No nevim. Ta iniciativa vznikla naprosto nezavisle na Googlu. Google se o to zajima hlavne proto, ze se ho to dotyka a snizuje jeho zisky, takze se rozhodl "pridat k tomu, co nemuze porazit" a jeste na tom muze vydelat "vylepsenim image".
Proste Google se snazi z toho vyjit co nejlepe, ale on sam to takhle neplanoval.
aspon to da priestor na vznik noveho prehliadaca :) alebo sa posilni vyvoj FF a bude z neho zas schopny pouzitelny prehliadac. V sucasnom stave asi nieje nikto motivovany vyvyjat FF, kedze chrome je hegamov. ale teraz ked vacsina poweruserov zacne hladat alternativu, tak moze svitat na lepsie casy :)
"Dřive IT magazíny měly 1000 stránek, z toho bylo 900 stránek reklamy a nikomu to nevadilo"
....a pokud vadilo tak se daly ty stranky s bordelem preskocit, coz dneska uz neni tak trivialni kdyz se ti reklama vali z browseru primo do xichtu a jeste ti kdejakej zelenej zmrd od Alzy rve do usi.....
Ovsem medicina existuje:
http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm
Rad bych se pletl, ale neresi ty nove standardy pouze "jak ty reklamy vypadaji"? Me osobne na reklamach hodne vadi jejich smirovani a obavam se, ze timhle se nove standardy vubec nezabyvaji.
Presne timhle se ale zabyva Privacy Badger, ktery neni zamereny ani tak proti reklamam, jako proti "trackovani", ktere reklamy pouzivaji. Nebo opacny pristup pouziva AdNauseam, ktery naopak "klikne na vsechno co vidi".
Je to chvalyhodna iniciativa, ktera se snazi situaci trosku zlepsit, ale je treba si uvedomit, ze ta snaha prisla az pote, co poskytovatele reklamy "dostali pres hubu" a ted uz se jen snazi zachranit topici se barku. Tuhle iniciativu nedelaji ani tak pro uzivatele, ale predevsim pro sebe. A dokud nezrusi to odporne slideni/sbirani dat, tak se adblockeru nevzdam, at si maji reklamy treba o velikosti 1x1 pixel.
@Ivan Novy
Prominte, ale vy jste uplne minul pointu. Vubec nejde o to, jak cenne ty informace jsou ci nejsou, JA CHCI MIT SOUKROMI, ale nikdo se me na to neptal. Je mi celkem jedno jakou maji informace o me hodnotu, predevsim je nemaji sbirat bez meho svoleni. To je jak Mnichovska dohoda o nas bez nas. Doufam, ze jsem to tentokrat napsal dostatecne srozumitelne.
Mimochodem, prave me napadl bonmot. Kdyz stalking provozuje jedna osoba, rika se tomu trestny cin. Kdyz je ale provaden masivne a organizovane, rika se tomu internetova reklama.
Na náměstí soukromí mít nemůžete a internet je takové náměstí. Internet je okno na svět, no a když se podíváte z okna svého domu, tak je logické, že vás ostatní vidí a soukromí nemáte a mít ani nemůžete. Na internetu nejste v soukromém prostoru, ale veřejném a sledujete výlohy obchodů. Čerpáte-li nějaké služby zdarma, platíte právě ztrátou soukromí.
za 10, 20 let ten rozdíl mezi příkladem s náměstím a internetem nemusí být brán už tak absurdně. Časy, kdy internet byl sklep, kam jsem se schovával jsou už také pryč.
Špízování od stránek/reklam mi na internetu nevadí pokud je pomocí cookies, naprosto šílené pro mě ale je, že čím dál více firem se učí (či už umí) spojovat mojí aktivitu přes různá zařízení bez možnosti s tím něco dělat (= smazat cookies).
@Tomáš2
No prostě se pár lidí (nebo firem) rozhodlo, že si z ostatních obyvatel této planety udělají dojné stádo a mě osobně už pomalu připadá trapné až ubohé, jak se mohou pořád právě ti oni podnikavci přetrhnout a pořád se musí snažit někoho pozorovat a šmírovat, filtrovat a pořád se muset někomu snažit vtírat do života, do soukromí a kdoví až kam a investují do toho svůj čas, který máme na světě všichni omezený. Přestože je tam obchodní zájem, takové chování je prostě úchylné, na důvodu nezáleží
Když jdete po náměstí v malém městě, tak vás obchodníci skrze výlohy taky šmírují a přemýšlejí, jak vás dostat do svého obchodu. To je zcela přirozené. Nepřirozené je, když to dělat nemusíte a vaše existenční starosti řeší někdo jiný za vás. Třeba stát nebo váš zaměstnavatel. Pak samozřejmě se stáváte lovnou zvěří. A tak je to i správně. Protože nikdy není nic zadarmo. Jistota příjmu musí být něčím vykoupena. Ve vašem případě například ztrátou soukromí v internetu a nebo placením za prohlížení stránek.
No, myslím že vzhledem k aktivitám reklamních společností i Googlu, by to přirovnání spíš bylo ne koukat do kabelky a do disku, ale pořizovat a udržovat záznamy kde,kdy a kdo seděl, s kým, prohrabat koš (evercookies, párování pomocí otisků systému a ultrazvuku . . . .), přiřazovat osoby ke známým a rodinám, soupisy majetku (nákupy na netu) apod.
