Nemuselo.
CAN funguje tak, že jeden procák vyšle zprávu a ostatní ji přijmou. Buďto ji neznají (= ignorují), nebo zpracují. Navíc jsou tam jenom definovány priority a zabezpečení přenosu.
Zprávy, co jsou potřeba, jsou buďto na CANu tak jako tak legitimních důvodů (převodový stupeň, data o rychlosti do tachometru, start motoru, plynový pedál...), nebo si je jednotka vygeneruje sama (např. pomocí časovače).
Udělat v jednotce úpravu režimu, když data má k dispozici na sběrnici, je jenom otázkou firmware jednoho procesoru. Nikdo nezjistí, jestli zprávu o natočení volantu ignoruje nebo ne... O téhle fintě může klidně vědět jenom pár lidí, co dělali řídící jednotku.
A při detekci testu se dá předpokládat, že auto v té době nepojede (akcelerace 0, akcelerometr je třeba v jednotce airbagu), nehne se volant o víc než třeba 10°, kdežto při výjezdu z garáže nebo parkoviště okamžitě řadím 1 - R - 1 nebo točím volantem...