Ono to BUDE velmi závislé od způsobu používání. Já třeba nikdy s Intel GPU nenarazil na problém, ale to je dáno tím, že nehraju hry, ani na Win (kromě jedné 11 let staré, kterou tu a tam pustím), ani na Lin. Takže jsem neměl problém ani s Haswell iGPU. Tohle bude podobný případ. Ono holt Intel to inzeruje jako "velká GPU pro hráče" a tak mají všichni tendenci od něj okamžitě od prvního dne chtít totéž co umí Nvidia. To je prostě nereálné.
Tak s těmi DX9 je to podobné jako s honěním OpenGL přes Zink. V principu v tom problém nevidím, případné problémy jdou primárně na vrub Microsoftu. Proč by se měl Intel vysilovat na podporování 20 let (slovy DVACET LET) staré verze API? Nebo se snad v roce 2017 zabývala Nvidia s AMD podporou 3Dfx Glide? Jasně, píšu trochu demagogii, ale ten princip tu je: čekat, že Intel v roce 2022 bude plýtvat vývojáře na podporu API, které používaly hry v době, kdy tihle vývojáři třeba ještě tahali kačera po dvorku, je nereálné. AMD a Nvidia tohle samozřejmě řešit nemusí, ti prostě vláčí historickou podporu dál s sebou. Kdyby ty hry někdo open-sourcoval, aby komunita mohla engine převést na jiné / novější API, bylo by po problému. Kdyby ... no ono těch kdyby je prostě víc. Pro mě osobně "pouze sw podpora DX9 na Arc" není chyba, je to vlastnost. A mimochodem, no-X teď dávat na diit přehled odkudsi ze zahraničního testu a třeba můj oblíbenej DX9 Skyrim tam běží "flawless".