Ano, když si koupíte krám ojetý, budete mít ojetý krám. A to platí celkem nezávisle na pohonu. Třeba na našich starých řádně ojetých (protože kupovat nová je vyhazování peněz) spalovacích vozidlech jsem nejvíc peněz dal do přesně těch části, které jsou u elektromobilů kvůli váze v podstatě ještě namáhanější, než u spalovacích motorů a obsahují je také. Nápravy typicky. A první vždy odcházela elektronika.
A samozřejmě, že vím, že si mohu koupit elektromobil ojetý. Tam má otázka nesměřovala, když ted opominu, že třeba naším dvanáct let starým spalovacím vozidlem jsme jeli na dvě nádrže do Řecka a zpět a jiným dvacet let starým vozidlem jsme na čtyři nádrže objeli střední a severní Balkán. (To k těm sto kilometrům.) Ale to zase tak často nevyužívám. Za to využiju, že k pumpě jezdím jednou za čtvrt roku a navíc je auto dost drahá legrace na to, abych ho využil leda k cestě na nákup. To musí obsloužit všechno, co potřebuji.
Ještě jednou tedy: co tedy vede člověka k tomu, že si koupí drahý elektromobil místo auta za třicet tisíc? Ta otázka má ostatně platnost pro jakákoliv vozidla obecně, ale konkrétně vás se jakožto užvatele elektromobilů celkem logicky ptám na elektromobily.