Přesně tak, jen by mě zajímalo, kolik vrstev ještě dokážou mezi uživatele a HW nacpat. Ono je skoro jedno, jak se zrychluje HW, protože se vždy přijde s něčím, co ten výkon a rychlost reakcí srazí na úroveň, co tu byla X let zpět. Nebo se do toho nacpe extra výkonné HW a pak se zase srazí výdrž na úroveň, co tu nebyla snad nikdy.
btw: pokud se nic nezmění, JS bude nahrávat mobilům s Intelem proti ARMu.
To je sice všechno pravda, ale jsou tu silnější argumenty pro HTML5:
Platformově nejvíc nezávislá technologie, ta trhne i Javu, o Qt či Gtk ani nemluvě.
A protože browser je všude, nemusí se ani nic instalovat.
Dělá to co uživatelé chtějí - vizuálně přitažlivé UI pro koncové, netechnické uživatele. (tady pro projel například Java Swing)
Hodně deklarativní, více ekonomický vývoj, lepší dělení práce mezi designéry a programátory, méně programování, levnější vývoj.
Hodně se do těchto technologií investovalo. Je to vlastně takový "vedlejší produkt". Podobně jako Internet vznikl jako důsledek Studené války, je HTML5 důsledek korporátní války velkých IT korporací o vliv na Internet, například dominancí toho či onoho prohlížeče.
UI je možná deklarativní, ale vzhledem k tomu, že je interpretováno poměrně liberálně a bez kontroly chyb, takže se nedá moc spolehnout na to, co z toho nakonec vyleze. Jazyk, ve kterém je programována logika, nejenom nemá moc velkou podporu pro kontrolu správnosti kódu před samotným spuštěním; on dokonce svévolně mrví data, protože například ukládá všechna čísla jako float, takže bez problémů přijme velké, celé číslo, ale za cenu ztráty přesnosti. To je opravdu platforma snů.
Já pořád věřím, že se podaří prosadit Qt/QML, i když Nokie pro jeho zabití udělala maximum. Nový vlastník, Digia, plánuje aktivně podpořit Necessitas (port Qt na Android) a portovat Qt i na iOS. Na Win, Lin a OSX už to funguje teď.
Výhodou Qt oproti HTML je perfektní IDE, díky tomu neporovnatelně jednodušší vývoj, možnost navrhnout UI bez znalosti programování. Programovací logika se může psát v JavaScriptu (přímo do QML) nebo UI propojit s C++, popřípadě Pythonem (projekt PySide).
Ideálně se to dá udělat tak, že UI (a jeho základní logika) je v QML/JavaScriptu, modely, data a složitejší logika v Pythonu a výkonově kritický části v C/C++.