ne, ty pako.
spoluprace s openssl tymem neni mozna, protoze proste neberou externi prispevky.
bezpecnost predevsim, my si to udelame sami atd. a holt obcas se kazdy utne (a mezi tim, protoze na tom dela v podstate zadara, ten kod prilis necisti).
tady je fork na miste, a openbsd tym je jeden z mala ktery se na tom nebude zaucovat.
da se jen doufat ze u toho theo nebude prilis exhibovat, jinak bych cekal slusnou praci ...
A proč neforknout projekt, kde
- píšou ho čuňata, takže nejde ani udělat review
- nikdo nedokáže ze zdrojáků pochopit, co to vlastně (ne)dělá, a při tom zajišťuje bezpečnost
- očividně to není prakticky testovaný / testovatelný a je to děravý jak Win95
- autoři si očividně hrají na vlastním písečku a nemají zájem odkrývat karty a spolupracovat
Pokud by tam šel vývoj třeba jako u SMB (odstranění static proměnných, pročištění kódu,...), tak bych se taky divil, že to někdo forknul. Ale balast v tomto stavu prostě musí dostat šanci na to, aby ho evoluce nechala umřít v porovnání s něčím kvalitnějším.
GPL neni vubec ve hre. Kdyby Theovi vadila licence, zacal by psat knihovnu od zakladu, misto aby se v tak starozitnem kodu hrabal. Otazkou samozrejme je, nakolik se bude aktualnimu teamu chtit studovat a chapat. Ono je v OpenSSL za ta leta zahrnuta spousta kodu kvuli spouste *velice* obsaznych norem.
Ja teda nevim, ale dycinky sem mel dojem, ze je jednodussi napsat neco znova (s kompatabilnim rozhranim trebas) nez prekopavat neci zprasenej kod. To totiz naprosto standardne a ve 100% pripadu vede k tomu, ze kvuli nepochopeni nejakyho kodu se prehlidne neco velmi podstatnyho. Pak to dopada trebas tak, ze se misto 1024bit klice realne pouzije prvnich 128bitu ...
To jste si, jako dycinky, myslel špatně. Když se zeptáte prakticky jakéhokoliv vývojáře, co si myslí o projektu na kterém pracuje, odpověď nejspíš bude něco jako "je to příšernost, přepsal bych to celé od začátku". Přijít s buldozerem a začít znovu na zelené louce je myšlenka svůdná, ale v naprosté většině případů špatná. Stojí to obrovskou spoustu času a práce. Přitom ve starém kódu je vyřešená řada problémů, na které narazil v reálném světě, a na které zřejmě narazíte znovu. Navíc nikdo nezaručí, že nakonec dojdete k lepšímu kódu, než s jakým začínáte. Vždyť řešíte stejný problém stejnými nástroji.
V naprosté většině případů je lepší řešit konkrétní problémy starého kódu. Úprava objektového modelu, přesun kódu na odpovídající místo, refactoring.
Joel Spolsky to popsal před lety naprosto přesně:
http://www.joelonsoftware.com/articles/fog0000000069.html