- Ovladače nVidie byly v Linuxu rychlejší ve všech testech vyjma Xonoticu a gpuTestu.
- Catalysty byly na Linuxu a Windows výkonostně srovnatelné s výjimkou Unigine.
- Unigine na Radeonu R290 ve Windows nebeží.
- Že gpuTest podává na Windows lepší výsledky je pravidlem bez ohledu na testovaný grafický hardware.
- Intel HD4600 podává na Linuxu stejné výkony jako na Windows - vyjma Unigine.
- "Linuxová" verze Witchera 2 na kartách AMD funguje, dokonce i s opensource ovladači.
Prestante porad ty testy z Phoronixu interpretovat jakoby mely vypovidajici hodnotu. Testy na prastarych enginech nic neznamenaji. Rozdil mezi 200 a 300fps mozna poznat neni, ale mezi 20 a 30fps uz ano. Testovat OpenArenu a dalsi quake3 engine hry na dnesnich kartach je fakt vypatlany. Kdyz pak jeden test ukaze jaka je realita, tak se nad nim mavne rukou, protoze je to jen 1 z 10 pripadu, zatimco zbylych 9 (stare hry) podavaji pohodlne vysledky, takze se muzem poplacat po zadech. Az otestujou Metro, Portal 2, Serious Sam a v brzke budoucnosti Crytek engine, tak konecne uvidime jak se to vlastne priblizne ma s driverama pro Linux.
V podstatě souhlas, ale... Metro 2033 je z roku 2010, Metro: Last Light z března 2013, Portal 2 z roku 2011, Serious Sam 3: BFE z roku 2011. Sorry, ani tohle nejsou nové hry. Hráče by spíš zajímal výkon v Dark Souls II, Wolfenstein: The New Order, a za dva dny ve Watch Dogs. Jenže tyhle hry se na Linux buď vůbec nedostanou, nebo to bude trvat pár let. Vydavatelé nyní podporují Windows, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 4 a PlayStation 3; občas přidají Wii U. Podpora Linuxu pro ně zjevně není prioritou. Linux má na Steamu jen 1.26%, takže jeho podpora nepřináší zajímavé tržby.
Super, vsichni dekujeme, za tvuj prispevek do diskuze, ikdyz je naprosto zbytecny. Tento web i tato diskuze pod novinkou se zabyva Linuxem, takze tvuj naprosto zbytecny zvast o tom, co je a co neni nove ve svete Windows a konzoli je sice pravdivy, ale naprosto nic neprinasi do diskuze nez jen dalsi exkrement, ktere tu kazdodenne plodis. Uz si byl u psycholozky? Mozna by ti tez nasla nejakou poruchu, jelikoz to co zde predvadis, by se bezpochyby dalo diagnostikovat a pokud mas stesti, tak mozna i lecit. Do te doby hodne stesti se svou krizovou vypravou ve jmenu MS... nejak ty hlasy ve sve hlave musis utisit.
Jenze porad se na to divame z Linuxove strany a je jedno, co ma Windows noveho... na Linux jsou modernejsi hry nez ty, ktere testuji a tim to konci. To jestli ma Windows neco jineho a jeste novejsiho nas zajimat nemusi... o stav ve Windows tu totiz vubec nejde, ten slouzi jen jako reference v tomto porovnani. Proto je jeho trolling tak ocividny a akorat tu prekazi, protoze proste vhodil do diskuze neco, co je sice pravda, ale v tomto kontextu nas to nezajima.
Když srovnáváte ovladače na starých hrách, nemá výsledek valnou vypovídací hodnotu - v tom se shodneme. Já k tomu dodávám, že opravdu nové áčkové hry prakticky nemáte, takže to srovnání nebude vypovídající ani když použijete vámi navrhované hry. Je to k věci a relevantní.
Navíc frame rate zdaleka není všechno. Ty samé hry rendrují různě na Windows a Linuxu. Například v Metro: Last Light chybí na Linuxu (i MacOS) tessellation, volumetric lighting a některé další efekty.
