Abyste mohl v e-mailové schránce rychle vyhledat všechny zprávy třeba se slovem "babička", musí se vyrobit nejdříve tzv. "index", viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Index_(datab%C3%A1ze) a díky němu lze pak rychle (cokoliv) najít. Takhle funguje i vyhledávání Google, viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Webov%C3%BD_vyhled%C3%A1va%C4%8D
Abyste mohl zprávy správně rozřadit (důležité, nedůležité, spam, atd), musíte je také rozebrat na jednotlivá slova a podle toho se rozhodnout.
Ale pořád to nemá nic do činění s cílením reklamy. Google se zavázal nezískávat informace z e-mailů pro rozhodnutí, jakou reklamu má zobrazit. Což podle mne nedělá (reklama se zobrazuje podle navštívených webových stránek).
Na druhou stranu, pokud tam předtím vyhledával (Google) informace, které využíval pro cílení marketingu a od roku 2012 se v podmínkách, kdy se to dělo, nic nezměnilo. Tak autor důvodně usoudil, že to může znamenat, že to praktikují i nadále. Osobně bych k takovému názoru dle současného popisu, nedošel.
Nicméně vyjádření ve smyslu "zlepšení výsledků vyhledávání" může znamenat cokoliv - mohou si jej vyložit tak, jak popisujete, ale také jinak včetně toho, že indexuje z vašich e-mailů to, o co máte zájem, a pokud poté použijete jejich vyhledávač (nebo adwords na jakýchkoliv stránkách včetne root.cz), tak již přizůsobí výsledky tomu, aby vám nabídl vhodné produkty svých partnerů :)
@Milan Keršláger
Díky za linky, ale co je to ta databáze? Vyhledal bych si to, ale nevím co je webový vyhledávač.
No, zaindexuje. Ale asi to není proto, že by to bylo slovo které do té doby neznal a nebylo v žádném slovníku, ale proto, že to spojí s uživatelem* a jeho aktivitami apod .... Pak přece takové indexování za účelem vyhledávání (což může být dost blízko reklamě) dává teprve smysl ... Původně přece chtěli v google podle mailové komunikace cílit reklamu a přizpůsobovat vyhledávání*
*když se teda nic nezměnilo, kromě doby od slibu jak je psáno ...
@Milan Keršláger
Neznamená, ale tak nízko? Vlastně po tom "náznaku linkem na wikipedi:webovy_vyhledavac" mi mohlo dojít s kým mám tu čest ...
Jaké konspirační weby? Google v 2012 sám uvedl že vyhledávání v mailech bude používat pro cílenou reklamu a vyhledávání. Já ani nevěděl, že někdy prohlásili, že toho nechají. Až zde jsem se to dočetl zároveň s tím, že to asi i tak nezrušili. Takže pro mě se v podstatě od jejich prohlášení nic nemění.
A vůbec, co má být konspiračního na tom, že (nejen) Google se snaží veškerý uživatelský vstup využít pro sebe a svůj byznis - mimo jiné k cíleným reklamám a "zlepšení služeb" uchováváním a indexováním všecho? To je dnes jasné snad každému svéprávnému člověku - jsem si teda doteď myslel ...
Zas až tak irelevantní nemusí být ani pro vyhledávání, uživatel si ne vždy vzpomene přesnou formulaci použitou v mailu který četl před půl rokem a teď by se mu hodil. Search engine který by hledal zprávy podle přibližných informací o obsahu by nebyl vůbec špatný :)
Osobně Google fakt neviním z ničeho :) Pokud by i nadále zobrazoval reklamy podle obsahu mailů a neposkytoval ho přitom třetím stranám, jen je používal pro cílení, je to podle mě zcela v pořádku, něčím se ta služba živit musí.
Vedle toho si pak ke své doméně platím proton mail, kde mám za svoje peníze (a s ohledem na použitou technologii) docela jistotu že si maily přečtu jen já.
Ale nejenom v mailech. Taková indexace, že třeba "surfovací prkno" souvisí s "dovolená", "zábava" a "moře" je zajímavá pro jakékoliv vyhledávání a z těch mailů se toho mohou asociavat hodně. Proti tomu nic.
Celé to ale stojí na tom, jak moc to google "využívá". Jestli jenom k anonymní indexaci slovních spojení, tedy mail jako další zdroj anonynmě, nebo to propojuje na uživatele a co s tím ještě dělá dál ... což jaksi tak plně nevíme - něco tvrdí a něco jiného má v podmínkách - což vyloženě budí důvěru ....
Nejde o vinení Googlu, resp. záleží v jaké míře to užívá a to se evidentně tak plně neví ...
Mi to připomíná ten vtip, jak chtějí zavřít ženskou kterou chytli s kusem drátu v blízkosti vykradeného klenotnictví, a chtějí ji zavřit, protože měla nástroj kterým si mohla otevřít dveře a vloupání provést. Na což ona soudci odpoví, že by se měl sám oběsit za bestiální pedofilní znásilnění, protože nádobí má stále u sebe.
Není co řešíte nebo v čem vidíte konspirační názory. Každá společnost velikosti Google zkouší, co všechno si může dovolit a z čeho všeho může něco mít. Gmail není nějaký malý freemail jakéhosi lokálního providera. Je zcela legitimní si všímat zda a jak mění podmínky služeb a snažit se odhadnout co za tím stojí.
Pokud se závěry nesouhlasíte, můžete diskutovat, ale je IMHO zcela absurdní napadat kohokoli z konspiračních teorií. Sice je mnoho konspiračních teorií čistou fantasmagorií, ale na druhou stranu se tyhle fantazijní teorie ničím kvalitativně neliší od reálných událostí dnešní doby. A v lidské povaze je odnepaměti touha odhalit příčinu věcí - najít skryté dění pod povrchem věcí, které není sice hned zjevné, ale které lze odhalit.
Takže ano: Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mně nejdou. Tedy: Že jsou konspirační teorie často fantasmagoriemi ještě neznamená, že není co odhalit. Jak lze historicky doložit.
Vážení,
co takhle si to ověřit a sami vyzkoušet? Netřeba se domnívat nebo konspirovat. Důkaz máte každý ve své ruce.
Naposledy, když jsem to testoval - a bylo to určitě po roce 2012 - to fungovalo takto:
V gmailu jsem napsal několik mailů a úmyslně je zaplnil větami, které jsem nikdy nevyhledával a nepoužívám (např. "sháním pnumatickyý prorážeč zdí", "jablka v bio kvalitě", ...).
Vypnul jsem blokování reklam a viděl jasný důkaz: reklama, která se mi zobrazí hned VEDLE mailu, má přímou spojitost s tím, co jsem v mailu psal.
Zkuste a pak poreferujte...