Já jezdím ve městě pod 5 litru / 100km, na delších trasách i pod 4 l / 100km.
Spotřebu si sleduji a měřím. Ano, mám onu slavnou téměř nezničitelnou verzi Oktávky 1.9/66, co jezdí skoro na naftové páry a motor je odolný jako pumpa na bahno, co vydrží při správné údržbě milion km.
Současný trojitý turbíčka jezdí REÁLNĚ ve městě za 6,7... 8 litrů na 100 km. Na dálnici takový motůrek z travní sekačky označovaný jako HTP (Hyjé Ty Potvoro) sežere ještě víc.
Nedával jste ve fyzice pozor?
Pokud spálím ve starém autě 4-5 litrů na 100 km, nebo v novém 6-8 litrů na 100 km, kdo vypustí více škodlivin? Nebo to ty nové motory někde skladují?
Nemluvě o tom, že výroba nového auta je ekologicky mnohem horší problém než provozování toho starého.
A že některé diesely čadí? ... No, zeptejte se do dělají zkorumpované stanice StK, že to nezachytí. Zeptejte se, proč výrobci montují do aut kurvítka v podobě DPF, jejichž výměna je pomalu dražší než koupě ojetého auta.
A pokud budeme mít auta na elektriku, tak tu budeme vyrábět kde? Elektromobily čoudí taky, ale přes komín elektrárny. A ty akumulátory, to je taky čistá ekologie, že?Taková Tesla je ekologicky mnohem horší auto než benzínový Prius.