Má Linux, viď: https://en.wikipedia.org/wiki/Ingenuity_(helicopter).
31. 1. 2024, 10:41 editováno autorem komentáře
Flight controller (FC) je dual-core R5, kde obe jadra delaj to same - a v pripade chyby je tam dalsi FC s dalsi dvojici R5 jader.
Snapdragon/Linux ale jede na te navigacni casti - hlavne to dela zaznam z letu, ale taky nejake rozpoznavani terenu - predstavuji si to tak, ze je to schopne poznat kde je sutr, aby to nepristavalo na nem, ale radeji na nejake rovnejsi plose.
viz vice zde (Fig 4):
https://rotorcraft.arc.nasa.gov/Publications/files/GripAIAA.6.2019-1289.pdf
Podle popisu je tam TMS570 procesor s dvojitym jadrem R5. Tam je jediny bezne dostupny zastupce TMS570LC4357.
Dvojity R5 procesor to sice ma, ale v lockstepu, takze pro SW je to jako jedine jadro na 300Mhz
A mozna vyberovy -EP se sirsim rozsahem teplot (od -55)
https://www.ti.com/product/TMS570LC4357-EP
Pokud vím, tak jsou tam dva TMS570LC43x, jak již naznačoval předřečník, každý má dvě jádra v lockstepu (chová se jako jedno) a pokud interní safety funkce na čipu primárního flight controlleru s TMS570LC43x vyhlásí chybu, tak FPGA (ProASIC3) přepne na záložní flight controller také na TMS570LC43x, který obstará bezpečné přistání. S vyšší úrovní řízení komunikuje na GNU/Linuxu komunikuje jen ten primární flight controller.
Jinak pokud by si někdo chtěl na TMS570LC43x zkusit Google Summer of Code na systému RTEMS https://www.rtems.org/ , tak dejte vědět. BSP jsme před lety do RTEMSu napsali také částečně s podporou financování mého studenta z GSoC a teď na něm dále staví třeba Airbus Space and Defence USA. S TMS570LS3137 jsme navrhovali i ECU pro Porsche.