"nebo ,,odeslani informace ze reklama byla shlednuta,"
Ale tohle presne prece dela AdNauseam.
https://vimeo.com/111943439
Zadavatel by samozřejmě tušil. Zadavatel nezadává reklamu jen tak, aby utratil peníze, ale chce, aby ta reklama přinesla nějaký efekt. Když ho nepřinese, reklamu příště zadávat nebude. Přičemž je zadavateli úplně jedno, jestli ten efekt reklama nepřinesla pro to, že lidé používají AdBlock, nebo že má daný web pro zadavatele nevhodnou cílovou skupinu, nebo je to nějaký jiný důvod.
1. jsem si nevšiml, že by mě někdo před příchodem na server varoval
2. je rozdíl mezi zobrazením někde nějaké reklamy a databází klientů nějakého serveru a mezi trackováním, párováním, stahováním X js souborů s reklamním shitem a vytěžováním linky.neustálým pravidelným zasílámím timestampů, jenom proto, že si nějaký Jouzek chce na tom vydělat. Ok ať si vydělává, ale nevím proč by mi měl někdo zakazovat tohle chování blokovat, nebo protestovat, nota bene nějaká ovce ...
Root jde podle mě celkem schůdnou cestou, mají členství, ŽÁDAJÍ aby si lidi vypli blokátory, ale nikomu jako některé ovce (např. ty) necpou že je normální a skvělé si tyhle bordely tahat do kompu a účastnit se trackovacích sezení, že to bez toho nejde a podobně. A to root je fakt dobrý přáklad, jsou servery kde by kvůli reklamě i zadek lízali
Jako google ne-google, co je nějakému sráči do toho, čím kde, kdy a co platím? Co já s tím že on z toho má bussiness? A vyhnout placení kartou není tak úplně preferované, protože firmy nechtějí vyplácet hotově, výběry většinou něco stojí a za nějakou dobu už ani nebude hotovost + mimo systém vystoupit v podstatě nemůžeš - takže tu není možnost se tohoto kolotoče neúčastnit, státní nebo open alternativa tu není a IMO nikdy nebude.
A poslední důležitá věc:
1. ty servery, kterými se tu oháníš nejsou ti kdo na tom opravdu vydělává, to jsou jenom slabě placené sběrné stanice
2. nejde jenom o reklamu ale celý ten ansábl okolo - a to je přesně chyba tvé argumentace: oháníš se penězmi za reklamu pro server, ale jaksi už zapomínáš na celý ten další kolotoč . . . .
NULL 10:03: Rozepsal jste se sice hezky, ale nezmínil jste nic, co by vás nutilo na ty weby lézt. Já nikomu necpu, že je skvělé nechat si „tahat do kompu tyhle bordely a účastnit se trackovacích sezení“ – já jenom říkám, že když se vám to nelíbí, tak na ty weby nelezte. Nevím, co je na tom tak složitého k pochopení. Když někomu nechutná indické jídlo, tak asi taky nepoleze do indických restaurací a nebude si pak stěžovat, že tam zase měli indické jídlo, které jemu nechutná.
@Filip Jirsák
Jenomže nad indickou restaurací je napsané něco jako "Indická restaurace" nebo "Indické jídlo". Když lezu někam na web, tak tam není napsané jestli mě bude někdo stalkingovat na kdo (jako např. "... indické ..."), kolik mi to vyžere dat na lince a kolik natahám bordelu do kompu. Odpověď na tohle se ale v tvém textu samozřejmě nenachází.
Ale nemusí mi to ani dávat najevo, jenom si vyprošuji aby pořád někde nějaký nazdárek tvrdil, že si to musím(e) nechat líbit a neblokovat + viz. výše to co jsem psal o systému jako tady rootu (tedy co jsi jaksi, samozřejmě omylem, nezaznamenal)
@Filip Jirsák
Jenže když už jsem tam vlezl, neupozorněn, tak jsem si oný bordel vyžral. Když zjistím teda "s křížkem po funusu", že to web dělá a zablokuji ho, tak na ( mě || nás || ostatní ) začnou poštěkávat tobě podobní, že nepodporujeme weby a ty bez toho nepřežijí. To se ani nebavím o tom, že argument že většina peněz za tu reklamu nejde tomu webu, podobné rozumbrady jako ty ani nezajímá, hlavně že reklama === provoz webu a mávat s tím stačí . . .
Už kdysi jsem psal, že bude nezbytné aby se webům platilo za reklamní místo, ne jenom pokud to uživatel ( uvidí || neblokuje ) a ty jsi byl už tehdy jeden z těch "užitečných idiotů", kteří vyřvávali že to tak nejde - přitom by to pomohlo webům, neštvalo lidi (protože by mohli blokovat nebo neblokovat) akorát teda nějaký filuta z reklamky by možná lehce ostrouhal, protože by neměl tolik trackovacích dat - tedy měl jenom od těch, kteří se toho jeho podniku hodlají účastni - třeba od tebe. Nevím jaký význam má podporovat systém, který vyhovuje jenom jedné straně z několika, když nejsem ten jeden komu vyhovuje.
Ať se na to dívám jak se na to dívám, tak buď horuješ ve špatném systému reklam, kdy profituje výrazně jenom jedna strana, za stranu na které nejsi (reklamky), jelikož jsi buď klient (weby) nebo zboží (uživatelé || návštěvníci) a nebo jsi jeden z těch reklamek, tím pádem horuješ sice správně, ale za ten špatný systém. Ať tak nebo tak, děláš špatně.
Jenže když už jsem tam vlezl, neupozorněn, tak jsem si oný bordel vyžral.
Proč? Tak ho blokujte v okamžiku, kdy zjistíte, že něco takového odkazuje.
začnou poštěkávat tobě podobní, že nepodporujeme weby a ty bez toho nepřežijí.
