel nastaveny jako default.
Ale iba v pripade ze aplikacia vyuziva komponenty samotneho OS a na zaklade toho skaluje alebo rovno skaluje OS. QT ma vlastne vykreslovanie a tak isto vo vlastnej rezii riesi celu grafiku. Preto treba upravit vsetky casti QT ktore doteraz neratali s vysokymi rozliseniami na malych obrazovkach = velke DPI.
Samozřejmě to nejsou neřešitelné problémy. Ale když má uživatel 4K display a spustí si řekněme WinAmp, který všechno měří v pixelech, bude to špatné. Podobně pokud se v aplikaci špatně mixují absolutní a relativní velikosti.
Průšvih je v tom, že autoři neměli možnost testovat svůj na high-DPI monitorech. Když něco zmršili, nebylo to vidět. Teď to najednou vidět je, a uživatelé jsou nespokojení.
Tenhle "ultimativni" pristup mela kdysi Java. Jeji autori se jednoduse rozhodli, ze zadny pixely neexistujou a veskery API pouzivalo pouze milimetry. Vysledkem byly neskutecne hnusny fonty, ktery se navic pomalu vykresovaly. Programatori se pak pokouseli uhadnout sirku pixelu v milimetrech pomoci ruznych hnusnych hacku.
Microsoft na to sel obracene. Vytvoril TTF font Verdana, ktery byl optimalizovany pro monitory. Tzn. hinting bl upraven aby to pri pouzivanych DPI monitoru dopadlo "dobre".
K druhému odstavci: všechny MS fonty, a většina TTF, PS i OTF fontů, používá hinting. V nižších rozlišeních jinak fonty vypadají hnusně. Představte si, že chcete vyrastrovat písmeno 'm' křivkového fontu, a jeho šířka vám vychází na 6 pixelů. Výsledek nemůže být symetrický. Proto se použije hinting, a udělá se z toho 5 nebo 7 pixelů.