Rad bych se pletl, ale neresi ty nove standardy pouze "jak ty reklamy vypadaji"? Me osobne na reklamach hodne vadi jejich smirovani a obavam se, ze timhle se nove standardy vubec nezabyvaji.
Presne timhle se ale zabyva Privacy Badger, ktery neni zamereny ani tak proti reklamam, jako proti "trackovani", ktere reklamy pouzivaji. Nebo opacny pristup pouziva AdNauseam, ktery naopak "klikne na vsechno co vidi".
Je to chvalyhodna iniciativa, ktera se snazi situaci trosku zlepsit, ale je treba si uvedomit, ze ta snaha prisla az pote, co poskytovatele reklamy "dostali pres hubu" a ted uz se jen snazi zachranit topici se barku. Tuhle iniciativu nedelaji ani tak pro uzivatele, ale predevsim pro sebe. A dokud nezrusi to odporne slideni/sbirani dat, tak se adblockeru nevzdam, at si maji reklamy treba o velikosti 1x1 pixel.
@Ivan Novy
Prominte, ale vy jste uplne minul pointu. Vubec nejde o to, jak cenne ty informace jsou ci nejsou, JA CHCI MIT SOUKROMI, ale nikdo se me na to neptal. Je mi celkem jedno jakou maji informace o me hodnotu, predevsim je nemaji sbirat bez meho svoleni. To je jak Mnichovska dohoda o nas bez nas. Doufam, ze jsem to tentokrat napsal dostatecne srozumitelne.
Mimochodem, prave me napadl bonmot. Kdyz stalking provozuje jedna osoba, rika se tomu trestny cin. Kdyz je ale provaden masivne a organizovane, rika se tomu internetova reklama.
Na náměstí soukromí mít nemůžete a internet je takové náměstí. Internet je okno na svět, no a když se podíváte z okna svého domu, tak je logické, že vás ostatní vidí a soukromí nemáte a mít ani nemůžete. Na internetu nejste v soukromém prostoru, ale veřejném a sledujete výlohy obchodů. Čerpáte-li nějaké služby zdarma, platíte právě ztrátou soukromí.
za 10, 20 let ten rozdíl mezi příkladem s náměstím a internetem nemusí být brán už tak absurdně. Časy, kdy internet byl sklep, kam jsem se schovával jsou už také pryč.
Špízování od stránek/reklam mi na internetu nevadí pokud je pomocí cookies, naprosto šílené pro mě ale je, že čím dál více firem se učí (či už umí) spojovat mojí aktivitu přes různá zařízení bez možnosti s tím něco dělat (= smazat cookies).
@Tomáš2
No prostě se pár lidí (nebo firem) rozhodlo, že si z ostatních obyvatel této planety udělají dojné stádo a mě osobně už pomalu připadá trapné až ubohé, jak se mohou pořád právě ti oni podnikavci přetrhnout a pořád se musí snažit někoho pozorovat a šmírovat, filtrovat a pořád se muset někomu snažit vtírat do života, do soukromí a kdoví až kam a investují do toho svůj čas, který máme na světě všichni omezený. Přestože je tam obchodní zájem, takové chování je prostě úchylné, na důvodu nezáleží
Když jdete po náměstí v malém městě, tak vás obchodníci skrze výlohy taky šmírují a přemýšlejí, jak vás dostat do svého obchodu. To je zcela přirozené. Nepřirozené je, když to dělat nemusíte a vaše existenční starosti řeší někdo jiný za vás. Třeba stát nebo váš zaměstnavatel. Pak samozřejmě se stáváte lovnou zvěří. A tak je to i správně. Protože nikdy není nic zadarmo. Jistota příjmu musí být něčím vykoupena. Ve vašem případě například ztrátou soukromí v internetu a nebo placením za prohlížení stránek.
No, myslím že vzhledem k aktivitám reklamních společností i Googlu, by to přirovnání spíš bylo ne koukat do kabelky a do disku, ale pořizovat a udržovat záznamy kde,kdy a kdo seděl, s kým, prohrabat koš (evercookies, párování pomocí otisků systému a ultrazvuku . . . .), přiřazovat osoby ke známým a rodinám, soupisy majetku (nákupy na netu) apod.