To, že zrušili Linux verzi, kterou slibovali (důvody proč se tak stalo jsou mi šumák) mě pěkně naštvalo, takže já Bakalovi do štrozoku nepřihodím. Maximálně počkám, až se to bude někdy prodávat v akci za pár kaček, aby se mi vyplatilo zkoušet to rozjet s WINE. O tom, že by Vávra mohl z fleku předseda SPD ani nemluvím, to mě ke koupi jeho produktu zrovna také moc nemotivuje.
Vávrova hra Kingdome Come vyvolává nadšení, jeho názory ostré reakce: https://echo24.cz/a/SPQiS/vavrova-hra-kingdome-come-vyvolava-nadseni-jeho-nazory-ostre-reakce
Jak může být pobouřený někdo poměrně normálními názory? Vávra není žádný extremista, myslí si, že uprchlíky ne a česká televize že je darmožroutská korupční organizace, kde za peníze vydřené z občanů redaktoři šíří své politické nesnášenlivé bludy
a totalitní mentalitu typu "tohle je správný názor a vy držte huby a krok". Může mít pravdu a nemusí, ale je to naprosto legitimní postoj, proč by jej měla nějaká parta trolů s vymytými mozky odsuzovat?
To je prostě dáno naprosto pokřiveným pohledem toho, co je dnes v našem Zemanstánu normální. Pro mě to normální není, ale nenutím nikoho s tím souhlasit, je to můj názor a jeden z důvodů (i když poměrně minoritní, což myslím z mého příspěvku jasně vyplývá) proč si tuto, jinak poměrně zajímavou hru, nekoupím.
Ale to nemate uplne pravdu. I v anglickych dialozich je spousta ceskych slov... Napsal by jsem tady nejake priklady, ale pak by byl prispevek zrusen... ;-)
Me se to provedeni libi, dialogy jsou kvalini, vyborna vec k procvicovani anglictiny a rozsireni slovni zasoby. Nova slovicka ktera sice v IT nevyuzijete, ale mohou se hodit v beznem zivote.
Postavy ve hre samozrejme mluvi predhusovskou cestinou a pisi sprezky, ale hra samotna je nadabovana soudobymi dabery. Podobna technika se pouziva napirklad i u filmu, kde rozhovor s africkym domorodcem je dabovan, aby mu divak rozumel. Ve skutecnosti vsak domorodec mluvi svym jazykem, stejne jako postavy ve hre.
Nemusite to hrat anglicky. Co treba nemcina, ta je realistictejsi, ne?
https://www.youtube.com/watch?v=OPQq3vsoLq8&t=676s
Osobne by me zajimalo, jaky ohlas bude mit hra treba v Madarsku...
Dokonce byly predlozeny nejake dukazy, obrazy s cernochy, obrazy z Cech; jako dukaz, ze tady cernosi zili. Ano, takove obrazy skutecne existuji, zobrazuje se na nich svaty Moric (Mauricius).
https://en.wikipedia.org/wiki/Saint_Maurice
BTW, to je zajimava postava, rimsky velitel odmitajici vykonavani pohanskych ritualu, za coz byla jeho legie dvakrat decimovana a kdyz ani to nepomohlo, cela legie bila pobita. Kruty pribeh...
On ani původně nikdo nebyl proti uprchlíkům, ale proti islámu a jeho ideologii, a uprchlíci tu nejsou ne pro naši zabedněnost, ale protože jejich příchod se nezvládl a zavládla panika. Kdyby se od začátku řeklo: uprchlíci ano, ale opravdoví, z regionů přiléhajících k Evropě, pouze na nezbytný čas, zároveň se posílila ochrana hranic, tak by všechno šlo.
Bohužel levičáci v čele s Merkelovou otevřeli hranice a řekli "Vítáme a uctivý služebníček, somálci a afgánci a všichni zbyteční budižkničemové ze severní afriky jsou vítáni a mohou zůstat". Pak do toho naskočili extremisti a blázni, obě strany se šprajcly a dnes už to normální řešení nemá. Každý slušlý člověk pomůže uprchlíku před válkou, ovšem pokud tím neriskuje vlastní existenci.
2P:
1) (nejen) Evropska legislativa zcela jasne rika, ze jakykoli uprchliky resi prvni bezpecna zeme
2) hranicni zeme EU jsou povine nalezite zabezpecit hranice (coz je legracni specielne v pripade Recka, ktery ma nejvetsi armadu v Evrope)
3) uprchik ma dostat nazrat a vyspat. Pokud chce jedinou korunu, tak at si ji vydela.
A realita?
Baba Merkel prohlasila, ze Nemecko prijme vsechny. Ted se rozciluje, ze ostatni se snima o ten svincik nechtej podelit. Nasi soudruzi privezli par kousku taky ... a ti se dojednoho sebrali, s tim ze v takovy pastousce (standardni panelakovej byt) bydlet nebudou, a sli do dojclandu (za tech 45ecek/den jim tam klidne pudu delat uprchlika taky).
Takze sorry jako, ale tohle nejsou zadni uprchlici, protoze kdyz ty budes utikat kvuli tomu aby te nekdo nezabil, tak budes vdecnej za stan a kus zvance.
Podle mne je naopak extrémně nenormální že veřejnoprávní insituce zaujímá jakékoliv ideologické a nebo politické postoje.
Ta by měla být v principu zcela neutrální a pouze a jenom sdělovat zcela nezaujatě a neutrálně fakta bez toho aby je redaktoři a nebo reportéři jakkoliv přizpůsobovali vlastním názorům.
taky by měla být zcela politicky neutrální - tedy dávat všem politckým směrům stejný prostor - opět bez ohledu na názory vedení, televize a nebo nějaké rady pro rozhlasové a televizní vysílání která je prakticky celá plná politiků.
[Michal Breškovec]
Vávrova hra Kingdome Come vyvolává nadšení, jeho názory ostré reakce
Zklamani z toho, ze linuxova verze nebude s tebou sdilim, a stejne jako ty ani ja nejsem ochotny za Widloidni verzi vyhodit 1300. Ale co se tyce jeho nazoru, jeho opnenti asi budou taky hezky vymatlanci
Nejaky retard (<konspirace>kdo vi, jestli nebyl primo objednany vydavatelem</kospirace>) blaboli neco o cernosich, Vavra jako stejne velky vypatlanec (viz jeho osobni nazory - samozrejme, vse je jen nepochopeny sarkasmus a ironie) se do nej pusti, hra stoupa v "trendech" a vy jim to zerete...
