Může, ale hlavně jsou to nevyžádané informace, které zdržují.
Všechna reklama jsou nevyžádané informace. Ale ne všechny nevyžádané informace zdržují, u dobře zacílených informací je to právě naopak – poskytne vám to informace, které byste pracně sháněl, nebo byste se o nich ani nedozvěděl.
Cílem reklamy je přimět mě k nějakému rozhodnutí
Ano, ale to neimplikuje „vnutit“ a „okamžitě koupit“. Inzerent samozřejmě neočekává, že každý, kdo viděl reklamu, do jednoho dne koupí příslušné zboží.
Třeba mě chce přesvědčit, abych se k danému e-shopu vrátil.
Pokud se o tom přesvědčit nenecháte, je to špatně cílená reklama.
Třeba tu službu někdo doporučí zde na Rootu
Což je v širokém pojetí také reklama. Ale i bez toho – jak se o tom dozví ten, kdo to doporučí na Rootu? Může se informace o nové službě šířit jen přímo mezi lidmi, ale to je dost omezený způsob šíření.