Asi systematické chyby by se zákazníkům podařilo prokázat, že jsou ve všech kusech a od počátku. To určitě nikdo nebude podceňovat a dimenzovat na kratší dobu, než dva roky.
Nicméně ano, nic nenutilo a nenutí výrobce dimenzovat součástky na déle, než na dva roky. Vodítkem ještě jakž takž může být, pokud výrobce nabízí (třeba za příplatek) delší záruku - tu by nenabízel, kdyby věděl, že se mu nevyplatí. Někteří výrobci nechtějí ztratit dobré jméno (i když je to čím dál větší mizérie).
Ale určitě není dobré - z hlediska řízení rizik - pro zákazníka předpokládat, že by výrobek vydržel > 2 roky.
Já třeba vítám to rozšíření záruk v prvním roce. To dřív platilo pouze 6 měsíců, teď rok. Druhý rok už mě tak moc nezajímá - zmetky odejdou do roka.
21. 6. 2021, 21:04 editováno autorem komentáře