Já bych v tom neviděl nějaké složitosti. Těch kritiků moc nebude, akorát jsou slyšet. Má to i logické vysvětlení: Američani jsou pozitivní rasisti jak kráva, k tomu nevzdělanci, mnoho z nich ani netuší, kde je Evropa. Onen Němec zase může jako člen vlastního národu trpět postnacistickým, poválečným mindrákem, který si léčí onými „levicově progresivními názory“ (co to je?).
Takže myslím, že nemá smysl tomu věnovat větší pozornost. Ale pobavil jsem se, to jo.
Tak dako. Podla priebeznych informacii pocas vyvoja, to vypada tak, ze sa na ostatne OS, ktore slubovai vy...li hned na zaciatku. Najprv zrusili betu pre linux a potom uplne, pretoze "to nie je aktualne technicky mozne".
Povedal by som, ze uz od zaciatku mali nulovu snahu to vyvijat PC-multiplatformne.
To nic, neber si to osobne, asi se Te to netyka, ale v dnesni dobe socialnich siti a "bublin" se casto stava, ze rada lidi ma uplne predvidatelne nazory a vzorce chovani shodne s ostatnimi lidmi stejnych nazoru. A "slunickari", kteri dostavaji koprivku z toho, ze by treba nekdo nechtel prijimat "uprchliky", jsou casto vegani, odtud sojove latte.
Zpatky k veci - rozhodne si nemyslim, ze bych mel kadrovat pekare nebo sevce, koho voli a co si mysli o vecech, ktere nesouvisi s jeho praci ci zakazkou. Nechapu tudiz ani to, proc by nekdo chtel kadrovat nekoho, kdo vydal nejakou hru.
>Nechapu tudiz ani to, proc by nekdo chtel kadrovat nekoho, kdo vydal nejakou hru.<
Lidem kteří díky poměrnému blahobytu nikdy nežili v realitě, právě praská ochraná bublina jejich deziluzí, to bolí, tak ječí a kopou a čekají že někdo přiběhne, mávne proutkem a
jejich sen stane realitou.
Za mě v poho. Prostě jsem jen vyjádřil názor, proč si danou hru nekoupím a toto byl spíše podružný důvod, vyjádřený jen tak mimochodem, což snad bylo z mého příspěvku zřejmé. Ten hlavní je, že podrazili komunitu, která přispívala na Kickstarteru a odvolali slíbenou verzi pro Linux - nehledě na řadu dalších nesplněných slibů, mrkni třeba do diskuze na Kickstarteru, jak jsou lidé naštvaní, že nedostali slíbené steelbook balení s tištěným manuálem - to není fér chování.
Co se týká sociálních bublin, tak je jasné, že každý žijeme v té své, kde jsou lidé s názory, které nám konvenují. Já co jsem 40 let svého života odchovaný nejdříve na pohádkách, kde dobro vítězí nad zlem, pak na Star Treku (tedy totéž :-) a bytostném odporu k totalitě, prostě zastávám názor, že je správné být solidární s přáteli a pomáhat jim, i když z toho zrovna v krátkodobém horizontu neplyne nějaká výhoda a třeba i nějaké ty problémy.
A co se týká migrantů a uprchlíků, což zásadně rozlišuji (a není to diskuze, kterou bych chtěl rozvíjet zrovna na Rootu), tak z migrantů si máme vyzobat to, co se nám hodí a pomoc uprchlíkům před válkou nebo nějakou katastrofou prostě považuji za svoji lidskou povinnost, nehledě na tom, že nás k tomu zavazují mezinárodní smlouvy.
off-topic
Zaujimalo by ma ako vznikol pojem "slunickovy nazor".
Zda sa ze v poslednom case sa tento pojem dako siri v zmysle, ze ked neviem argumentovat, alebo nemam nazor, tak je vsetko a vsetci slnieckovy, nech uz to znamena cokolvek.
Zaujimave je, ze ludia sa tento pojem vobec nehanbia pouzivat, vobec sa necitia smiesne. Hmmm, chcelo by to daku studiu financovanu EU. Mohol by som dostat dotacie, ci?
Marxismus prosazuje rovnost genderu, rovnost ras a ekonomickou rovnost. Těžko horší než genocidní nacismus a těžko horší než současný stav.
Marxismus není jen Stalin a Kim, ti jsou spíš jeho opakem.
Nicméně se vzdalujeme od tématu - nemyslím si, že Vávrovi názory jsou přijatelné (či vůbec tolerovatelné, upřímně, některé jeho posty na FB byly fakt daleko přes čáru) a tudíž ho rozhodně nebudu financovat.
Můžete mi prosím osvětlit, jakou vidíte vazbu mezi rovností na Marxovu teorii? Z mého pohledu jsou totiž principy rovnosti obsaženy i jinde, např. v křesťanství (rovnost před Bohem) nebo demokracii. Proto v tom nevidím nic specificky Marxistického, aby to stálo za zmiňování.
Navíc lidská společnost se rozhodně neřídí standardním přírodním výběrem, neboť jeho principem je preferovat ty vlastnosti, které vedou k většímu množství potomků. Kdyby tak tomu bylo, tak by porodnost ve vyspělém světě nevypadala tak, jak vypadá.
O rovnosti genderu, rovnosti ras a ekonomicke rovnosti by ti mohli vypravet ti, co zazili realnou implementaci Marxismu. I ti nacisti meli v nazvu strany socialsticka. Lide si proste rovni nikdy nejsou a nikdy nebudou. Na druhou stranu skoro vsechny ideologie prosazuji rovnost vseho a realita je jina.
To záleží, co hledáte za rovnost. Podle mě si jí užíváme hodně: k volbám mohou ženy i muži, hlasy plebsu i šlechty se počítají stejně, neznevýhodňujeme protestanty, katolíky ani jiná vyznání, můžete svobodně kandidovat do úřadů, nečleníme se do kast, na všechny se vztahují stejné zákony, máme stejný přístup ke spravedlnosti, dokonce chudší mají odpuštěny poplatky nebo mohou mít ex-ofo advokáta, máme rovný přístup ke vzdělání a tak by šlo nudit ještě dlouho.
Suma sumárum bych řekl, že rovnost příležitostí je OK a ohlazení některých hran ekonomické nerovnosti se dá smysluplně obhájit. Nemusím kvůli tomu ani žonglovat s termíny marxismus, socialismus a nacismus.
