Projekt pokrytí pražského metra je po šesti letech u konce. Od 22. prosince 2021 mohou cestující díky spolupráci DPP, konsorcia operátorů (O2 Czech Republic, T-Mobile Czech Republic, Vodafone Czech Republic) a společnosti CETIN volat, posílat zprávy nebo datovat v celé síti pražského metra.
Jako poslední byly pokryty stanice Rajská zahrada a Černý Most na lince B. Práce na pokrytí sítě pražského metra začaly v roce 2015 a měly původně trvat do konce roku 2022, nakonec se je ale podařilo urychlit. Náklady na kompletní pokrytí se vyšplhaly na půl miliardy korun. Uživatelé mají nyní pod zemí v celém rozsahu metra k dispozici starší síť 2G, ale i novější 4G a na velké části tras také 5G. Z vlastní iniciativy operátoři začali do pražského metra zavádět také signál 5G, kterým je v současnosti pokryta naprostá většina, celkem 56 ze 61 stanic. Ostatně pražské metro byla první podzemní dráha v Evropě, ve které byl signál 5G spuštěn,
říká za operátory T-Mobile.
Jedinou výjimkou je stanice metra Jiřího z Poděbrad, kde DPP buduje výtahy a celou ji revitalizuje. Mobilní signál se tak do této stanice na lince A dostane až po dokončení stavebních prací.
T-Mobile uvádí také některá zajímavá fakta z rozsáhlého projektu pokrývání pražského metra:
- Technici v traťových tunelech nainstalovali téměř 114 km vyzařovacího kabelu a dalších více než 120 km kabeláže pro antény a propojky do tunelů
- Vyzařovací kabely v tunelech drží více než 114 tisíc úchytek
- Signál na nástupištích a ve vestibulech stanic šíří téměř 1200 antén
- Součástí sítě je dalších více než 2500 pasivních prvků jako DC bloky, splittery, tappery, couplery, MBC1 konvertory apod.
- Na celém projektu pracovalo celkem 25 projektantů a více než 200 montážníků a dělníků, rozdělených do pracovních čet o cca 8–10 lidech.
- Ve stejnou chvíli v metru pracovalo na 6 různých místech 6 pracovních čet s celkem až 70 pracovníky
- Stanice s nejmenším počtem antén: Pražského povstání – 9 antén
- Stanice s největším počtem antén: Můstek – 36 antén
- Nejjednodušší tunel na pokrytí: obecně ty nejkratší, tj. Muzeum – Hlavní nádraží (425 metrů)
- Nejsložitější tunel na pokrytí: Nádraží Holešovice – Kobylisy (2748 metrů)
- Nejjednodušší stanice na pokrytí: I. P. Pavlova
- Nejsložitější stanice na pokrytí: Hlavní nádraží z důvodu vysokých stropů a rozděleného nástupiště
- Hlavní projektový manažer celého projektu, Martin Štébl z T-Mobile Czech Republic, v průběhu instalací nachodil po stanicích a tunelech přes 700 km