Máte hodně bujnou fantazii. Na tom, že nelezete na web, který vám z nějakého důvodu nevyhovuje, nevidím vůbec nic špatného.
argument že většina peněz za tu reklamu nejde tomu webu, podobné rozumbrady jako ty ani nezajímá
Nezajímá, protože ten argument je irelevantní. Je to asi stejně relevantní,jako kdybyste argumentoval tím, že když koupíte v obchodě televizi, stejně nejde většina peněz tomu prodejci.
Už kdysi jsem psal, že bude nezbytné aby se webům platilo za reklamní místo
To jste nevymyslel vůbec nic nového, právě naopak. Platba za reklamu se posouvala od platby za místo k platbě za zobrazení a od platby za zobrazení k platbě za akci. Protože zadavatelé reklamy neplatí proto, aby někde bylo nějaké místo, ale proto, aby díky reklamě něco prodali.
jeden z těch "užitečných idiotů", kteří vyřvávali
Vás to opravdu hodně štve, že si někdo dovolí mít jiný názor, než vy…
přitom by to pomohlo webům, neštvalo lidi
Nějak jste zapomněl na ty, kdo to celé platí – zadavatelé reklamy. Můžete vymýšlet různé způsoby, jak oblafnout zadavatele, aby vyplázli peníze a nic za to nedostali. Ale dlouhodobě to nikdy fungovat nebude, protože dříve nebo později na to zadavatelé přijdou, že nic nedostávají.
protože by neměl tolik trackovacích dat
Vy si to představujete jak Hurvínek válku. Zadavatelům reklamy jde o to, abyste u nich nakoupil, o žádná trackovací data jim nejde – co by s nimi dělali?
Nevím jaký význam má podporovat systém, který vyhovuje jenom jedné straně z několika, když nejsem ten jeden komu vyhovuje.
A proč ho teda podporujete? Podporovat byste ho přestal tím, že byste přestal chodit na weby zobrazující reklamu a nakupovat u firem, které tu reklamu zadávají.
Ať se na to dívám jak se na to dívám, tak buď horuješ
Já nehoruju za nic. Já se jenom podivuju nad tím, že někdo nadává na to, že ošklivé firmy platí za zobrazování reklamy na ošklivých webech, a pak jde, od té ošklivé firmy něco koupí, načež jde na ten ošklivý web a tu ošklivou firmu doporučí.
@FIlip Jirsák
Jirsáku, rozsekat něčí text na věty a pak každou oplácat nesmysly bez kontextu je nejenom neslušné ale i hloupé.
Každopádně:
1) To ale podle tebe nesmím.
2) Já taky ne. O tom tu ale nikdo nemluvil.
3) Jenže při koupi televize platím za televizi obchodníkovi, netahám nějaký bordel 3. stran a neúčastním se tím jejich úchylných, resp. stalkingových, hrátek a mám možnost si televizi vybrat. Na web vlezeš a nikdo se tě neptá, jestli chceš být součástí těchto nekalých praktik. A když blokuješ, tak se ozívají individua jako ty
4) To je ale jejich boj. Úplně nejradši by byli, kdyby měl každý před očima jenom reklamu - na to jim ale já z vysoka .... a to je přesně to o čem byl ten kousek textu ze které jsi vyrval jedinou větu - o tom, že jediný komu to vyhovuje jsou oni a tllačí tím na ostatní + takoví "užiteční idioti" jako ty jim v tom ještě pomáhají.
5) Neštve, ale když má někdo názor hloupí, tak mu nebudu tvrdit jak je to názor chytrý.
6) Jestli někoho někdo oblafává, tak je to teď, protože pokud mě reklama nezajímá, tak je jedno jestli ji blokuji nebo ne a zadavatel vyplázl za zobrazení peníze zbytečně. Takže reklamka okrádá zadavatele a bere si jako rukojmí weby proti návštěvníkům - co se ti na tom může líbit, nechápu
7) Hurvínek tady budeš ty. Zadavatelům samozřejmě jde o nákup, jenomže vykonavatelům, reklamkám jde i o ty trekovací data - zjisti si jak to funguje a přečti si někdy podmínky takového oreklamovaného weby. Co je 3. strana a její markteingové účely snad zjistíš nakonec sám.
8) A nebo se můžeme zasadit o to, aby reklamní systémy byly výhodné pro všechny. Pravda, tak jednoduché jako tupě tvrdit: "No tak nikam nelez" to není. Tvou logikou by ti taky stát mohl začít rozprodávat orgány a když se ti to nelíbí, tak se odstěhuj - pravda, jiný artikl, ale princip úplně stejný.
9) Jenomže tak to právě úplně nefunguje. Ty to tady stavíš do role, jako kdyby pár chudáčků co se tím málem neuživí chtěl někdo zruinovat. Jenže on je to dost vydělávající bussines, ti kterýma se zaštiťuješ (weby) z toho mají prd, uživatelé jsou trackováni třetíma stranama a data prodávána všude možně, pak tě otravují i telefonicky, zadavatelé platí hezké sumičky za zobrazení i těm kteří nemají zájem a praktiky, jako třeba ta reklama na Alzu, která neúměrně řve nemá s podporou webu na které se zobrazí nic společného, ten řev to je jenom jedna z čur.ckých neregulovaných praktik reklamek (tzv. 3. stran) které ty tu jakoby přeskakuješ a oháníš se jenom weby a zadavateli.
Jirsáku, rozsekat něčí text na věty a pak každou oplácat nesmysly bez kontextu je nejenom neslušné ale i hloupé.
Kontext je ve vašem komentáři. Snad si pamatujete, co jste psal. Hloupého na tom nevidím nic, neslušné by mi připadalo citovat celý odstavec textu, když podstatná je z něj jen jedna věta. Ale pokud máte jiný nápad, jak odkázat, na kterou část komentáře reaguju, sem s ním.