Radek:
Píšete krásně, ale na KLÍČOVOU věc jste zapomněl: Rovnost nesmí být pouze v právech, ale vždy a neoddělitelně i v povinnostech. A to je zádrhel, na který (nejen) ČR dojíždí, protože se zde objevily skupiny obyvatel, kterým se podařilo přesvědčit aparát, že žádné povinnosti nemají, a aparát s tím nedokázal nic udělat.
SB: poměrně těžko se mi reaguje na takhle nekonkrétní formulaci. Souhlasím, že s právy přichází povinnosti. A nedělám si ani iluze, že je všichni všechny plníme. Osobně však nevnímám ten problém nijak palčivě, nic nefunguje na 100%, natož abych kvůli tomu zavrhoval principy rovnosti lidí. Možná pomůže se podívat na širší realitu, abychom si uvědomili, že si s nimi vedeme v rámci možností dobře :-)
Marxismu využívá rovnost k prosazení svých cílů a jeho cílem je zničení civilizace a uvedení lidí na úroveň zvířat, kdy jsou zbaveni svobodné vůle a jednají zcela pudově. Stačí se podívat na jakéhokoliv komunistu co je to lidskou zrůdu. Například dělníky k Benešovi v roce 1948 vedl komunista - kápo z Buchendwaldu.
A ty se nauč chápat psaný text, já nikde nelžu, nepsal jsem nic o tom, že má cokoliv společného s SPD, jen jsem vyjádřil názor, že by se svými postoji mohl šéfovat SPD, což je logické, neboť se jeho názory s těmi od SPD překrývají - postoj k EU atd. To, že fandí pomateným libertariánům od Svobodných není o mnoho lepší.
Ale ne, Svobodný jsou velmi podobné SPD. Populistická strana co chce získat svých několik procent občanů a žít ze státního příspěvku. Akorát SPD je mnohem lépe provedené, takže těm to funguje lépe. Pokud nevěříte, podívejte se, co udělali, jakmile se konečně někam dostali (do EU parlamentu). Mach, který údajně tak strašně odmítá přerozdělování, se ihned přisál na přerozdělené peníze a čerpal, co se dalo.
Proc Vam to na Linuxu nefunguje? Ja tu hru na svem Linuxovem PC hraji temer kazdy vecer... ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=YjPLjU0YCAI
Sice to neni skutecne hrani, ale i tak me to docela bavi. Hru jsem pred lety "zakoupil" ale vlastne ji hrat nemohu, protoze na to dnes nemam vhodny hw.
- potreba vykonne GPU, v soucasne dobe prakticky nelze koupit
- potreba vykonneho CPU; vzhledem k aktuanim problemum se Spectre, atd, nehodlam dnes investovat do noveho HW; uvidime co bude dostupne za cca 1 rok.
- potreba Windows; Nemam vykonny PC s Windows, budu potrebovat novou licenci.
Suma sumarum, docela draha sranda to hrani... ;-)
Widle nejsou treba, staci spravne poladeny Wine:
https://www.youtube.com/watch?v=a1rWblKK-dY
"O tom, že by Vávra mohl z fleku předseda SPD..."
Já myslel, že se hlásí ke Svobodným - https://youtu.be/XA-RMhMD13Y
Jestliže se prodalo 1 000 000 kopií, je už hra několikrát zaplacená. A to se ještě pěkných pár kopií prodá.
Každopádně toto je správný přístup, i když v tomto případě se jedná o nutné plnění slibu komunitě, která se na financování podílela.
Osobně si s nákupem počkám ještě pěkných pár měsíců, než dojde k nějaké slevě a než se vychytají bugy.
Já bych ho rovnou popravil za nerespektování toho, že Jindra je ve hře naprosto jasným příkladem transgenderního člověka. Vidíte to na něm, jak prostě chce vyzkoušet ty dámské šaty, odložit meč a žít spokojeně v rovné společnosti. A Vávra ne, prosazuje tam dávno překonané vize reality. Od toho se my, otevřeně myslící lidé, zásadně musíme distancovat.
Anebo pro méně inteligentní: co na tom, Vávra je shitposter jak má být, jen houšť, jestli někoho bolí citečky za to, co řekne, zaslouží si třikrát tolik :)
Ale to je přesně to co dnes potřebujeme, abychom nebyli převálcováni neomarxisty. Je třeba nebát se jich a říkat opak. Jinak dopadneme jako v roce 1948. Beneš tehdy měl dělat vše proto, aby zde vznikla občanská válka, pak by USA mohlo pokračovat ve válce a porazit i Sovětský Svaz už v roce 1949 a to třeba i za pomoci jaderných zbraní. Komunismus by byl poražen. Teď to na nás stále čeká.
Sice meleš hrozná hovna, nicméně faktem je, že Beneš byl ješitný zmrd (a taky díky tomu to v únoru 1948 tak dopadlo), ale bohužel české nacionalistické školství se pořád snaží dětem vymývat mozky a přesvědčit je o opaku, a k tomu se přijímají zákony o tom, jak se „zasloužil o stát“.
9 palců nahoru a žádný dolu? To je absence základů počítání tak oslavovaná? Jestli se prodalo 1 milion kusů za průměrně 1.000,- Kč (někdo koupí za 1.500,- krabicovku v obchodě, někdo má za 500,- Kč hru z Kickstarteru, ostatně i v článku píšou o reálném výdělku studia za jendu kopii), tak mě to teda dělá 1 miliardu Kč. Hru vyrobit se vším všude údajně stálo vyrobit 0,75 miliard Kč. To znamená, že se hra "už teď několikrát zaplacená"? Pane jo...
Zdroj: http://www.eurogamer.cz/articles/2018-03-01-tritvrt-miliardy-korun-stalo-vyrobit-kingdom-come
Jenze blbe pocitas i ty.
Prodalo se (pry) +-1M na steamu + fyzicky, tzn v tom neni zapocitanej KS. Hra byla realne zaplacena z KS + Bakala (dokonce je to tak, ze Vavra zebral o dodatecny prachy, protoze Bakala mu rek, ze zadny dalsi uz od nej nedostane). Tzn hra byla zaplacena driv nez vysla.
Pak si jeste odecti podil distribucni site -30%. Tzn pokud se to na Steamu prodava za +-50, tak realne dostanes 35, = rekneme 900. Takze spis 900M
Samo narozdil od KS, Bakala chce svy prachy zpet + k tomu prislusnej obulus. Prej vlastni 70%. Takze vavrovi zbejva mozna +- 250M, ze kterych urcite musi zacalovat jste hromadu bonusu lidem co na tom delali => jestli nekdo ceka, ze tu nekdo bude rok opravovat nejaky bugy, tak to leda ze by si k tomu sednul Vavra sam, a delal to v ramci sypani si popela na hlavu.