Uz si sa spravil? To musel byt strasny orgazmicky zazitok sem pridat taky nic nehovoriaci prispevok. A ktora hra nebude podporovat linux taku si nekupim lebo vyrobca asi nema zaujem o moje peniaze. Zbytocne tu vypisujes par hier, ktore budu len priemerne aj ked Ackove. A prioritou valve nikdy nebolo mat velky zisk z linuxovych hier ale steambox. Len tak btw. teraz dost nakupujem linuxove hry na steame a inak dik za statistiku lebo ked som posledne pozeral tak podiel linuxu na steame bol pod 1% ;)
lol ... tak jelikoz vydavatele podporuji sem tam MAC ... a velmi casto PS ... coz je jedno i druhe BSD, coz uz je skorem tux ... a jelikoz 99% vydavatelu umi delat gamesky na androida ... coz je platforma asi tak o 2 rady rozsirenejsi nez vsechny widle co kdy M$ prodal ... a je to linux...
Takze podpora widli je z tohodle pohledu zcela nezajimava ...
MacOS není BSD, pouze obsahuje části kódu BSD. Nativní API MacOS je Cocoa, založené na NeXTSTEPu, značně objektové a psané v Objective-C. Pro zobrazování a tisk se používá Quartz. MacOS toho Linuxem společného zatraceně málo.
PlayStation 4 sice používá Orbis OS založený na FreeBSD, ale grafická API má úplně jiná: GNM a GNMX, přičemž to druhé je dost podobné DirectX.
Android má s distry Linuxu společný leda kernel, který je ovšem u Androidu dost modifikovaný. Na Androidu nenajdete ani základní knihovnu glibc, natož X11 server, Qt, GTK+. Liší se i drivery a spousta dalších věcí. Například API je založené na (ukradené) Javě.
Používaných strojů Windows bylo před rokem podle MS 1.4 miliardy. Všech Windows prodaných v historii jistě bude víc, počítejme velmi konzervativně 3 miliardy. Pokud je Android rozšířenější "asi tak o dva řády", bylo by to 300 miliard smartphonů. Jinými slovy jste o dva řády vedle.
Takže jako obyčejně píšete spoustu nesmyslů o věcech, které jste neviděl ani z rychlíku.
Článek je o srovnání výkonu grafických ovladačů pod Windows a Linuxem. Sám jste správně psal, že srovnávat výkon na předpotopních hrách nemá smysl. Já k tomu jen dodávám, že žádné jiné na Linuxu nemáte, a vámi navržené tituly jsou dávno pasé. Jestli máte problém s fakty, zkuste psycholožku vy. Třeba po nějaké léčbě pochopíte, že Linux je pro hráče vyloženě nevhodná platforma. Pak to můžete vysvětlit Newellovi, nebo ho přizvat na terapii.
Ono to má ještě další aspekty. Nejnovější hry pro Linux nejsou, protože nejsou hráči. A hráči nejsou mimo jiné proto, že nejsou hry.
Vyjma toho jsou tu další problémy: kvalita driverů, licenční podmínky (licence GPL je nakažlivá), a fragmentace platformy na spoustu dister vycházejících co pár měsíců v nových verzích.
Kvalita driverů viz titulek článku. GPL licence nikomu neříká, že v ní má psát hry. Fragmentace platformy je fiktivní výraz, pokud to chceš vyvrátit, jmenuj mi aspoň jedinou nefunkční kominaci libovolné hry ze Steamu s podporou Linuxu a libovolné standartní GNU/Linux distribuce (tím nemyslím něco co běží v routerech, ale je určené pro domácí počítače).
Titulek článku je pěkný, ale použitelnost driveru v nových hrách fakt nezjistíte testy na letité OpenAreně.
Pokud linkujete proti knihovně licencované pod GPL, musí být vaše i aplikace uvolněná pod GPL. Samozřejmě existuje linking exception a LGPL, ale faktem je, že se musíte vyhýbat GPL kódu.
Fragmentace platformy zdaleka není žádná fikce. Pokud jde o problémy, tak těch věcí typu "neběží zvuk", "náhodně to mrzne", "hází to symbol lookup error: undefined symbol", "běží to na 4fps, na stejném HW pod Windows bez problému" apod. najdete spoustu.