Společnost Google testuje samočinné automobily už několik let a v některých státech i v ostrém provozu – samozřejmě za dohledu člověka. Běžné řidičské schopnosti už podle statistik software zvládá velmi dobře, nyní se proto v Googlu víc zaměřují spíš na správné chování v neobvyklých a obtížně předvídatelných situacích. Na Automated Vehicle Symposium o tom hovořil šéf projektu Chris Urmson.
Podle něj musí mít software schopnost říct tohle je divná situace a nezbláznit se z ní. Jedním z testovacích scénářů je např. ten, kdy po křižovatce běhá kachna pronásledovaná ženou na elektrickém vozíčku. Automobil by měl být schopen určit, že se jedná o anomálii a nereagovat na každý jejich pohyb, ale zkrátka vyčkat, než se situace vrátí do normálu. Testování probíhá v celé řadě náhodných scénářů.
Před několika týdny Google zveřejnil vůbec první komplexní statistiky o provozu samočinných aut. Ta celkem najela už 2,7 milionu kilometru, za které se stala účastníky jedenácti nehod. Vždy se však jednalo o relativně malé nehody a žádnou z nich neměl způsobit automobil Googlu. Už dnes tak můžeme konstatovat, že počítačem ovládané automobily jsou spolehlivější, než ty ovládané lidmi.
(Zdroj: USA Today)