BTW: Uz se tesim, az se bude probirat jak dopadlo SC ... to bude teprve sranda, protoze v tom je tech penez uz ted za 4G a vysledek je nula nic.
Zatím nebudu číst ostatní názory, ale sdělím svůj a nebude krátký.
Hra měla mít Linux verzi. Jak to s ní je, to vlastně nikdo neví, protože vývojáři jsou na informace skoupí. S jednotlivými žadateli vyřeší vrácení peněz, ale nikde otevřeně neřeknou, zda Linux ano nebo ne. S tím mě, slušně řečeno, velmi iritují.
Když jsem se o hře dozvěděl v roce 2013 od známého, našel jsem si ji na Kickstarteru a po zjištění, jaká jména jsou v týmu, jsem ji okamžitě backoval. A ne za nejméně, vzal jsem edici kolem 1000 Kč - fyzická kopie hry + přístup do alfa a beta verze. Vzal jsem to, i když jsem předem věděl, že alfa nebude pro Linux (bylo mi to osobně zodpovězeno v emailu, stejně jako mi bylo řečeno, že beta pro Linux bude). Od ex-studií vývojářů Kingdom Come jsem hrál řadu her, spoustu jich hraji dodnes a jsem pyšný na to, co Češi dokázali nebo čeho byli součástí. Když jsem viděl všechna jména (a jejich historii) pohromadě, bylo jasné, že Kingdom Come nebude propadák, ba naopak.
No... je rok 2018. Kingdom Come je (dle určitě nejen mého předpokladu) špičková hra (s chybkami), která oslovuje celý svět. Až na malou skupinku lidí, podle trhu je jich kolem 1%. A tihle lidé jsou, opět volím slušná slova, naštvaní. Proč? Raději se jich neptejte. Oni jsou naštvaní na Warhorse, jsou možná naštvaní i na sebe, jsou naštvaní i na ty, kteří podle trhu tvoří 98%.
Já jsem jeden z nich. Jsem nevýslovně naštvaný a ještě více zklamaný z toho, jak to celé dopadlo. Hra má úspěch, tvůrci (distributor? vlastník?) se budou topit v penězích, budou se (jako doteď během jednotlivých informačních emailů) plácat po ramenou a spokojeně se bavit, jak se jim to celé nakonec vydařilo. Nevydařilo. Ne celé. Co je tím, co nedopadlo jak by mělo? Je to důvěra. Je to ztracená důvěra řady lidí/hráčů, kteří, když viděli skladbu týmu a slib na Kickstarteru, věřili studiu, že hra vznikne také pro Linux. I já jsem ten, co věřil. Říkal jsem si "Tohle jsou opravdoví profíci, ví co dělají, oni to dokážou". Nedokázali. Jediné, co dokázali, je ztráta mojí důvěry.
Ztrátu důvěry nepřipisuji až tolik tomu, že stále není Linuxová verze, jako spíš tomu, že doteď neexistuje žádné oficiální vyjádření k Linuxu. Přišlo mi kolem 70 (sedmdesáti) emailů, kde mě (jako backera) informovali, co se jim podařilo dosáhnout, jakým směrem se hra ubírá apod. Ani v jednom z nich nezmínili Linux. Nikdy. Za celé čtyři roky jsem nikdy nečetl oficiální oznámení nebo vyjádření k verzi pro Linux. Několikrát jsem se ptal na foru, občas se dočkal odpovědi ve smyslu "Teď na tom neděláme" nebo "Beta pro Linux nebude" - tady se pozastavím. Beta nebude pro mě znamenalo, že si nechám vrátit část peněz, konkrétně polovinu. Nemělo cenu platit za krabickovku + alfa + beta, když jediné navíc je ta krabice. Šel jsem tedy jen do digitální kopie hry. Další zpráva nebyla o moc lepší "V den vydání Linux verze nebude". Ale vše tohle jsem se dozvěděl až ve chvíli, kdy jsem se na to konkrétně zeptal. Ani parta velmi zkušených vývojářů (česká špička?) nedokázala to nejdůležitější - komunikovat se svými odběrateli, s námi, hráči.
Tfuj - pomyslně odplivávám k nohám lidí z Warhorse Studio. Styďte se, protože máte za co. Není to kvůli absenci linuxové verze hry, ale kvůli tomu, že se nedokážete postavit k věci čelem a jednoznačně a jasně říct hráčům (obzvláště těm, kteří stále nepřestali věřit), jak se to s linuxovou verzí má. V roce 2013 a 2014 jsem vás chválil, všem jsem říkal, jak to bude skvělé a jak silný tým je. Dnes je to naopak. I když hra slaví úspěchy, u mne neboduje. I když studio má radost, já jsem zhnusen jeho přístupem. Tfuj...
Dost to připomíná situaci kolem dalších slibů, před pár dny o tom vyšel hezký článek na Tiscali games: https://games.tiscali.cz/tema/nejvetsim-kickstarterovym-problemem-warhorse-nejsou-chybejici-odmeny-ale-spatna-komunikace-309753
Tak soudruzi ... co takhle se trochu pobavit
"Kůň proto pořád vypadá příšerně. Většinu NPC pořád dabují čtyři stejné hlasy. Animace čehokoli je pořád naprosto příšerná."
"Ve hře je pořád milion bugů, včetně toho, že zamrzá na konzolích."
"A co je nejhorší, grafici jsou pořád schopní namapovat na jednu stranu sloupu prkno a na druhou beton."
"A mě už to na rozdíl od zbytku herního světa nebaví. Mám konstantně pocit, že ho vytvořili hlupáci a ignoranti a že je to celé taková podivná noční můra. A ke všemu se nemůžu zbavit dojmu, že ostatní ke hře dostali nějaké drogy a já ne."
"Můžete bojovat! Ale je to nejhorší soubojový systém všech dob. Můžete krást! Ale je to jen sbírání věcí ze země. Můžete se vloupat do domů! Ale je to jen příšerná minihra. Můžete jezdit na koni! Ale je to úplně stejný, jako když chodíte pěšky, jen máte k zadku přilepenýho koně. Můžete mluvit na tisíce NPC! Ale všechny vám řeknou jednu ze čtyřech věcí a cokoli jim řeknete, nezmění absolutně nic. A tak dál..."
