Snad na Win testovali 64bit verzi te hry, jinak bych se spis divil tomu proc je ten rozdil tak maly...
Kazdopadne v clanku je zmineno, ze techto vysledku dosahli po optimalizaci pro OpenGL s tim, ze se prislo na potencialni duvod nizsiho vykonu u DX, pro ktery teprve nyni provedou optimalizaci.
Jinak receno clanek (titulek) je dost zavadejici...
Driv nez nekdo zacne oslavovat, davam k zamysleni par detailu:
1. OpenGL/Windows vs OpenGL/Linux 303:315
Tady je potrebne si uvedomit, ze ovladace grafickych karet pro windows nejsou nijak zvlast optimalizovany pro OpenGL (krome profi-karet), nybrz pro DirectX (direct3d). OpenGL pod windows na "consumer" gfx je jen takova z nouze cnost. Jde to, jenze zadna slava to neni.
2. Direct3D/Windows v s OpenGL/Linux 270:315
Tady bych byl opatrnej, protoze do hry vyrazne vstupuje faktor kvality obrazu, a podpory grafickych funkci. Ta sama hra vypada jinak pod OpenGL, a jinak pod DirectX.
3. 32bit vs 64bit
To je kapitola sama pro sebe. Kdyz program neni udelanej tak aby vyuzival 64bit (resp. postacujou mu ty omezeni ktere v sobe ma 32bit architektura), pak na 64b platforme muze byt (a casto taky je!) pomalejsi, nez na 32bit! Veskerej rozdil ve vysledku (opengl/windows vs opengl/linux) muze klidne byt spusobenej prave timhle.
1. Když jsem ještě používal Windows, měla nVidia velmi dobře optimalizovaný ovladač i pro OpenGL. Protože ten jejich ovladač stále sdílí velkou část kódu mezi Linuxem i Windows, domnívám se, že tomu tak bude stále
2. Jj, to může být problém a zřejmě to bude i ten problém
3. 32bitová aplikace na 64bitovém systému netrpí žádným zpomalením oproti 32bitovému systému (nedochází k žádnému extra překládání instrukcí nebo systémových volání). Zpomalit se může jenom 64bitový build aplikace optimalizované pro 32bitovou architekturu (64bitový build neoptimalizované aplikace bývá rychlejší), ale to AFAIK nebyl tento případ
1. NVidia porad ma dobre optimalizovanej ovladac pro OpenGL, jenze jenom pro Quadra (profi-karty). Hardwarove to budou temer stejne karty, presto quadro poda v OpenGL lepsi vykon, nez geforce.
3. Nevim jake verze ma L4D2, ja ovsem mluvil o 32bit aplikaci na 32bit systemu (linux), versus 64bit aplikaci na 64bit systemu (windows). Zalezi tudiz jestli L4D2 ma pro windows 64bit verzi, nebo pouzili stejne jenom 32bit (i kdyz system byl 64b)...
3. K překladu systémových volání dochází, na Linuxu se to děje v jádře, na Windows v user space (WoW64). Velký vliv na celkový výkon to ale nemá, nějaké benchmarky lze najít tu: http://tinyurl.com/ybwhpjg (skutečný odkaz obsahuje slovo f_a_c_t_s, které je tu z nějakého nepochopitelného důvodu zakázané).
"...a potom uz len vylepsili ovladac grafiky."
Takže si sami museli upravovat ovladače na grafickou kartu. Bezva. S tímhle postupem zprovozní akorát tak jednu hru pro jednu generaci karet od Nvidie. Ostatní karty pojedou pořád na 6 FPS, nové karty vůbec :-D. Jo a mimochodem nikde nepíší o ovladačích na zvukovku, takže nejspíš jedou bez zvuku nebo s chraplavým stereo. Ale nebojte, za 5 let si upraví i ovladače na zvukovky a už to pojede :-D.