To ale podle tebe nesmím.
Proč si pořád vymýšlíte, jak něco podle mne je nebo není? Zkuste reagovat na to, co jsem doopravdy napsal, ne na výplody vaší fantazie.
Neštve, ale když má někdo názor hloupí, tak mu nebudu tvrdit jak je to názor chytrý.
To nemusíte. Stačilo by kdybyste psal slušně, bez urážek, k věci a nevkládal mi pořád do úst něco, co jsem nikdy nenapsal.
Jestli někoho někdo oblafává, tak je to teď, protože pokud mě reklama nezajímá, tak je jedno jestli ji blokuji nebo ne a zadavatel vyplázl za zobrazení peníze zbytečně. Takže reklamka okrádá zadavatele a bere si jako rukojmí weby proti návštěvníkům - co se ti na tom může líbit, nechápu
Reklama nezajímá skoro nikoho. A zadavatel reklamu rozhodně nezadává proto, aby někoho zajímala.
Hurvínek tady budeš ty. Zadavatelům samozřejmě jde o nákup, jenomže vykonavatelům, reklamkám jde i o ty trekovací data - zjisti si jak to funguje a přečti si někdy podmínky takového oreklamovaného weby. Co je 3. strana a její markteingové účely snad zjistíš nakonec sám.
A co s těma trekovacíma datama ty reklamky dělají? Čtou si to před spaním?
Já vím, jak to funguje – na rozdíl od vás si nemyslím, že se prodává jen reálné zobrazení a a už vůbec nepovažuju prodej reklamní pozice za nový vynález.
Z podmínek použití webu v žádném případě nezjistíte, co někdo sleduje. Nechte si nejdřív od někoho vysvětlit, co znamenají podmínky použití, a pak si přečtěte i nějaké jiné podmínky – třeba smlouvu o pojištění, smlouvu s telekomunikačním operátorem nebo příbalovou informaci k léku. Hlavně to nedělejte opačně, protože byste si pak myslel, že na vás telekomunikační operátor plánuje seslat válku, zemětřesení, povodeň a jiné živelní pohromy, a že lék vyvolá žaludeční nevolnost, ztrátu soustředění, alergickou reakci a náhlou smrt.
A nebo se můžeme zasadit o to, aby reklamní systémy byly výhodné pro všechny. Pravda, tak jednoduché jako tupě tvrdit: "No tak nikam nelez" to není. Tvou logikou by ti taky stát mohl začít rozprodávat orgány a když se ti to nelíbí, tak se odstěhuj - pravda, jiný artikl, ale princip úplně stejný.
To klidně můžete. Já jenom upozorňuju na to, že navržená metoda „zadavatelé budou dál platit, ale žádná reklama se zobrazovat nebude“ nebude fungovat.
Jenomže tak to právě úplně nefunguje. Ty to tady stavíš do role, jako kdyby pár chudáčků co se tím málem neuživí chtěl někdo zruinovat. Jenže on je to dost vydělávající bussines, ti kterýma se zaštiťuješ (weby) z toho mají prd, uživatelé jsou trackováni třetíma stranama a data prodávána všude možně, pak tě otravují i telefonicky, zadavatelé platí hezké sumičky za zobrazení i těm kteří nemají zájem a praktiky, jako třeba ta reklama na Alzu, která neúměrně řve nemá s podporou webu na které se zobrazí nic společného, ten řev to je jenom jedna z čur.ckých neregulovaných praktik reklamek (tzv. 3. stran) které ty tu jakoby přeskakuješ a oháníš se jenom weby a zadavateli.
Co z toho má web není vaše starost. A mimochodem, blokováním reklamy právě podíl webu na zisku zmenšujete, protože přestává být důležitý prostor, kde reklamu zobrazit (který má web), ale začíná být důležité, jak ji vůbec uživateli zobrazit (což řeší někdo jiný, než web). To trackování třetíma stranama je nějaká vaše obsese. Pokud tvrdíte, že data prodávají všude možně, měl byste napsat, jaká data, kde a komu je prodávají. Telefonicky vás kontaktují jak, kde seženou vaše telefonní číslo? To, že platí za zobrazení těm, kteří nemají zájem, je normální fungování reklamy – reklama se vždy zobrazuje těm, kteří nemají zájem. Pro ty, kteří mají zájem, je určený třeba katalog nebo webové stránky zadavatele.
Reklama na Alzu, která neúměrně řve, má společného hlavně s tím, že v Alze nakupujete, takže jim dáváte peníze na to, aby tu reklamu mohli zaplatit, a potvrzujete jim, že funguje. A za tu řvoucí reklamu Alzy je samozřejmě zodpovědná Alza, ona to schválila a platí. Navíc zrovna Alza dělá pokud vím marketing sama, takže toho řvoucího skřeta nejen schválila a platí, ale i vymyslela. Takže nevím, o jaké třetí straně tady píšete – jedinou třetí stranou jste tady vy, kdy Alze na toho zeleného skřeta přispíváte, a pak je ještě hájíte, že oni za to nemůžou, že jim toho skřeta vnutila nějaká reklamka a Alza s tím nemůže vůbec nic udělat.
@Filip Jirsák
Ano, mám lepší nápad. Co takhle si to přečíst, zamyslet se a normálně napsat odpověď? On totiž není ani tak problém v tom že nějaký kousek použiješ jako identifikátor, problém je v tom, že evidentně reaguješ jenom na ten kousek. V tom to je.