"GUI bylo naprosto OK, ... podařilo se vytvořit něco, co nefunguje ani na konzolích, ani na PC, má to mnohem menší funkčnost a ještě to vypadá hnusně."
"Nemůžete třídit předměty. Nemůžete třídit předměty! NEMŮŽETE TŘÍDIT PŘEDMĚTY!!!!"
"Když chcete zrušit nějakou triviální funkci, nejde to prostě stiskem B/CANCEL, vyskočí vám menu, jako kdybyste chtěli formátovat disk a musíte vybrat CANCEL/NO a potvrdit stiskem A. Nepochopitelný opruz."
"... zcela rezignoval na nějaký rozumný autosave..."
Pro změnu hodím svoje oblíbené:
> 12. Pryč jsou přehledné statistiky z Oblivionu. Spoustu věcí zjistíte jen těžko, nebo vůbec.
Zato KC:D mě sice ukáže, že mám v jedné vesnici, kterou jsem pouze jednou projel, reputaci -80, ale už tam nezjistím proč.
> 17. Cokoli chcete použít (kouzla, věci zbraně), musíte hledat v imbecilním inventáři.
To není pravda, dalo se to namapovat na klávesy. V KC:D se to namapovat nedá (respektive mapping je fixní 1 na meč a 2 na luk a funguje nespolehlivě) a navíc hra vyžaduje pro plížení sundavat zbroj, takže se člověk furt svléká a obléká po kouskách jako blbec...
> 22. Ano přidali tam stíny. Kostrbaté rozmatlané stíny. V roce 2011
V KC:D jsem viděl stíny hrubě kostičkované. A to, jak prochází světlo zvenku dveřmi je taky dost fail. Je to takový divný glow a navíc je studenější, než světlo venku (sic!).
> 48. Váš kůň si s tím ale hlavu neláme, dokáže lézt po prakticky vertikálních plochách, skákat z dvacetimetrových výšek a vůbec
Zato kůň v KC:D se zasekne i o malý terénní schodek, o křovíčku ani nemluvě.
> 64. Stejně tak, jelikož mám nejlepší meč, nepotřebuju kovat, ale abych mohl kovat lepší meče, musím mít úroveň kování 60. Jak se mám na tuhle úroveň dostat, když nepotřebuju nic kovat?
V KC:D je to podobné s páčením zámků a okrádáním lidí. První dva questy od Peška ještě jdou, ale další a od jiných mlynářů míří rovnou na dost těžké zámky, takže holt člověk musí v noci vstát, proběhnout vesnici, poodemykat všechno na co přijde a znovu a znovu. Okrádání podobně. Navíc i na osmé úrovni se mi při okrádání spícího člověka (nejjednodušší možné) běžně stane, že mě zaregistruje hned na počátku. A zeleno/červená indikace "šance odhalení" nemá s reálnou šancí odhalení nic společného.
> 68. A co teprve když v obchodě omylem kliknete na něco za tisíc, co nechcete. Vzít zpět to nejde a prodat to jde obratem stejnému ochodníkovi za 100. Gratulujeme, právě jste přišli o 900 peněz. Po dvaceti letech designování RPG je tohle zločin!
Ano, v KCD věc co koupím za 1000 prodám za celých 250, takže tam je tenhle problém vůůůbec není. Ehm....
> 74. Že je Bethesda spolek invalidů, co v životě nezvedli zadek ze židle je smutné. Ještě smutnější ale je, že svoje představy o pohybu promítají i do hry, a tak hlavní hrdina neuběhne sprintem víc než pár metrů a to ani z kopce.
Co si pak mám myslet o vývojářích KC:D, jejichž hrdina, kovářský synek, omdlí vysílením po pěti máchnutích jednoručním mečem...
> 89. Lidé ve Skyrimu jsou fantasticky tolerantní. Není nádhera, když imperiálnímu vojákovi nevadí, že mu do baráku vlezl Stormcloak a místo aby ho vyhodil, jde si v klidu lehnout?
A co teprve lidi v KC:D, které nechává naprosto chladným, že jim po hradě pobíhá voják v kumánské zbroji.
Jak je to v KC nevím, protože si ho na Linuxu nezahraju... Ale to nic nemění na tom, že Skyrim je příšerný. Navíc to tu čtete od člověka, který dohrál Morrowind, koupil a dohrál sběratelku Oblivionu včetně datadisku a Skyrim kupoval v půlnočním prodeji a ještě ve tři ráno doma hrál (ráno samozřejmě do práce). Skyrim jsem dohrál dvakrát a získal v něm všechny trofeje - ano, dohrál jsem to na PS3, kde to běželo pomalu a zasekávalo to celý systém.
Zprvu epická obrovská hra, která rychle přešla do stereotypu a nakonec můžu říct, že je to docela dost špatná hra. Hlavně svým brutálním zjednodušením mechaniky téměř na úroveň her na mobilu. Ale Bethesdě to vyrejžovalo prachy a o to jim šlo. Já už od nich ale (navíc po Falloutu 3 a New Vegas) nic nekoupím. Každá jejich hra od Moreowindu (s přivřením obou očí lze říct od Oblivionu) je brutálně vzdálená předlohám, znednodušená a postrádá to, co si lidé na předchůdcích oblíbili - atmosféru a mechaniku. Ale je přístupná masám a ty ji konzumují ve velkém. I když ta hra není kvalitní.
KC bude mít taky své nelogické věci, ale třeba pět máchnutí mečem a následná únava je podle mě ok. Meč jsem v ruce měl a nechtěl bych s ním moc máchat kolem sebe... Sprint v kroužkové košili s mečem za pasem taky není hitparáda (zkuste sprintovat s pytlem cementu v ruce). Nakonec - nějak se to do her přenést musí. A ještě mne napadlo jedno přirovnání - nošení beden v přístavu v Mafii a otázka každého hráče “Proč s tou bednou sakra nemůžu běhat?” Odpověd je jednoduchá - vezměte si krabisi s 5x 500ks A3 papíru a běhejte s ní:-)
Tys to taky zjevne nepochopil, tohle vsechno a mnohem vic vycital VAVRA Skyrimu. A sam ma ve svy hre presne totez, a jeste mnohem hur. Protoze ze by ve skyrimu propadaly postavy texturama nebo si nemoh projit dverma, to se mi vzivote nestalo, a to mam odehrano 100+ hodin urcite. Jo, zalital sem si do vesmiru ... presne stejne jako si zalitas ve vavrove vytvoru (videi na to tema najdes na yt neurekom), narazil sem qsty ktery neslo splnit jinak nez cheatem, takovych mas v KC desitky (nebo ti prosychr failnou, aniz bys tusil proc).
