Není žonglování s čísly a mlžení základní vlastností manažerů a politiků?
Nejlepší mají dar činit věci nesrozumitelnými např.: včerejší rozhovor členkou představenstva VW a chce to překladač, aby člověk mezi řádky pochopil, že tato žena vlastně říká jedině to, že jejich business se musí dotovat. Neuvádí žádná fakta a to jediné na co odpověděla bylo přesně to, nač se vlastně vůbec nikdo nezeptal.
Já si tu dovolím zahrát ďáblova advokáta.
Zvládli spolehlivě detekovat měření emisí. A zároveň při tom přepínali motor do režimu do kterého ho nechtěli přepnout normálně. To celkem jednoznačně implikuje, že se měřilo (nebo si to aspoň u VW mysleli) něco, co v reálu moc nenastává.
Jinými slovy - Chcete bezcenné číslo, dostanete hezké bezcenné číslo. Jak moc je to špatně je zajímavá otázka. Protože velmi podobné chování vidím všide možně. Obcházení korporátních bezpečnostních politik, nebo maximalizace svých čtvrtletních metrik je vlastně velice podobné, jen v menším měřítku.
Celá EU je jen hnusná a neužitečná žumpa. Euro 1-3 mělo smysl, výš už ne, protože se z aut stal nezajímavý zdroj znečištění. Deset-patnáct největších lodí způsobuje větší znečištění než všechna auta v Evropě.
V EU je slovo přemýšlet, mozek a rozum spojeno s tím odporným bílým mužem, takže naprosto zakázáno. Celá EU je o šílené ideologii, je to v podstatě náboženská organizace.
Ano. Předně, letadla jsou cca 100x škodlivější než auta.
Každé tohle letadlo vyprodukuje za hodinu letu TUNY paliva.
https://www.flightradar24.com/49.11,13.78/6
Ono by "až tolik nevadilo, že to jsou tuny", ale problém je, kde to vypouští.
CO2 je skleníkový plyn, pokud se takový plyn vypustí v blízkosti zeleně, tak se vstřebá, kytky jsou zelené, aby mohly baštit CO2. Ale CO2 z letadel se nikam nevstřebá, působí přímo jako skleníkový plyn! Je to opak ozonu, ozón je dobrý jen ve výšce, přízemní ozón je jedovatý.
EU jedná fanaticky, škodlivě a nelogicky. Logické by bylo maximálně omezit hlavní zdroje znečištění, omezit letadla, dostat zboží na železnici a železnici k podnikům. Železnice se dá snadno elektrifikovat.
- máme tu nebezpečné kamiony
- máme tu ohromnou lodní přepravu
- máme letadel létá nesmyslné množství
Letadlo by mělo přistát na okraji EU a lidé pak pokračovat luxusním rychlovlakem, který je levnější než letadlo a jezdí rychlostí 280 Km/h. V Číně to tak jde. Místo kamionů by se mělo zboží pohybovat po železnici, ideálně automatizovaně a elektrifikovaně.
Jeden kamión poškodí silnici jako 10 000 osobních automobilů!
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/jeden-pretizeny-kamion-znici-silnici-vic-nez-10tisic-osobnic/r~ed413f3a900011e89f80ac1f6b220ee8/
Poškozené dálnice způsobují další emise CO2, těch kamionů je na dálnicích hrozně moc a funí tuny a tuny emisí! Přitom by to MĚLO jezdit po ELEKTRIFIKOVANÉ ŽELEZNICI, ideálně jako automatické vlaky.
Nejhorší je, že náklady na dementní náboženství EU jsou už teď (v součtu za 15 let) zřejmě dvojnásobné, než na rozšíření železniční sítě, kompletní elektrifikace a dovedení železničních tratí k podnikům. Plus by zbylo na ty luxusní hlavní železnice.
EU je náboženství, kdy se spojilo Woke + Nacismus + Marxismus + Ekologismus, to jsou jejich mantry, které nesmyslně a random prosazují.
Ehm ... zeleznicni vlecky se uz par let ve velkem naopak rusi. A duvod proc nikdo nechce nic vozit po zeleznici je prosty. Kamionem je to levnejsi, spolehlivejsi a rychlejsi.
Uvedom si, ze CR je jeste stale stat s nejhustejsi siti zeleznic vubec. A opet, ty lokalni se ve velkem "optimalizuji" a prevazne casem rusi. Jak je to dlouho, co politici (napriklad) slibuji ze obnovi trat na sesuvu nad D8? Nikdy se to nestane!
BTW: Prumerna rychlost dopravy nakladu po zeleznici je nekde kolem 30km/h ... parada. Osobni na tom ale neni o moc lip, cca 50km/h. Osobnim autem po dalnici se pri dodrzovani limitu dostanes na 70km/h. Nakladak zvladne tech rekneme 50.
