Názor k článku
Jak VW podváděl s emisemi od Petr M - Nemuselo. CAN funguje tak, že jeden procák vyšle zprávu...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 31. 5. 2017 8:35

    Petr M (neregistrovaný)

    Nemuselo.

    CAN funguje tak, že jeden procák vyšle zprávu a ostatní ji přijmou. Buďto ji neznají (= ignorují), nebo zpracují. Navíc jsou tam jenom definovány priority a zabezpečení přenosu.

    Zprávy, co jsou potřeba, jsou buďto na CANu tak jako tak legitimních důvodů (převodový stupeň, data o rychlosti do tachometru, start motoru, plynový pedál...), nebo si je jednotka vygeneruje sama (např. pomocí časovače).

    Udělat v jednotce úpravu režimu, když data má k dispozici na sběrnici, je jenom otázkou firmware jednoho procesoru. Nikdo nezjistí, jestli zprávu o natočení volantu ignoruje nebo ne... O téhle fintě může klidně vědět jenom pár lidí, co dělali řídící jednotku.

    A při detekci testu se dá předpokládat, že auto v té době nepojede (akcelerace 0, akcelerometr je třeba v jednotce airbagu), nehne se volant o víc než třeba 10°, kdežto při výjezdu z garáže nebo parkoviště okamžitě řadím 1 - R - 1 nebo točím volantem...