Nesmím. Píšeš mi abych na web když nechci reklamy nechodil, ale jak to mám zjistit když tam nevlezu? A když tam lezu, tak mi tvrdíš že nemám blokovat, když už tam lezu, ale jak zjistit jesli je co blokovat, když tam nevlezu? A když tam vlezu a neblokuju, tak si to zas natáhnu do kompu, linka, tracking . . . . a to se zase nelíbí mě.
Zadavatel zadává reklamu, protože je mu (obecně) tvrzeno něco o cílení, trackování, zobrazení, proklicích a , tam kde to jde, i o konverzích. Jinak je mu tvrzeno, že to nemá moc smysl. i ty jsi tu o tom psal někde výše. Tím pádem musí někoho zajímat, protože jinak by ji nechával tak nebo onak zobrazovat zbytečně. To je trošku rozpor. Kdyby jak píšeš reklama nikoho nezjámala, nebyly by prokliky, případně konverze a neměla by smysl.
No, Jirsáku, já pro jednu takovou třetí stranu, která poskytuje marketingovou podporu pracoval a od té doby to nemám rád, vím z první ruky i to tom kde a jak se přistupuje za peníze k datům které nazbírají a se kterými se dá párovat. Takže hlavně sem zase netahej právní rozbory alá Soudkyně Barbara, věta zhruba " ...souhlasí s poskytnutím třetím stranám za účelem marketigových kampaní ..." je celkem jasná i bez názoru tvé právní kanceláře. Ale mohl bys možná pobavit a zkusit zaplantat do sebe tu příbalovou informaci k lékům a souhlas s pokytnutím obchodních informací třetí straně. Komediant jsi na to dost velký ;-)
Nenech se mýlit, ale já nenapsal že se nebude zobrazovat žádná reklama, akorát se bude zobrazovat jenom těm, kdo neblokují, tedy mají zájem, tedy reklamka "nelže" počtem zobrazení klientovi.
Co z toho má web skutečně není moje starost, ale starost, jako artiklu, se kterým se tu obchoduje, už je moje. Starost webu zase není jestli já na to blokuji nebo ne. Vlastně je, protože nyní, v tom debilním systému který obhajuješ je do toho nutí reklamka, aby se za ni starali jestli to všichni viděli. Tedy na ně přenáší své riziko podnikání a staví weby a uživatele proti sobě a profituje primárně reklamka.
No a pokud nevíš o jakých třetích stranách mluvím, tak se laskavě podívej co všechno se ti stahuje i s obsahem z webu. Podívej se např na nějakou reklamu jestli je z toho webu nebo z jinama a tu smlouvu si laskavě aspoň jednou přečti, než zase budeš filozofovat. Třeba tohle je vyloženě root.cz same-origin :-) a to root je na tom ještě dobře
trackad.cz
i.iinfo.cz
Ne, nereaguju jen na kousek. Reaguju na celý text.
Vlezete na stránku, blokační plugin zjistí, že stránka chce stahovat něco, co se vám nelíbí, tak zobrazování stránky přeruší a zobrazí informaci, že je stránka zablokovaná. V čem je problém?
Zadavatel zadává reklamu proto, protože je přesvědčen, že mu to zlepší prodeje. A obvykle to i nějak měří. Reklama nikoho nezajímá předem – nikdo nejde na stránky Roota pro to, aby se podíval na reklamu.
Provozovatelé webů ani zadavatelé reklamy samozřejmě nemají zájem usnadňovat blokování reklamy. Proč by to dělali? Zadavateli reklamy je počet zobrazení ukradený, zadavatele zajímá zvýšení prodeje. Jestli se reklama zobrazila tisíckrát a každý stý nakoupil, nebo jestli se zobrazila stokrát a nakoupil každý desátý, je zadavateli jedno.
Pokud vy si můžete s webem dělat co chcete a blokovat reklamu, web si zase může dělat co chce a snažit se vám reklamu nějak vnutit.
Já žádný systém neobhajuju, jenom jsem si dovolil podotknout, že systém, ve kterém se nebude zobrazovat
žádá reklama, ale zadavatelé budou za reklamu dál platit, nikdy nebude fungovat.
Vím, o jakých třetích stranách píšete. Třetí strana je ve vztahu web–čtenář každý jiný subjekt. Třeba když web stahuje font z nějakého úložiště fontů, je to úložiště třetí strana – a vy z toho hned děláte kovbojku. Pro vaši informaci, iinfo.cz je Internet Info, provozovatel Roota.
No, víš, napřed byl dlouho internet, pak ho objevili sráči, které nezajímá nic než peníze (takže logicky přišli pozdě) a zamořili ho. Jo možná by pár věcí přestalo fungovat, a byly by rychle nahrazeny alternativami. Ale to jsou zbytečné řeči, reklamu nikdo nevypne (jenom ty chytřejší ji budou dělat rozumně), blokátory nikdo nezastaví (jak se to nepovedlo třeba našim zlatokopům na zpravodajských serverech, které po nějakém trucování zase začaly poskytovat obsah i blokovačům). Blokátory vyhrály, protože budou vždycky kreténi, kteří se budou pokoušet spamovat, dostat vám na monitor vřeštícího mimozemšťana a podobně, a jiná ochrana není, a nebude.
Blokátory vyhrály, protože budou vždycky kreténi, kteří se budou pokoušet spamovat, dostat vám na monitor vřeštícího mimozemšťana a podobně, a jiná ochrana není, a nebude.
Jedině pokud považujete za výhru to, že je ten vřeštící mimozemšťan ještě agresivnější a ve webovém provozu se snaží ještě lépe maskovat, aby se vyhnul vašim blokátorům. Jediné skutečné řešení je to, že dost lidí nebude kvůli tomu zelenému skřetovi na Alze nakupovat a dají to najevo – markeťáci z Alzy si to pak spočítají, že se jim ten skřet nevyplatí. Nejhorší jsou ti, co tvrdí, jak musí kvůli zelenému skřetovi blokovat reklamu, a pak jdou a nakoupí na Alze.