A jasne, Skyrim neni zadnej zazrak, od dob Morrowindu to jde od 5 k 0 (o falloutu nema smysl mluvit vubec). Ale Vavra udelal hru mnohem horsi. Podle svych vlastnich meritek, coz je na tom rit naprosto nejvetsi.
Mimochodem, jedenapulrucni mec vazi min nez 2kg (jednorucni vpohode pod kilo). I jako naprostej amater s nim zvladnes machat 1/2 dne. Zbroj bude mit +- 15kg. V tom uz se ti behat zrovna fajn nebude, ale chodit v tom zvladnes naprosto vpohode hodiny. Pripocitej si k tomu, ze ti kteri takovy veci nosili to nosili od malicka, takze jejich fyzicka byla nekde jinde. Tudiz davat do hry ktera se prsi jak moc je realisticka cokoli jako staminu muze leda pitomec jako Vavra.
[j]
jedenapulrucni mec vazi min nez 2kg (jednorucni vpohode pod kilo). I jako naprostej amater s nim zvladnes machat 1/2 dne.
Tak to se sakra mylis. Ja jsem par let zelezo delal, a mohu ti rict, ze na machani jednoruckou potrebujes docela kondicku. jen tim machanim docela namuzes svaly a za chvili toho mas docela dost. Nemluve o tom, ze ony se ty narazi (pokud namachas jen do luftu) se velmi brzi projevy na unave svalu. Znam par sermiru, kteri maji po letech jakoze dost problemy s klouby. Proto se treba lepsi sermiri nebejdou pred treningem poradnou rozcvickou a mnozi si kondicku slusne udrzuji. A to je jen zbran.
Kdyz budeme mluvit o zbroji, tak krouzkovku si na tricko fakt nedas a krouzkovou kuklu na hlavu jen tak taky ne. ono se to docela vrstvi, omezuje to pohyb a kdyz je vedro ... no uzijes si to :) Musis na to ze zacatku docela hodne zvykat.
Ale hra, je neco trochu jineho...
Ja nikde nerek ze po tom 1/2 dni budes v naprosty pohode. Ale rozhodne nepadnes do bezvedomi po 5ti uderech. A laskave si uvedom, ze to Vavra se tu prsi HISTORICKOU realitou. A ta realita je, ze se bojovalo pres den a klidne celej den. Pricemz drtiva vetsina lidi kteri se ucastnili libovolnych boju nebyli vycviceni vojaci.
[j]
Ja nikde nerek ze po tom 1/2 dni budes v naprosty pohode.
Garantuji ti, ze pokud nejsi trenovany, tak po hodine intenzivnejsiho treningu si ani nevicistis zuby.
Ale rozhodne nepadnes do bezvedomi po 5ti uderech
Nevim jake presne udery mas na mysli, ale pokud to maji byt udery do tebe, je mozne te poslat ocelakem na vecnost jiz po prvnim uderu. Sice si to tu pred odchodem nalezite uzijes, ale v te dobe by jsi to mel jiz zpocitane. Videl jsem v arene dva maniky. jeden to koupil pres prilbici do skeble. Souboj skoncil. Manik se jakoze dost slusne motal, a prohluben na prilbe opravdu vzbuzovala des... Druha, by byla pravdepodobne posledni.
> Nevim jake presne udery mas na mysli, ...
Tak nekomentuj thready u kterých netušíš, o co go. Jde o to, že v KC:D vezmeš do ruky jednoručák a jdeš na banditu. Sekneš jednou, podruhé, potřetí, počtvrté, popáté... a už nemůžeš seknou pošesté, protože omdlíváš vysílením. To fakt nemá s realitou co dělat.
Já jsem dobře pochopil, že to říkal Vávra o Skyrimu. A jen dodávám, že Skyrim je fakt příšernej. Ne třeba tím, že koně umí lézt po skalách líp než lidi, ale celkovým pojetím. Kam se ztratily RPG prvky jako je: Síla, Obratnost, Odolnost/Vytrvalost, Inteligence atd.? Já měl postavu, která uměla dobře s mečem, lukem, plížit se a kouzlit. No co to sakra má znamenat? Jak může jedna postava být šéfem bojovníků, mágů i zlodějů najednou? A co se říká zachránci světa, když omylem v boji trefí zatoulanou slepici (mimo ves)? Když přijdu před jeskyni, nebojím se, co v ní bude, protože vím, že level systém mi tam nalosuje něco, co v klidu porazím... Skyrim je špatná hra. Dal jsem za ní 1350 Kč, odehrál v ní ke stovce hodin a myslím si, že i vzhledem k tomu, že jsem dohrál předchozí hry, si můžu dovolit to prohlásit...
KC jsem nehrál, proto nemůžu soudit. Nicméně o kroužkové košili (a kukle) a tahání meče něco vím. A pořád říkám, že s ním nechceš kolem sebe máchat... Fyzička v té době byla nepochybně jinde, ale pořád to neznamená, že lidi byli zvyklí běhat s 15kg železa na sobě a dalšíma kg železa v ruce.
Ta hra může mít chyby, může mít nelogický věci, může být nepřesná, nicméně dokud si ji nezahraju, tak je mi obsahově fuk. Mě zajímá kdy bude na Linuxu...
> Každá jejich hra od Morrowindu (s přivřením obou očí lze říct od Oblivionu) je brutálně vzdálená předlohám, zjednodušená a postrádá to, co si lidé na předchůdcích oblíbili - atmosféru a mechaniku.
Můžeš mi říct, které předlohy máš na mysli? Mluvíš v množném čísle, takže to není jen Morrowind. Red Guard byla hodně jiná hra (adventura), takže myslíš k Morrowindu i Daggerfall a snad i Arenu? To asi nemyslíš vážně... I když zůstanu u toho Morrowindu, tak je mi líto, ale nevidím nic moc, v čem by Skyrim byl "zjednodušený".
Vidíš, já (jednoruční) meč mám doma a i jsem s ním jednou dobou docela často máchal. Ale i teď když ho vezmu do ruky, tak s ním rozhodně máchnu víc jak 5x. Na rozdíl od toho kovářovic syna z KC:D.
