Vlákno názorů k článku
GitHub mění master a Google blacklist za korektní alternativy od Miroslav Šilhavý - Změny jsou správné, souhlasím s nimi. Nějaké okrajové...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 6. 2020 11:55

    Miroslav Šilhavý

    Změny jsou správné, souhlasím s nimi. Nějaké okrajové problémy to přinese, ale tam kde to jde, obvykle bývá nějaké přechodové období a udržují se funkční obě varianty. Nově už to vznikat nemusí.

    Allow / block list jsou termíny naprosto v pohodě, výstižné a očima dobře čitelné. Zajímavé bude, jestli někdo vymyslí trefnou alternativu k greylistu.

  • 15. 6. 2020 12:06

    Harvie .cz

    Dovoluji si nesouhlasit. Výraz "alowllist" obsahuje tři L a proto se blbě píše a říká si o překlep. Takže je to navíc nekorektní, protože to diskvalifakuje indicke programatory, kteri maji potize s anglictinou kvuli spatne vyuce anglictiny na indickych skolach.

  • 15. 6. 2020 15:58

    Bez Podezdívky

    Změny nejsou správné, nesouhlasím s nimi. Nějaké okrajové problémy to vyřeší, ale jinak se jedná o změny zbytečné, vedoucí akorát k chaosu a nabourávání toho, co normálně roky fungovalo.

    Allow/block list jsou termíny naprosto zbytečné, protože už máme whitelist a blacklist, odborné veřejnosti naprosto srozumitelé a nijak nesouvisející s tím, jakého je kdo rasového původu. Jaká bude alternativa ke graylistu radši ani nepomýšlet.

    A teď vážně: Rasista nejsem, jsem zcela zásadně proti jakékoliv diskriminaci na základě rasy nebo jiného podobného znaku, ale životě by mě nenapadlo si pod pojmy master/slave nebo black-/whitelist představovat jen náznakem cokoliv, co by se týkalo otázky rasové nesnášenlivosti, vždycky to byly a budou jen technické termíny. A hledat za každým jen trochu (ne)hodícím se slovem rasismus, to není služba společnosti, to je s prominutím na diagnózu. Nemluvě o tom, že to akorát napáchá víc škody než užitku, nakonec právě vůči těm, kterým by to snad mělo pomoct.

  • 15. 6. 2020 17:32

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    Nějaké okrajové problémy to vyřeší, ale jinak se jedná o změny zbytečné, vedoucí akorát k chaosu a nabourávání toho, co normálně roky fungovalo.
    Přesně ty samé argumenty se používaly i proti zrušení otroctví. Nebo proti volebnímu právu žen.

    Rasista nejsem, […] ale
    Tahle fráze je už tak obehraná… Vždyť už si z toho všichni dělají legraci, že každý správný rasista musí začít svou promluvu slovy „nejsem rasista, ale“.

    životě by mě nenapadlo si pod pojmy master/slave nebo black-/whitelist představovat jen náznakem cokoliv, co by se týkalo otázky rasové nesnášenlivosti, vždycky to byly a budou jen technické termíny. A hledat za každým jen trochu (ne)hodícím se slovem rasismus, to není služba společnosti, to je s prominutím na diagnózu. Nemluvě o tom, že to akorát napáchá víc škody než užitku, nakonec právě vůči těm, kterým by to snad mělo pomoct.
    Zvažoval jste variantu, že je to možná celé trošku složitější, než abyste to pochopil ze dvou vět ve zprávičce? Že se možná obtížně vciťujete do role afroameričanů v USA? Nebo do role Romů v ČR? Že možná podceňujete vliv jazyka na lidské myšlení?

  • 16. 6. 2020 13:02

    Bez Podezdívky

    Nějaké okrajové problémy to vyřeší, ale jinak se jedná o změny zbytečné, vedoucí akorát k chaosu a nabourávání toho, co normálně roky fungovalo.
    Přesně ty samé argumenty se používaly i proti zrušení otroctví. Nebo proti volebnímu právu žen.