NULL 15:49: Já vím, co jsem napsal. Ale nechápu, jakým myšlenkovým pochodem jste dospěl k tomu, co jste napsal. Jakým myšlenkovým pochodem je možné dojít k tomu, že výrok „pokud někomu vadí reklama od A, neměl by u A nakupovat“ znamená „pokud někdo chce nakupovat u A, musí celý život sledovat reklamy A a vyžírat jejich trackování“.
@Filip Jirsák
No dospěl jsem k tomu jednoduše: Když mi podle tebe někde reklama vadí a nemám tím pádem u toho člověka nakupovat, tak pokud u něj chci nakupovat, tak musím mi tím pádem nesmí ani vadit reklama a musím na ni i tím pádem čumět, protože mi přece nesmí vadit a nesmím ji blokovat (nečumět na ni) - teda podle tebe.
Tedy z tvého výroku plyne, že abych nebyl nejhorší a mohl si nakoupit v Alze, musím hledět (neblokovat) reklamu se skřetem.
A zde je pro připomenutí
Filip Jirsák 100 Bronzový podporovatel Dnes 14:17
"Nejhorší jsou ti, co tvrdí, jak musí kvůli zelenému skřetovi blokovat reklamu, a pak jdou a nakoupí na Alze."
pokud u něj chci nakupovat, tak musím mi tím pádem nesmí ani vadit reklama
Pokud chcete nakupovat u někoho, jehož reklama vám vadí, je to váš problém. Já rozhodně nehodlám přispívat Alze na to, aby mne otravovala svým zeleným skřetem. Ale lidé jsou různí, někdo má rád vdolky a někdo rád přispívá na reklamu, která mu vadí. Možná by Alza mohla rozšířit sortiment – že byste si u nich neobjednal žádné zboží, ale zaplatil byste si rovnou za to, že vás budou třeba 10 minut otravovat tím skřetem.
@Filip Jirsák
Je to právě naopak a myslím si že to dělám správně (s tím co chci), proto nesouhlasím s tvými paušálními tvrzeními. Konkrétně reklamu na Alzu nesnáším a všude kde je opakovaně, odtud odcházím, ale když si chci něco koupit a na Alze se mi nabídka líbí, tak si tam klidně nakoupím. Nevidím jediný důvod, proč bych se nemohl vyhýbat reklamám (o které nemám zájem) a trackování a až si chci něco koupit, tak si to koupím. Nevím proč bych musel hledět na reklamy abych mohl někde nakupovat . . .
Je to právě naopak a myslím si že to dělám správně (s tím co chci), proto nesouhlasím s tvými paušálními tvrzeními. Konkrétně reklamu na Alzu nesnáším a všude kde je opakovaně, odtud odcházím, ale když si chci něco koupit a na Alze se mi nabídka líbí, tak si tam klidně nakoupím. Nevidím jediný důvod, proč bych se nemohl vyhýbat reklamám (o které nemám zájem) a trackování a až si chci něco koupit, tak si to koupím. Nevím proč bych musel hledět na reklamy abych mohl někde nakupovat . . .
Ano, děláte to správně. Když se vám něco nelíbí, to nejsprávnější, co s tím můžete udělat, je přidat na to peníze. A neměl byste troškařit. Když se vám tolik nelíbí reklamy, neměl byste ty peníze dávat Alze, ale rovnou reklamkám – tím se jim pomstíte nejvíc.
Asi vám pořád nedochází, že reklamu na Alzu zadává a platí Alza. Platí ji z peněz, které utrží od vás, a zadává ji proto, že funguje – přivede víc lidí, než kolik jich odradí. Takže tady sice tvrdíte, jak reklamu na Alzu nesnášíte, ale přitom ji podporujete a děláte dost pro to, aby té reklamy bylo co nejvíc.
To, že nemáte o reklamy zájem, uvádíte pořád dokola, jako kdyby to byla nějaká vaše výjimečná vlastnost. Evidentně nechápete princip reklamy – reklama je právě o tom oslovit ty, kteří nemají zájem. Když někdo má zájem, sežene si katalog, dojde si na webové stránky firmy nebo se přihlásí k odběru newsletteru, a není potřeba se ho snažit ovlivnit reklamou.
@Filip Jirsák
Zkusím to polopatě speciálně pro tebe:
Alza je obchod. A copak se v obchodě dělá děti? Nakupuje. V pořádku. Obchod si dělá reklamy, to je jejich právo. Jsou otravné === mě vadí === To je moje právo. Reklamy Alzy jsou jejich věc, nejsem povinný na ně hledět. Tak blokuji, případně odcházím. Potud vše v pořáku. Pak někdo přijde a začne mi vykládat že nemám blokovat, to už není v pořádku a že tím okrádám weby o peníze na provoz - to není v pořádku. A proč? Protože reklamky přenášejí riziko že to uživatelé blokují na ty weby, protože neplatí za plochu na které ty své reklamy zkusí udat, ale za zobrazení apod. .. . to není v pořádku. Ty tvrdíš že to je v pořádku a to se mi nelíbí.
NULL, 20:54: Já to chápu. Co vy nechápete je to, že nakupování v Alze podporujete tu jejich otravnou reklamu, která vám vadí. Reklamy Alzy vám vadí, to je vaše právo, ale podporovat ty reklamy, když vám vadí, to je vaše, s odpuštěním, blbost.