O běhání psal Vávra a naopak mi přijde, že v KC:D zvládá hrdina sprintovat v plné zbroji nerealisticky moc. Ale to můžu vzít jako úlitbu hratelnosti.
jo, machnout do vzduchu je pohoda. ale zkusit to proti borcovi, ktery se te snazi zabit, tak ti po 5 machnuti silene busi srdce, trepe se ti ruka, podlamuji kolena...
delal jsem sportovni serm, ktery je opravdovemu souboji asi nejblize (narozdil od drevaren nebo plecharen, kde do sebe borci nemuzou moc jit jinak by si ublizili, holt nenosi poradne ochrany). a proste to trva, nez si clovek zvykne, ze ten proti nemu mu chce do tela vrazit metrovy kus oceli...
To se ti možná podlamují, ale bez ohledu na to, kolikrát máchneš.
Ten druhý odstavec je, promiň mi to, prakticky totální hovadina. Ano, dřevárny až tak moc reálný šerm nepřipomínají (i když i tam se dělá "kekel"...). Ale v železe lidé zbroje mají a dá se jet relativně natvrdo. Běž se podívat třeba na hard turnaj v rámci dobývání Curie Vítkov.
Naopak sportovní šerm je možná blízký opravdovému souboji, ale čestnému souboji šlechticů o stovky let později, s úplně jinými zbraněmi a technikami, který nemá s realitou začátku 15. století moc společného.
Ano, KCD je hra priserna, zbytecne brutalni a plna bugu. Je to jedna velka parodie!
https://www.youtube.com/watch?v=bAFnijnPYGU
https://www.youtube.com/watch?v=ykupxAftgfk
https://www.youtube.com/watch?v=ldpXYfJybdc
[Lukáš Matoušek]
Pokud si to dobre pamatuji - je to uz nejakou dobu co jsem to hral, tak zrovna v TES III -
Morrowindu zas tak moc tech mechanik jakoze nebylo. Poradne se to rozjelo az v TESIV Oblivionu, kde byla statistika na kazdy prdnuti. Doladili to az ve TES V Skyrimu, kde se nektere veci urcovaly automaticky (treba vehlas/oblibenost. Odpadlo to trapne komunikacni kolecko z oblivionu, a kdyz jsi chtel ziskat vetsi, mas k disopozici odpovidajici kouzla. nebo jina domlouvatka O:-) )
Kazda z vydanych her ze serie TES byla ve sve dobe v podstate na spickove urovni, co se zpracovani a rozsahu tyce. Tak propracovany rozsahly svet, z obrovskou historii a moznostmi pro single player by jsi v pocitacovych RPG hledal hodne tezko. Nemluve o tom, ze v dalsim dile vzdycky narazis na ozvenu z dilu predchazejicich. At uz v herni literature, nebo v questech. To je vicemene unikat. Stejne jako moznosti pri vyberu a tvorbe herni postavy - i to je svym rozsahem do jiste miry doted unikat. V mnoha hrach vcetne Kingdom Come, mas vnuceneho hrdinu dle predstav autoru a musis se s tim smirit.
To ze Bethesdu zajima mimojine vydelek je pomerne logicke a to ze se snazi ji tak vyvazit, aby byla pristupna vsem je chvalihodne. trochu odbocim: Zacinam byt posledni dobou dost alergicky na draci doupe, kde na kazdy prdnuti hrdiny mas tabulku a kilometrovy vzorecek, aby jsi zjistil jak silny smarad tvuj hrdina vyprodukoval a kolik vesnicanu z toho chciplo. A pokud nemas na prdeni v popisu povolani, tak proste prdet nebudes a ocekava se od teb, ze se o to tvoje postava nebude ani pokouset - jinak te bude PJ sikanovat. A prozitek pribehu hrdiny samotneho - kvuli kteremu to vlastne hraju - se v tehle sikanozni tyranii jaksi ztraci... Me to radne stve, ale je spousta lidi, kterym presne tohle vyhovuje. A stejne je to i s digitalnimi hrami. Me se proste libi, ze se to bethesda snazi vyvazit. A pro ty co jimto pripada moc noobske, existuji rozsireni, ktere ti ze hry udelaji dominu se sakra ostrym bicem - kazdemu dle jeho libosti. i to je hodne velky nadstandard.
Ale faktem je, ze me sklamalo delka hlavnich linii v TES V. Generovane questy, jsou fajn, ale tohle to dost kazi :(
V tý mechanice se pleteš. Alespoň z mého pohledu. Já mám na mysli to, že když máš v Morrowindu postavu orientovanou na meč a boj, tak z ní jen těžko půjde udělat zlodějíček s lukem nebo našlapanej kouzelník. Ať kvůli dispozicím z rasy, množstvím magicky (many), nízkým skillem nebo nízkou primární vlastností (často kombinací všeho).
Když chceš jako čistej bojovník "ukecat" někoho, máš smůlu. Nemůžeš ho často ani očarovat, aby měl vyšší náklonnost k Tobě... Stejně tak když jako kouzelních chceš sám opravit zbroj... Jsi namydlenej, použiješ všechny kladiva a ani jednou se to nepovede.
Netrefuješ se každou ranou, random je i na zásah, nejen na zranění (což v Oblivionu a dále neplatí ani v jednom případě).
Zkoušel jsi v Morrowindu vytvořit kouzlo? A v Oblivionu? A Skyrimu? Ty dva poslední zmíněné jsou proti Morrowindu jen výsměch...
Boj pěstmi, kdy nejdřív musíš unavit/srazit protivníka a až potom mu můžeš ublížit (na životě)...
A - protože Morrowind jsi hrál - určitě si pamatuješ, jak se některý dveře prostě neotevíraly, dokud jsi neměl level 20 a víc... Protože za nima bylo něco, co Tě jinak sundalo na první dobrou. To se Ti v Oblivionu ani Skyrimu nestane. Tam je zařízený, že vše bude mít level +- jako Ty. A kde je teda nějaká výzva? Vždyť je to pomalu jako první gáze MMORPG - dojdi tam, zab to, přines to. Plníš nesmyslný úkoly bez hloubky a nic to od Tebe nevyžaduje...
Ano, v Morrowindu jsi nemohl udělat modrýho orka nebo "ET mimozemšťana", ale postavu jsi mohl založit podstatně více dopodrobna než ve Skyrimu (kde můžeš vybrat muž/žena a ksicht... jsou tam lehký rasový výhody a nevýhody, ale nic extra, o dalších vlastnostech nemluvě).
