Jedním z důvodů, proč Linux zatím oficiálně podporovaný není, jsou HW požadavky. Na počátku se předpokládalo, že na jednodušší věci bude stačit průměrné PC. Jenže ve výsledku se ukázalo, že aby to fungovalo, tak to potřebuje vysoké rozlišení (Full HD) a vysokou frekvenci (90Hz). HW požadavky tak začínají na GTX 970, čímž efektivně odepsali více než polovinu herních sestav a drtivou většinu Steam machines. Na Linuxu to je pak ještě horší, protože co stroj to unikát, alespoň co se skladby ovladačů HW týká.
Slovy jednoho z vývojářů Oculus Rift: zatímco při požadavku na GTX 970 a MS Windows máme jakousi představu o tom, jak to bude fungovat, tak v případě Linuxu nevíme nic. Vydat Oculus pro Linux by nejspíše skončilo tím, že by to více než 90% zákazníků reklamovalo s tím, že "ten zmetek nefunguje". To je ten druh publicity, o který nikdo při vydání nového typu produktu nestojí. Předpokládám, že Valve s HTC Vive to vidí stejně.
Takže podpory Linuxu se s velkou pravděpodobností dočkáme. Osobně bych sázel, že to bude někdy po vánocích 2016. Větší neznámá jsou ale systémové požadavky, zejména na OS a ovladače grafické karty. Scénář typu, že to bude podporovat jen SteamOS a Ubuntu 17.04 s nesvobodnými ovladači verze a.xyz, je dost možný.
Karel ty požadavky uvádí trochu chybně. Vive má dva FullHD displeje, takže požaduje kartu, která zvládne alespoň QXGA na 90 Hz, ne jen FullHD. GTX970 je skutečně minimální podporovaná grafika.
Přesněji řečeno je to trochu více než Full HD, 2160 x 1200. A 90Hz. Jsou to požadavky výrobce, jinak neručí za to, že se vám neudělá špatně a hodíte šavli, na které pak uklouznete, omotáte si kabel kolem krku a udusíte se.
Ale dost ironie. Prostě chtějí, aby to byl napoprvé ohromný zážitek a lidé si z toho sedli na prdel. Druhá šance nebude. Proto chtějí tak silný HW. Že to běží i na slabším se ví, kolují tisíce kusů vývojářských kitů včetně věcí jako Samsung VR nebo Google carboard. Jen se prostě bojí, že si to pustí někdo na slabém HW, bude to kostičkované a díky 30Hz se jim z toho bude dělat špatně (tady jde spíše o zpoždění obrazu za pohybem, než o blikání). Špatná reference. Pokud se to bude prodávat dobře, tak určitě časem z požadavků sleví.
To pritlac, stroju ktery to HW daj bude do 10%, staci kdyz se podivas trebas prave na statistiky steamu. A z tech 10% si to poridi kolik? Navic ta 970 je minimalni konfigurace aby to jakoz takoz jelo, takze realne pocitej spis 980, coz nam hodi stroj za +- $2k. K tomu za dalsi $1K ty brejle. Mno nevim ...
tak ostatni si poridi za 155$ treba tohle :)
http://www.cnx-software.com/2016/04/13/ha544-android-virtual-reality-headset-powered-by-rockchip-rk3188-processor-sells-for-155/
HTC Vive stojí $800, Oculus Rift je za $600. Značkový počítač s GTX 970 je za $1050, s GTX 980 za $1500.
http://www.bestbuy.com/site/asus-desktop-intel-core-i5-8gb-memory-1tb-hard-drive-silver-and-red/5070700.p
http://www.amazon.com/Microtel-Computer%C2%AE-AM7068-Computer-Microsoft/dp/B009WXK3F8
VR může být the next big thing. Pokud uživatelům nabídne opravdu zajímavý zážitek, může to rozjet prodeje nejen VR setů, ale i grafických karet a celých počítačů. A zájem zřejmě je: HTC Vive je k dodání až v červnu, Oculus Rift až v srpnu. V mezičase samozřejmě spadnou i ceny GTX 970 a dalších komponent. Kdyby to vyšlo opravdu dobře, tak dojde k pádu cen srovnatelnému s pádem cen RAM po uvedení Windows 95.
Dalším krokem je zřejmě AR. To ale vidím nejdřív za rok. Také to vypadá, že jako první přicházejí podnikové aplikace: finanční trhy, opravy letadel apod. Na druhém místě bude například výuka lékařů, a brzo snad dojde i scénáře pro koncové zákazníky.
https://www.youtube.com/watch?v=25LMTU7SV5g
http://www.ted.com/talks/alex_kipman_the_dawn_of_the_age_of_holograms
https://www.youtube.com/watch?v=lK_cdkpazjI
Jo, to vizejo blabole ... schvalne, kde ze si mam objednat do CR oculus za $600? A nejen do CR. Nejlevnejsi 970tka stoji 8k5 blabole. K tomu je treba deska (levna rekneme 3k) + CPU (min 5k) + ramet (rekneme 3k) , pak zdroj (2k) + case (jo, ok vystacime si s kusem plechu za litr) ... nejakej ten disk/ssd ... = 3k ... mno, sem na 30k a kde ze to ma monitor? Aha ... takze kdyz levne, tak za 5k. A to mam shitozni sestavu, na ktery sem setril kde se dalo. A i tak sem na $1k5.
A to nemluvim o US, kde je % lidi co hrajou na 100x horsim HW - tedy konzolich, radove vetsi. Blbej joystick nebo volant stoji setinu a kolik % hracu ho ma?
Fakt si nemůžete odpustit ty neustálé urážky a diskutovat normálně?
Pokud uvádíte ceny v USD, tak počítám že mluvíte o situaci v US. Tam koupíte Oculus Rift za $600, a značkový počítač s GTX 970 za $1050. V Evropě máme DPH a dvouletou záruku, takže jsou ceny pochopitelně vyšší. Ale ten Oculus dostanete stejně až v srpnu, a ceny počítačů do té doby klesnou.
https://shop.oculus.com/
http://www.bestbuy.com/site/asus-desktop-intel-core-i5-8gb-memory-1tb-hard-drive-silver-and-red/5070700.p
Ohledně monitoru: pokud vycházíte ze statistik Steamu, tak tam jsou lidé kteří monitor mají, a koupí si jen PC. Navíc monitory nejsou drahé. Herní monitor 21.5" za $140, 23.6" za $150, ceny bestbuy.com.
Ad US, kde je % lidi co hrajou na 100x horsim HW - tedy konzolich, radove vetsi. Blbej joystick nebo volant stoji setinu a kolik % hracu ho ma - joystick ani volant nemá pro řadu hráčů dostatečnou přidanou hodnotu.