To, že blokováním reklamy snižujete příjem webů z prodeje reklamy, to je fakt. Že vám vadí, že vás upozorňuju na fakt, to je váš problém. To, že reklamky přenášejí riziko na provozovatele webů, je pouze váš názor – a nic vám do toho není, je to vztah mezi reklamkou a webem.
Mimochodem, tohle téma jste sem zavlekl vy, já jsem si jen dovolil upozornit na to, že přestat zobrazovat reklamu, jak tady někdo navrhoval, znamená zastavit webům přítok peněz z reklamy. Protože to, že reklamy nefungují, by zadavatelům reklamy opravdu nezůstalo utajené dlouho.
A to je co za logiku: O všem co si kdy kde koupím už musím navždy jenom tvrdit jak je to super, boží a skvělé, jinak to nemám kupovat?
To je nějaká vaše zvrácená logika. Normální člověk, když si koupí něco, s čím není spokojen, příště si koupí něco jiného.
Nikdo vám netvrdí, že když si něco koupíte, musíte navždy tvrdit, že je to super, boží a skvělé. Ale nějak nám zůstává rozum stát nad tím, že prohlásíte, že je to špatné, nefunkční a otravné, a už se těšíte na to, až si to budete moci koupit znova.
"To je nějaká vaše zvrácená logika. Normální člověk, když si koupí něco, s čím není spokojen, příště si koupí něco jiného."
Ale to mu přád nezaručuje, že to jiné, bude lepší a příště si radši koupí to původní. Konkrétně u těch potravin bývá vůbec problém se kvalitu dozvědět. Ne složení, ale kvalitu složek, např. přešlechtělou DNA u žita, která způsobuje i ekzémy a alergie některým lidem . . .
"Nikdo vám netvrdí, že když si něco koupíte, musíte navždy tvrdit, že je to super, boží a skvělé."
Tnr (neregistrovaný) ---.eurotel.cz Včera 16:37
"Je to jako nadavat na kvalitu potravin, ale pak rychle skocit do kauflandu nakoupit pul kila umelohmotne sunky, protoze je to prece v akci, tak nekupte to..."
Jinými slovy když si něco koupíš, tak bys neměl na kvalitu nadávat . . .
NULL, 16:15: Ta vaše logika je fakt nějaká naruby. Když si koupíte něco, s čím nejste spokojen, je logické příště koupit něco jiného. V tom výroku není nic o tom, že to něco jiného bude zaručeně lepší. Ten výrok říká jenom to, že je hloupé pořád dokola kupovat to, s čím nejste spokojen. Stejně tak z výroku, že je nelogické nadávat na kvalitu potravin a pak si koupit šunku, o které předem vít, že bude nekvalitní, neplyne nic o tom, že když už si něco koupíš, nemáš nadávat na kvalitu. Ta logika je opačná. Když na něco nadáváte, kupte si příště něco jiného – jedině tak se můžete dobrat k tomu, že koupíte něco, s čím budete spokojen.
Jak sabotovat řešení problému:nabídnout neprůchodnou a pitomou alternativu. Při nakupování u mě rozhoduje spousta faktorů, reklama dotzčného obchodu to rozhodně není, a jestli ušetřím u Alzy pár tisíc na televizi, tak ji koupím tam. Zajímavé jak by si spameři a jejich fanklub nechali pro korunu .... do huby, ale jak jde o cizí peníze, tak by rozdávali.
@Filip Jirsak
Kdyz tedy tak jiste vite, ze "zadavatel by to samozrejme tusil", mate nejaky rozumny procentualni odhad, jake mnozstvi lidi z tech, kteri pouzivaji AdNauseam nebo neco podobneho (cili reklama bude blokovana, ale pritom "prokliknuta"), by si ten produkt/sluzbu/cokoliv opravdu koupili, kdyby tu reklamu opravdu videli?
Za sebe osobne muzu rici (ano, vim, jsem jen jedna mala jednotka, takze se obecne neda odvozovat chovani dalsich jedincu v populaci), jeste jsem na internetu nikdy nic nekoupil na zaklade reklamy a to vcetne obdobi, kdy jsem blokovani reklamy nepouzival a pritom na internetu obcas nakupuji.
Prezdivka, 18:01: Předpokládám, že to bude stejné procento, jako v běžné populaci. Nevidím důvod, proč by to u uživatelů blokátorů mělo být jinak.
Pokud jste přesvědčený, že jste nakupoval výhradně z vlastního rozhodnutí a reklama vás vůbec žádným způsobem neovlivnila, pak ta reklama fungovala perfektně. To je totiž přesně cílem reklamy – přesvědčit vás, abyste si to koupil, ale abyste si zároveň myslel, že je to váš vlastní nápad a reklama na to neměla žádný vliv.
Ja predpokladam, ze to stejne procento jako v bezne populaci byt nemuze, protoze si myslim, ze mnozina uzivatelu blokujicich reklamy nebude reprezentativni vyber z populace, ale ze to budou lide necim specificti, necim zvlastni a budou v nekterych oblastech inklinovat k vyrazne jinemu pohledu od bezne populace. A myslim si, ze nakup na zaklade reklamy bude jednou z tech specifickych oblasti vyrazne se lisicich od bezne populace.
Pochopil jsem spravne, ze ve druhem odstavci vzato ad absurdum naznacujete, ze bez reklamy bych si nikdy nic nekoupil? Ze technicky vzato nakupuji bud pouze protoze me ovlivnila reklama a ja si toho jsem vedom, nebo ze me ovlivnila reklama a ja si toho nejsem vedom (takze ziji v iluzi, ze me reklama neovlivnila)? Nechci vam podsouvat neco, co jste nerekl/nenapsal, jen na me to vase tvrzeni tak pusobi anebo jsem ho spatne pochopil.
to budou lide necim specificti
Ano, jsou to lidé specifičtí tím, že blokují reklamu.