Problém je v tom, že ty lokální vlečky a vůbec dráhy zamrzly v padesátých letech.
Automatické vlaky by mohly jezdit ve dne v noci, ideálně i s automatickým překládáním zboží.
V EU se prodává ročně cca 750 000 nových vozů, někdy to je víc a někdy méně.
Při nákladech na rozdíly Eura (5-6-7) to je 750 000 * 67 000 Kč JENOM za zaplacení vývoje EKO opatření, která se nedají splnit a výrobci podvádí. To je 45 miliard ročně! Za 10 let to je 450 miliard. Další náklady jsou na opravy zničených dálnic, řešení následků havárií, diskomfort na ucpané dálnici. Pak taky ty kamiony funí emise, víc se jim opotřebovávají pneumatiky a pod.
V Číně jezdí rychlovlaky:
https://www.youtube.com/watch?v=WwOXxWyCHMs
Evropa řeší počet pohlaví a greténismus...
Nj. pak už to nejde opravit.
Tabulka spotřeb je třeba zde:
https://www.czechairliners.net/index.php/archiv-clanku-1/odborne/302-spotreba-dopravnich-letadel.html
Je to vtipné v tom, že spálená tuna paliva neodpovídá tunám vyprodukovaného CO2. Palivo je totiž tvořeno řetězci uhlíku, ale kyslík se bere ze vzduchu (letadlo si ho neveze sebou), tedy jestliže letadlo spotřebuje například 14 tun paliva, vytvoří to VELMI PŘIBLIŽNĚ 45 tun CO2. (CO2 = cca molekula O=C=O , kde = představuje dvojnou vazbu.) CO2 ve výšce 10km se jen velmi obtížně rozkládá, žije tam poměrně málo bakterií a téměř nic zeleného, co by umělo fotosyntézu.
Jsem se na to jeste podival podrobneji, a sice Carnival Corporation ma 10 nejvice znecistujicich vyletnich lodi, ale taky vlastni treba evropskou pobocku Costa Cruises, jejiz lode se plavi pod italskou vlajkou. A dve posledni vyrobene lode plujou na LNG, takze maji mnohem mensi emise.
Coz povazuju za dusledek tlaku na ekologii v evropskych zemich, protoze nejnovejsi lode v americke nebo bahamske pobocce zadny LNG nemaji.
Takze nick CPU tu sice mele o 106 o silene ideologii, ale prijde mi ze tu jsou realne vysledky.
Trouba:
Máme Euro4, města jsou mnohem čistší, další zpřísňování už je technologicky příliš náročné. Hele, kdybychom přestavěli 1000 největších lodí na spalování zkapalněného plynu, bude to mít mnohonásobně větší dopad na emise CO2 než cokoliv jiného. Dá se to zvládnout rychle a levně. Minimalizujeme leteckou dopravu, budeme mít rychlovlaky na elektřinu, zboží budeme přepravovat od továrny k továrně po kolejích, bezemisně. Dálnice budou prázdnější a mnohem méně poškozené, dopravě i lidem se hrozně uleví.
Chytrolíni s reálně smysluplnou (Eko-Marx-Woke) ideologií:
Nééé, budeme výrobce aut nutit plnit emisní limity, které jsou nesplnitelné, takže budou podvádět. Náklady na každé jedno auto MINIMÁLNĚ OKOLO 70 tisíc a zaplatí to ze svých kapes ti naši blbci, kteří si nás zvolili! Motory budou složitější a budou se spíš čubčit. Octavia 1 s motorem 1.9TDi a spotřebou pod čtyři litry nafty na 100 kilometrů je hřích proti přírodě, takové motory zakážeme, chce to auta se spotřebou alespoň 6 litrů, aby to bylo pořádně Eko! A pak taky elektromobily, které budeme vyrábět tak, že do krajiny budeme vylévat tuny a tuny kyselin, abychom vytěžili lithium.
Jo táááááák :-D
A já jsem podle vás mimoň :-D tak určitě :-D
13. 2. 2024, 16:12 editováno autorem komentáře
"do krajiny budeme vylévat tuny a tuny kyselin, abychom vytěžili lithium."
A budeme jich vyrabet nejmene 10x vic, protoze po 3 letech bude baterka KO, a nova stoji vic, nez je cena auta. Recyklovana by stala jeste 10x tolik. Takze potrebujeme par tisic km2 na vrakoviste, protoze narozdil od spalovaku, ktery se rozemele a recykluje, tohle bude jen tuna toxickyho odpadu. Kazdy 3 roky dalsi.
Nejhorší je, není možné do přírody BEZTRESTNĚ vylévat tisíce tun kyseliny!
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/v-jeho-obci-se-ma-zpracovavat-lithium-az-ted-jsme-se-dozvedeli-o-tisicich-tunach_2402110728_kac
Jsou studie, které kyselinu sírovou spojují s rakovinou!
