Podle mne by to meli udelat v DX9 a Vulkan zpristupnit jen backerum za $700, jinak to na tech 200M nedotahnou.
V kazdem pripade neni duvod k panice. Jestli vas hw/distro umi Vulkan je uplne jedno, protoze ta hra stejne nikdy nevyjde. Je to takova cerna dira crowdfundingu, ve ktere jen mizi penize, vcucnute silou chamtivosti a stupidity.
To není o chamtivosti, ale o neomezeném rozpočtu. Autor má minimální motivaci vydat hotový produkt. Naopak má dost financí na to, aby si mohl ještě několik let hrát a pilovat k dokonalosti hru takovou, jakou by chtěl hrát. Otázka je, co se stane, až peníze začnou docházet. Zda dokáže s vypětím sil a posledních peněz vydat alespoň něco dobře hratelného. A to je sázka do loterie. Já osobně bych proto na "nikdy nevyjde" nesázel.
Ostatně podobně na tom byl Oculus Rift. Peněz měli na roky hraní si, vývoje různých revizí atd. A nulovou motivaci dodat na trh funkční produkt. To se změnilo až když jim na paty začala šlapat konkurence. Teprve pak se rozhoupali vydat něco, co by se dalo prodávat.
Osobně to za problém crowdfundingu považuji - je to obdoba Parkinsonova zákona: “Každá práce stojí tolik, kolik je na ni k dispozici peněz“.
Ja spis vidim problem jinde ... kdyz si reknes o $10 na pizzu ... a zacnejs za tech vybranych 10M vymejslet, jak vypestovat stotunovou kravu, abys ji moh podojit a mit par kubiku mlika ... a z nich vyrobit par metraku syra ... na tu pizzu.
S SC je to stejny, bez se podivat, co a kdy melo vyjit. A kolik to melo (komplet) stat. Muze samo bejt, ze vyberu vyrazne vic, nez kolik uvazuju jako rozpocet akce. Pak bych mel zcela vzdy a 100% realizovat prave to, na co sem ty prachy vybral (udelat tu pizzu) a zbytek pak si muzu v principu i nechat ... ale muzu ty prachy samo vyuzit k tomu, abych (hotovej) produkt dal rozvijel.
Pricemz v pripade SC se k tomu jeste pridavaji samo velky voci ... hromady slibu ... a naprosto nulovej koncept vyvoje, kdy se mrdla od vseho trochu ... a pritom se jaksi naprosto neresi, jestli vubec a jak to bude fungovat dohromady. Je to prakticky stejny, jako kdybys zacal psat rekneme web a zacal js, aniz bys tusil, jaka bude struktura html, natoz co budes mit na strane serveru.
BTW: tak nejak ruzne sem cet zminky o neco mezi 400 - 800 lidi ktery na tom prej maj delat .. potes koste.
BTW2: Kazda prace stoji nejmin 2x vic, nez jakej byl rozpocet, a kdyby se mela i dodelat, stalo by to jeste nejmin dvojnasobek toho, co se za ni utrati.
To v případě Star Citizen není tak úplně pravda. Oni už řadu věcí hotových měli. Některé i několikrát. Ale prostě to "nebylo ono", tak to vyhodili a začali znovu. Proto mají tolik screenshotů a videí, proto pravidelně uvolňují nové. Problém je ale v tom, že 90% toho, co ukázali, už i smazali, vyhodili a začali na tom dělat "znovu a lépe". Prostě mají funkční prototyp, něco se jim nelíbí a protože mají mraky času a peněz, tak to začnou dělat znovu a jinak. Některé rozhovory s lidmi, co na tom pracovali, jsou dost strašidelné. Ve značně pokročilé fázi vývoje modulu autor dostane nápad na nějakou změnu. Ta ale není kompatibilní s tím, co už mají, tak to jde do stoupy a začne se znovu. Chybí tam snaha to dokončit. Vzít ten modul, dodělat chybějící věci, doladit chyby, doplnit obsah a prostě to prohlásit za betu. A na nápady typu "včera ve vaně mě napadlo, že by možná bylo skvělé, kdyby XY" mít odvahu říct "to by vyžadovalo zásadní změny již hotového kódu, takže to odložíme až na SC2".
Někdo si tohoto přístupu cení, protože se těší, jak dostane pěkně vyladěnou a perfektně konzistentní hru, u které stráví roky. Já na to hledím spíše s despektem, protože už jsem dost starý na to abych věděl, že to jen málokdy dopadne dobře. Jinými slovy, někdo se na to dívá jak na Diablo 2, jiní si vzpomeneme spíše na Daikatanu a Duke Nukem Forever. A jen dodám, že kdyby Star Citizen byl řízen ve stylu Blizzardu, tak bych připomněl Starcraft: Ghost. Protože právě k tomu osudu má SC mílově nakročeno.
https://www.kickstarter.com/projects/cig/star-citizen
Estimated delivery Nov 2014
Toz asi tak.
Vy toužíte o dokončení... já zase ne :D :)) otvírá to fakt velký prostor a vývojáři mají pořád kam jít... Opravdu je to nádherná hra a dodělat ji jen protože máte prachy a konečně to vydat a hotovo poser te se stím...
Není o co jde... :) a to mě za 1) fascinuje a za 2) vývojáři mají jdou za svým snem... i když je nekonečný to sen :))
Vulkan je jeden z úžasným milníků, protože tam máte dost otevřené dveře... a doladit vulkan dle svým potřebám? Dle licencí ano můžete :))