Prodejce může zkrachovat/zaniknout/sloučit se.
Intel reklamace běžně řeší a stačí k tomu kopie prodejního dokladu.
Intel moc dobře ví, kdy procesor vyrobil, expedoval a kam, takže si může data velmi zhruba snadno ověřit. Mimo to, výrobce je odpovědný za vady výrobku.
Náš zákon je v souladu s unijním právem, proto ho nebylo potřeba měnit. Cituji ze zákona: "(1) Pokud škoda vznikne v důsledku vady výrobku a současně jednáním nebo opomenutím třetí osoby, odpovídá výrobce za škodu v plném rozsahu."
V tomhle případě výrobce přehazuje horký brambor s řešením oprav na prodejce.
Tohle by se mělo řešit svolávačkou jako u aut do autorizovaných servisů, protože to je jasná bota výrobce. Intelu jde i k tíži to, že o vadě poměrně dlouho věděl.
Jenže se asi málo kdy stane, že těch aut s vadou máte ve firmě několik stovek...
Nedovedu si představit, že pošleme třebas notebooky z celé firmy někam přes dodavatele k výrobci, aby otestoval/vyměnil procesor (i s disky, byť šifrovanými) - a firma si počká, jak ty reklamace dopadnou. To by nám je ani nemuseli posílat zpátky, protože nejspíš by nebylo komu.
V 2018 se psalo, že Lidl a Kaufland přechází z Audi na BMW a těch služebáků budou kupovat cca 10k ročně. V ČR republice mají končit stovky těch aut. Tady už se může stát lehce, že budou mít ve firmě stovky aut s vadou.
https://www.idnes.cz/ekonomika/podniky/lidl-kaufland-bmw.A180406_145308_ekoakcie_fih
> RRŠ
> Jenže se asi málo kdy stane, že těch aut s vadou máte ve firmě několik stovek...
Tak zrovna u aut bylo mnohokrát, že jsi musel všechny poslat (postupně) do servisu. Několik modelů elektroaut se měnila baterka (výrobní vada způsobujcíí požáry), nebo byly ty vadný airbagy s Japonska.
6. 8. 2024, 13:50 editováno autorem komentáře
Ja jsem u Intelu neuspel nikdy :D
Bud se vymlouvali na to, ze je to OEM vyrobek a mam se obratit na HP/DELL, pritom tam bylo jasne logo intelu a part number i seriove cislo.
Pak se me stalo, ze po nahlaseni PN, SN, me ind rekl ze to nevidi ve svem systemu a nemuze mi pomoci.
U Solidigm je to jak pres kopirak: reportuji - disk je mrtvej a nejde ani flashnout FW. Jejich reakce: updatujte FW a chyba "assertion" muze souviset s alokaci resources v PC. No jiste.. oni ani netusi ze sata disk nema co delat s resources v PC. Bud jede, nebo nejede. Jsou to cucaci vsichni... sell & forget.
Ty ses asi hodne naivni ze? Intel ani zadny jiny vyrobce rozhodne nic nikdy testovat nebude. Ten bude tak maximalne resit, jestli ma sveho zakaznika (nejakeho velkoodberatele) poslat do haje, nebo jim rovnou posle par tisic kusu na vymeny.
Mozna a hypoteticky si pak v ramci nejake pseudoekoaktivity odebere srot na rozemleti zpet.
Naprosto bezny postup je totiz ten, ze kdyz odebiras, dostavas automaticky nejake % navic, prave na reseni vadnych a to predevsim proto, ze to tak je pro dodavatele (v tomto pripadne Intel) mnohem levnejsi, nez se pak dohadovat o nejakych reklamacich. To se resi az v pripade, kdy to vyrazne presahne dohodnute %.