    Pokus dobrý, ale trochu mimo. To jsou jak významem, tak i dopadem dvě naprosto odlišné věci. Že to tak berete, vám ale samozřejmě upírat nemůžu.

    Rasista nejsem, […] ale
    Tahle fráze je už tak obehraná… Vždyť už si z toho všichni dělají legraci, že každý správný rasista musí začít svou promluvu slovy „nejsem rasista, ale“.

    Všechno je o tom, kde se stanoví hranice. Když půjdeme dál, můžeme dojít ke zcela absurdním závěrům, co se dá považovat za rasismus (no, vlastně už tam pomalu jsme). Vycházím z "žít a nechat žít" - nikomu nijak neubližovat, chovat se ke druhým hezky, pokud se ke mně taky chovají hezky, ale rozhodně ne násilím páchat něco, co já osobně považuju za dobro.

    Zvažoval jste variantu, že je to možná celé trošku složitější, než abyste to pochopil ze dvou vět ve zprávičce? Že se možná obtížně vciťujete do role afroameričanů v USA? Nebo do role Romů v ČR? Že možná podceňujete vliv jazyka na lidské myšlení?
    Zvažoval jste vy variantu, že třeba to taky lidem vůbec vadit nemusí? Zvažoval jste, jak moc je tenhle problém skutečný nebo jen vymyšlený? Zvažoval jste, pokud to někomu vadí, jakému množství lidí to skutečně vadí nebo je to uráží? Jistě, budete oponovat nutnou ochranou menšin, s čímž souhlasím, ale zase je to o tom nalezení hranice. Jinak to zase můžeme táhnout až ad absurdum třeba do bodu, kdy vás budou urážet moje názory, a proto bude nejlepší mi zakázat se vyjadřovat (a nebo naopak).

    Další diskuze je asi bezpředmětná, sice formálně argumentujete skvěle, ale na (ne)smysluplnosti daných sdělení to bohužel mění pramálo, a mnoho příspěvků odrážejících nesmyslnost celého tohohle bláznění tu už napsalo mnoho dalších.

  • 16. 6. 2020 14:02

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    Když půjdeme dál, můžeme dojít ke zcela absurdním závěrům, co se dá považovat za rasismus
    Když půjdeme dál, přestaneme pojem rasa u lidí úplně používat, protože nemá žádný význam. Když půjdeme dál, přestaneme lidi soudit podle toho, jakou mají barvu kůže nebo k jakému etniku se hlásí. Už aby to bylo.

    Vycházím z "žít a nechat žít" - nikomu nijak neubližovat, chovat se ke druhým hezky, pokud se ke mně taky chovají hezky, ale rozhodně ne násilím páchat něco, co já osobně považuju za dobro.
    To, že se k někomu chováte nehezky, si nemusíte uvědomovat.

    Zvažoval jste vy variantu, že třeba to taky lidem vůbec vadit nemusí?
    Jasně, a proto se ozývají, protože jim to nevadí. Ano, tuto variantu jsem zvážil a vzápětí jsem ji zavrhl jako naprostou absurditu.

    Jistě, budete oponovat nutnou ochranou menšin, s čímž souhlasím, ale zase je to o tom nalezení hranice.
    Jo jo, lidská práva pro všechny, teda až na výjimky. V tomhle se neshodneme – já lidská práva považuju za univerzální. Můžu se na to dívat i čistě sobecky – jakmile tam připustím nějakou hranici, dříve či později se za tou hranicí ocitnu i já.

    Další diskuze je asi bezpředmětná, sice formálně argumentujete skvěle, ale na (ne)smysluplnosti daných sdělení to bohužel mění pramálo
    Zvažoval jste variantu, že ta nesmyslnost není na straně mých argumentů, ale vašich názorů?