Bethesdu, která kdysi udělala celkem hardcore RPG, teď zajímají jen peníze. Samotné hry zjednodušila (čti: degradovala) na takovou úroveň, aby je mohl hrát opravdu každý a neměl s tím sebemenší problém. To je ale problém pro mě. Raději si kupím Stardew Valley a budu si dělat vlastní farmu. Nebo si koupím Eschalon, kterej je z mýho pohledu slušný RPG ze "starých" časů.
Aby bylo jasno - přijel jsem ve tři v noci domu, vrazil Skyrim do PS3 a oněměl úžasem. Hru jsem si vychutnával, hltal ji. Ale po získání poslední trofeje (s první a v té době jedinou postavou) jsem si řekl "A dál?" a teď odpovídám "A dál nic. Ta hra skončila, dala mi vše co mohla a teď je vyčerpaná a nemá smysl ji hrát".
A ještě dodám k tomu, jak je hra "obtížná" (bavíme se o střední obtížnosti) - dohrál jsem Skyrim s buranem, kterej nevzal NIKDY do ruky nic jinýho, než obouruční kladivo. Dovedeš si představit, jak se asi zabíjí drak kladivem? A dohrál jsem to i tak... Je potřeba něco dodávat? Ta hra je tak mainstreamová, jak to jen jde.
Ze tys Morrowind vzivote nehral? To by totiz odpovidalo tomu, ze nemas naprosto paru o tom jak jeho mechaniky fungujou. Specielne alchymie.
Protoze kazdej kdo to hral tak vi, ze staci vyrobit (nebo splasit) lektvar vylepsujici alchemku, vypit, a vyrobit dalsi, lepsi a tak porad dokola. Po nekolika iteracich se dostanes k tomu, ze tvoje lektvary maji vydrz v mesicich a ucinky ktery ti zlepsujou vlastnosti o mililony %. A neni to zadnej cheat, takhle to proste funguje.
Takze naprosto v klidu udelas z valecnika tichoslapka, kterej slohne cokoli komukoli za bilyho dne.
Morrowind hraju od roku 2003 dodnes. Dohrál jsem ho jen jednou, ale našlapanou postavu, která by dojela příběh bz problémů, jsem měl nesčetněkrát.
O alchymii (případně enchanting a nejlépe obojím) vím, jen jsem ji nikdy nevyužíval tímhle stylem ;-) Ano, vím, že speedrun Morrowindu je v řádech minut a to díky alchymii. Mě ale většinou stačí Boots of blinding speed a Cuirass of Savior's hide. Pro speciální potřeby (plížení) si obstarám amulet s chameleonem od těch dvou, co Tě přepadnou (po nalezení prstenu ve vodě) někde na severu nedaleko Gnisis a nějakých trpasličích ruin.
Ocenil bych, kdybys na mě nechodil s tím, že jsem nehrál něco, k čemu přirovnávám něco jiného. Nemám totiž ve zvyku plácat o věcech, o kterých vím kulový. Díky.
Ad odbočka, možná by tě mohlo zaujmout https://microlite20.net/ Pravidla strčíš od jedný zadní kapsy, do druhý grimoár a bestiář. Do pytlíku s kostkama špačka od tužky a kus papíru a můžeš hrát.
[Ravise]
Diky za typ. Ja osobne dost posilhavam po strepech snu, ale bohuzel je problem s kym to hrat. Tady v okoli nikoho neznam, kdo by to hral. No a vetsina mych pratel se boji toho ze je budou mit pod kontrolou hrace a pribeh. Znam i takovy, kteri se ve hre bez tabulky ani nev****ou :( Ale ja osobne bych to strasne rad nekdy testl.... Me totiz tolik nezajimnaji mechaniky sveta( promazany skvele sestaveny hodinovy stroj), jako pribech hrdiny samotneho. Jako byl tu navrch na DRD2, ale z podobnych duvodu se to odklada - a ten je porad o dost mechanictejsi, nez SN...
Zběžně jsem přečetl diskusi a inspirovalo mě to k přemýšlení o nové hře, která by zaručeně měla širokou virální podporu a světový úspěch, především v Americe.
Příběh by začal v severní Americe v nevýznamné eskymácké vesničce za polárním kruhem na konci patnáctého století. Bylo, nebylo, v jedné eskymácké osadě se v rodině lovce tuleňů narodil hlavní hrdina, malý černoušek (černoši se do Ameriky dostali až společně s bělochy, předtím se v Americe nevyskytovali, ale protože by šlo o konec patnáctého století, kdy už se černoši do Ameriky teoreticky mohli dostat, nelze takovou událost, jako je narození černouška v eskymácké rodině, historicky vyloučit). Postupem času malý chlapec rostl a dospíval a někdy okolo třináctého roku si všiml, že je trošku jiný, než ostatní eskymáci a navíc, že si není jistý svou identitou a že, ačkoliv jej ostatní oslovují v mužském rodě, on sám se cítí být ženou. Toto byl impuls, aby se v šestnácti letech rozhodl opustit svou vesnici a hledal někoho, kdo by mu pomohl s přeměnou pohlaví. Vyrazil směrem na jihovýchod až narazil na jednu z osad, kterou založily dvě velké bílé objevitelky (jediné dvě postavy bíle pleti v celé hře), velice blízké přítelkyně, Kristýna Kolombína a Ferdinanda Magálová-Janšová. Tyto dvě lesby, které připluly odněkud zdaleka na východě, kde žijou lvi (hic sunt leones), se dostaly do Ameriky poměrně nedávno a společně se svými dvěma oddíly třiceti mongolských námořnic a třiceti senegalských námořnic (žádní muži s nimi nepřipluli) vybudovaly dvě nové osady, Nový Sión a Nová Mekka. Obě objevitelky hlavnímu hrdinovi slíbí pomoc, ale musí pro ně nejprve vykonat pár úkolů, protože ony samy tam také byly nejen pro svou vzájemnou potěchu, ale především měly za úkol nalézt El Dorádo a pramen věčného mládí pro větší slávu duševně choré katolické královny Isabely Kastilské.
Tohle je jen prvotní návrh, celá hra se bude co nejvíce historicky přesná, jak jen to s dnešními poznatky je možné. Dále mám spoustu nápadů na úžasná vylepšení a mám v hlavě velkolepý epický příběh, ale jak daleko budu moci zajít s realizací ukáže až výsledek kampaně na kickstarteru. Doufám, že mě podpoříte.