Názor k článku
Mapy.cz zůstanou bez předplatného a bez cílené reklamy od Filip Jirsák - Může, ale hlavně jsou to nevyžádané informace, které...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 5. 2024 12:37

    Filip Jirsák
    Stříbrný podporovatel

    Může, ale hlavně jsou to nevyžádané informace, které zdržují.
    Všechna reklama jsou nevyžádané informace. Ale ne všechny nevyžádané informace zdržují, u dobře zacílených informací je to právě naopak – poskytne vám to informace, které byste pracně sháněl, nebo byste se o nich ani nedozvěděl.

    Cílem reklamy je přimět mě k nějakému rozhodnutí
    Ano, ale to neimplikuje „vnutit“ a „okamžitě koupit“. Inzerent samozřejmě neočekává, že každý, kdo viděl reklamu, do jednoho dne koupí příslušné zboží.

    Třeba mě chce přesvědčit, abych se k danému e-shopu vrátil.
    Pokud se o tom přesvědčit nenecháte, je to špatně cílená reklama.

    Třeba tu službu někdo doporučí zde na Rootu
    Což je v širokém pojetí také reklama. Ale i bez toho – jak se o tom dozví ten, kdo to doporučí na Rootu? Může se informace o nové službě šířit jen přímo mezi lidmi, ale to je dost omezený způsob šíření.