To je jen rozliseni tech obrazku, kdyz pak treba ten applet, ktery ten obrazek vyuziva nacpes do panelu, tak bude samozrejme maly (a navic nebude kostrbaty diky tomu vysokemu rozliseni). Aspon tak jsem to pochopil ja… to jak ma gnome stovky adresaru s ikonkami ruznych velikosti a vic jak pulka tech adresaru je prazdna me vzdycky sere. Clovek hleda nejakou ikonku, treba na applet a musi to hledat jak pitomec.
Vektorové? A na čo? Pokiaľ je ikona zobrazená na monitore, znamená to, že v pamäti sa nachádza ako nekomprimovaná bitmapa. Pamäť sa tým teda neušetrí.
Veľké ikony musí OS zmenšovať, rovnako ako musí prekresľovať vektorové obrázky. Nemyslím si však, že by pri dnešnom výkone hardvéru niekto zbadal rýchlostný rozdiel medzi prevzorkovaním obrázku a zmenou veľkosti vektorového obrázku.
Proc by mely vektorove obrazky oklamavat nyquista? Vektorove obrazky jsou zkratka nejlepsi zpusob, jak uchovavat ikony, protoze zachycuji zcela presne to, co autor zamyslel i bez nejakeho vzorkovani. Jiste, pak si to musim ovzorkovat, abych z toho dostal nejakou bitmapu, ale porad to je lepsi, nez kdyz prevzorkuju uz jednou ovzorkovanou bitmapu. Jestli budu mit bitmapu 256256 a budu chtit ikony velikosti 3232, tak samozrejme rozdil nepoznam. Kdybych ale chtel ikonu 230*230, tak uz se to bude lisit od toho, co ziskam z vektorove predlohy.
Vektorove proto, aby se furt neresila tvorba ikon v padesati ruznych velikostech. Clovek ma po disku same ikony. A nemyslim, ze by byl nezvladnutelny problem si tu ikonu vyrenderovat do bitmapy a nacpat do cache vzdycky, kdyz se nekde nejaka pouzije nebo treba ji nekdo prenastavi velikost a pri dalsim pouziti by se tahala uz z cache.