Ostatně je to uvedeno DOKONCE i v bezpečnostním listu kyseliny sírové.
Strana 3, 11 Toxikologické informace -> Chronické účinky -> Rakovina.
https://chemistry.ujep.cz/userfiles/files/bezpecnost/Chemikalie_OZ/Kys.%20sirova.pdf
EU na jedné straně úzkostlivě reguluje olovo, ale Lithium, které se při hoření lithiových baterií ve velkém uvolňuje...to je jako fajn.
https://www.avcr.cz/cs/veda-a-vyzkum/biologie-a-lekarske-vedy/Dat-si-prasek-rano-nebo-vecer-Lithium-ovlivnuje-mozek-ruzne-behem-dne/
13. 2. 2024, 16:32 editováno autorem komentáře
CPU: "Hele, kdybychom přestavěli 1000 největších lodí na spalování zkapalněného plynu, bude to mít mnohonásobně větší dopad na emise CO2 než cokoliv jiného."
Jednak jsi chtel napsat emise siry.
Druhak, jak k tomu asi prinutis majitele lodi co plujou pod vlajkou babanove republiky?
Ty ses takovy hurvinek reditel zemekoule, vsemu rozumis, vsechno vis, vsechno znas, ale zakladni realie ti vubec nedochazi. Ale hlavne ze s tema lodema evropa/svet jsem psal par prispevku drive, co?
Právě že ty lodi z banánových republik k tomu nepřinutíme nijak. Stejně jako nepřinutíme třeba Čínu, aby se chovala k životnímu prostředí alespoň trochu hezky.
Proto je nesmysl tady šaškovat a vymýšlet více či méně nesplnitelná opatření, kterými si jen pod sebou podřežeme větev a na globálním stavu to nezmění takřka nic.
CPU: a co kdyz ta lod plujici pod vlajkou bananove republiky proste nekotvi v Evrope? Velka cast vyletnich lodi jezdi u spojenych statu, jizni amerika, tichy ocean. Opravdu musim vysvetlovat tak primitivni vec, kdyz o par prispevku vys jsem psal ze lode pod italskou vlajkou uz zacinaji jezdit na LPG? Opravdu ti to nedochazi?
uwe.filter: Zkusim uplne jednoduchy priklad, ktery treba pochopis i ty. Doma mam gauc. Nechci, aby na nem byly drobky jidla. Ja dokazu na gauci jist tak, abych nedrobil. Deti u jidla drobi hodne. Takze nechci aby deti jedly na gauci. Ale pokud mne uvidi jist na gauci, budou to delat taky. Takze i kdyz ja na ten gauc skoro vubec nedrobim, nejim na nej, jen proto aby na nem nejedly i deti, co drobi hodne.
Nebo zkusime jiny. Soused dela na ulici bordel, hromady odpadku. Ja chci ulici cistou. Vysvetluju sousedovi ze nesmi delat bordel. On mi rekne ze me videl jednou vyhodit papirek. Sice to byl uplne malilinkaty papirek, ktery byl oproti jeho bordelu nesrovnatelny, ale je jasne ze uz nebude brat vazne.
Opavdu je tezke tohle pochopit? Fakt by me zajimalo jak se chovas v realu. Hadam ze to je neco typu: je, hele, tady je hromada bordelu, to je hnusne. No ale kdyz uz tu je, ja tu pridam tady ten obal co ted potrebuju vyhodit, protoze muj prispevek je zanedbatelny vuci te hromade.
To není o tom, že by se měřilo něco, co v provozu nenastává. Ale u toho motoru jsou 3 věci: emise, které produkuje, výkon, který dodává a spotřeba paliva. Speciálně u těch vznětových je pak ještě ta sranda, že snížení produkovaných emisí má za následek zvýšení spotřeby paliva a zároveň snížení výkonu. Takže to přepínalo přesně kvůli tomu, že za běžného provozu ty emise nikdo neměří (takže jich to produkuje víc) a auto potom méně žere a lépe jede, než konkurence, která to dodržuje - což je zase parametr, podle kterého si to bude zákazník spíše vybírat.
@JSH
Nesouhlasim s tou implikaci. Vysledek mozna odpovida, ale ta implikace neni pravdiva.
Ten test musi byt presne stejny pro vsechna auta. Je tam presne na vterinu udana delka jizdniho rezimu. Cimz se to jasne identifikuje, a neni vubec potreba, aby ten test souvisel nebo nesouvisel s realitou.
13. 2. 2024, 15:18 editováno autorem komentáře
U tech aut to ve skutecnosti ale nebyl podvod. To auto se proste nejak chovalo pri nejakych, zcela neprovoznich, podminkach.
To ze nekdo zrovna takove (naprosto nesmyslne) podminky pouziva pro nejake testovani, je jen a pouze jeho blbost. Stejne jako cely, naprosto zcestny, mereni emisi, ktere ani radove neodpovida realite.