A myslim si, ze nakup na zaklade reklamy bude jednou z tech specifickych oblasti vyrazne se lisicich od bezne populace.
Jako že běžná populace se vědomě neřídí reklamou, zatímco lidé blokující reklamu se také vědomě neřídí? Já v tom rozdíl nevidím.
Pochopil jsem spravne, ze ve druhem odstavci vzato ad absurdum naznacujete, ze bez reklamy bych si nikdy nic nekoupil?
Ne, nic takového jsem nenapsal. Bez reklamy byste si možná koupil to samé, možná něco jiného, a možná byste bez reklamy danou věc vůbec nekoupil. To, že si nejste působení reklamy vědom, neznamená, že na vás nepůsobí – naopak pokud si to neuvědomujete, působí nejlépe.
@Filip Jirsak
"Ano, jsou to lidé specifičtí tím, že blokují reklamu."
Cili naznacujete, ze to bude jejich jedina odlisnost od celkove populace a nebudou vykazovat zadne jine spolecne vlastnosti, ktere jsou v celkove populaci zastoupeny s jinou procentualni mirou?
"Jako že běžná populace se vědomě neřídí reklamou, zatímco lidé blokující reklamu se také vědomě neřídí? Já v tom rozdíl nevidím."
Prominte, ale ted si protirecite. Vy tvrdite, ze lide jsou ovlivneni reklamou, at uz vedome nebo nevedome. A zaroven tvrdite, ze procento lidi ovlivnenych reklamou je zhruba stejne jak v celkove populaci, tak v mnozine uzivatelu pouzivajicich blokovani reklam. Naopak ja tvrdim, ze procento lidi ovlivnenych reklamou je pri porovnani cele populace a mnoziny uzivatelu blokujicich reklamu rozdilne.
"Bez reklamy byste si možná koupil to samé, možná něco jiného, a možná byste bez reklamy danou věc vůbec nekoupil."
Ted ale obracite. Predtim jste nepripoustel moznost nakupovani bez ovlivneni reklamou. Doslova jste napsal: "Pokud jste přesvědčený, že jste nakupoval výhradně z vlastního rozhodnutí a reklama vás vůbec žádným způsobem neovlivnila, pak ta reklama fungovala perfektně."
Vase predchozi tvrzeni je v rozporu s vasim nynejsim tvrzenim.
Cili naznacujete, ze to bude jejich jedina odlisnost od celkove populace a nebudou vykazovat zadne jine spolecne vlastnosti, ktere jsou v celkove populaci zastoupeny s jinou procentualni mirou?
Vzhledem k tomu, že jsem nezaznamenal žádný argument, proč by měli být odlišní ještě něčím dalším, je myslím nejlepší předpokládat, že ničím jiným odlišní nejsou.
Prominte, ale ted si protirecite. Vy tvrdite, ze lide jsou ovlivneni reklamou, at uz vedome nebo nevedome. A zaroven tvrdite, ze procento lidi ovlivnenych reklamou je zhruba stejne jak v celkove populaci, tak v mnozine uzivatelu pouzivajicich blokovani reklam. Naopak ja tvrdim, ze procento lidi ovlivnenych reklamou je pri porovnani cele populace a mnoziny uzivatelu blokujicich reklamu rozdilne.
V čem bych si měl protiřečit? Vím, že to tvrdíte, ale nezlobte se na mne, to, že něco tvrdíte, pro mne není žádný důvod, proč bych tomu měl začít věřit. Když tvrdíte něco nelogického (že lidi s jednou vlastností mají ve větší míře i nějakou jinou nesouvisející vlastnost), potřeboval bych k tomu slyšet také nějaký argument. Kdyby mi někdo tvrdil, že lidé nosící černé ponožky asi mají častěji než je v populaci běžné zánět průdušek, také bych chtěl vědět, jak na to přišel.
Ted ale obracite. Predtim jste nepripoustel moznost nakupovani bez ovlivneni reklamou.
Ne, neobracím. Tvrdil jsem a tvrdím stále, že to, že si někdo není vědom ovlivněním reklamou, v žádném případě neznamená, že reklamou ovlivněn není. A dále tvrdím, že drtivá většina našeho nákupního rozhodování je ovlivňována reklamou. (Ovlivňována neznamená, že by reklama úplně změnila vaše rozhodnutí, že byste si šel koupit housku a vrátil se domů s autem.)
Vis jirsak, zadavatel reklamy je nejspis exaktne stejne pitomec jako TY, protoze kdyby nebyl, tak reklamu zadava proto, ze chce neco PRODAT, a jestli enco rozhodne nechce, tak nasrat svy potencielni zakazniky. A tudiz rozhodne nechce, aby jeho reklamu videl nekdo kdo nema zajem ji videt a uz vubec za to nechce platit.
Rád bych přispěl na root.cz bez reklam, ale jak mi ty reklamy odstraníte, až přispěju? Registrovat se nechci a ani cookies povolit nechci, user agenta pravidelně měním a IP mám dynamickou. Rád bych znal odpověď a pokud budu přesvědčen, že je vaše technické řešení schopné odstranit mi reklamy z vašeho webu, tak přispěju. Do té doby zůstává blokování aktivní včetně blokování lišty, že blokuju reklamu.
Ale proč by měl prodejce reklam filtrovat reklamy, není lepší, když je filtruje někdo, kdo reklamy nesnáší?!?!?
Mě stačilo jak Google zaváděl google+, během vydírací mega akce (zruším vám účet, když nám nedáte celou identitu) přišli o třetinu uživatelů a další třetina přestala aspoň užívat služby googlu kromě vyhledávání.