Trochu bych polemizoval s tvrzením "Na charitu bude tedy možné dát 70–85 %, což je lepší, než původní záměr z dubna." Není to nutně lepší ani horší. Hlavně platí, že na charitu může člověk přispět kdy chce a může si vybrat podle svých preferencí bez naskakování na nějakou módní vlnu. Na to nepotřebujeme obchod s hrami.
Asi tak. Moc nechápu tu předchozí vlnu hysterie ani jiné nadávání. Že vůbec umožní jednoduše při nákupu přispívat na charitu je jejich dobrá vůle a taky by to nemuseli dělat vůbec. Tudíž není důvod ani nadávat, že umožní přispívat málo. Copak nakupující někdo nutí, aby na charitu přispívali zrovna přes Humble Bundle a ne jakkoliv jinak (což je samozřejmě chvályhodné)?
Právě naopak. Humble Bundle vyrostl přesně na tomhle principu. Dá se poměrně jistě říct, že pokud by tenhle princip od začátku nerazil, neměl by zdaleka tolik uživatelů a takový dosah. Díky tomu pak mohl rozjet side projekty.
Říkat módní vlna něčemu, co je tu tolik let je přinejmenším vtipné. V každém případě nejde o to, že by někdo někoho nutil, aby přispíval na charitu přes Humble Bundle, ale o to, že se dá spojit příjemné s užitečným. Tzn. koupím si hry, které chci a zároveň někde pomůžu. Nejlepší na tom je, že z toho prosperuje i vydavatel, buď neznámý tím, že s o něm dozví víc lidí, nebo známé studio tím, že si prostě udělá PR.
Lidé jsou, jako vždy pobouření pravděpodobně hlavně tím, že na začátku je nějaký slib, který je nalákal. A ten platí přesně do doby, než ten co ho slíbil zavětří, že by z toho mohl mít vlastně víc peněz.
Btw. mě přišlo vžy zvláštní, že nechávali možnost dát na charitu vše. Jako provozovatel z něčeho žít musí. Ale to je právě ten problém - kdyby tam bylo 70 % od začátku, nikdo by ani nepípl a průběh by byl velmi pravděpodobně stejný. A zkusit to na 15 % - nedivím se, že to zvedlo vlnu hněvu.