Spis v tom mam jasneji, protoze takove produkty pouzivam.
PSG nepotrebuje tlacit nove designy co pul roku, je to stabilnejsi prostredi, s 3-4 rocnym cyklem novych produktu. Navrzeny produkty se nemusi skalovat nahoru, protoze se zacina na nejvetsim produktu, a pak se tvori levnejsi varianty - pouhym redukovanim poctu logickych jednotek. Vetsi praci da SW podpora, ale ani ta neni tak slozita a narocna jako v pripade Xe GPU, protoze se synteza, P&R proste recykluje a jen malinko vylepsuje.
Kde tam vidite nutnost velike pozornosti??
A pak cituji:
Intel disclosed that PSG generated trailing 12-month revenue of $2.9 billion with gross and operating margins well above Intel’s corporate average, although this average is bogged down by the huge slump in PC processor demand. Looking ahead, Intel expects the FPGA market to rise at a high-single-digit rate, while PSG should earn mid-60s gross margins and mid-30s operating margins.
Z tohoto: 2.9 / 55 je neco pres 5.27 % obratu, to neni zanedbatelne oddeleni, a jak vidite, marze je hodne nad prumerem intelovho koporatu, dokonce az 60% / 30% cisteho. To nemel intel ani pred 3 lety (2021: 25% prumer).
Tudiz si trvam na tom, ze se snazi oddelit zdravou cast od te nezdrave, a otevrit prostor pro cizi investice (ale porad si imho budou drzet majoritu).
Buhvi zda IDM2.0 bude nadale dostacujici (posledni produkty pouzivali 10nm Intel proces, a historicky Altera pekla vzdy u Intelu).
Ja jsem rad ze se snazi v tom udrzet poradek a oddelit tyhle casti. Treba u Sony je to porad hodne provazany, a tam je neskutecne citit ze nehraji fair play, kdyz sami sobe pecou produkty a na verejnou nabidku davaji jen aby se nereklo - nekompetitivni produkty.