Já to tak jednoznačně nevidím
1. když vás někdo nutí používat nějakou konkrétní aplikaci kvůli vašemu bezpečí, tak to může být s dobrým úmyslem stejně tak jako se špatným úmyslem.
2. dnes se data kradou převážně na koncovém zařízení než aby někdo prolamoval šifrovaný kanál
3. podle mého názoru je někdy lepší používat hůře zabezpečený kanál s plným vědomím toho, že není bezpečný, než se spoléhat na nějaké falešné bezpečí.
Tady ale přece nejde o bezpečí dat uživatelů, ale o bezpečí dat státní správy, tedy klidně i těch vašich.
Pochybuji, že jim nařizují, co mají používat na osobních zařízeních, ale jedná se o zařízení ve správě dané instituce. Každá normální firma, která dnes používá třeba MS Teams asi ponese nelibě, když budete s kolegy řešit pracovní záležitosti třeba na (vašem osobním) Facebooku.
Pro aplikaci práva je lepší použít místní službu. Státní správa by neměla být závislá na nějaké externí nadnárodní službě, zvlášť pokud existují alternativy které není problém spustit místně.
Data se kradou sice na zařízení, ale s daty se často obchoduje i centrálně a navíc se pravidelně vyskytují centrální úniky, kdy unikne velký balík dat. Není o co stát.
Kvalita státního řešení alespoň u nás v ČR je bohužel tristní, ale to neznamená že ten koncept je špatný, pouze jeho realizace. Takže bych ze zkušenosti v ČR neodvozoval, že má stát na digitalizaci státní správy rezignovat.