"Nemusí mi to nabídnout cílená reklama, těch zdrojů je spousta – ale reklama je jeden z nich."
Ano, těch zdrojů je spousta, tak proč nevyužívat ty relevantnější než je reklama?
"Za prvé – třeba proto, že se zaváže k tomu, že je nebude prodávat dál? A za druhé – pokud nebude prodávat informace, které by se daly spojit s konkrétní osobou nebo domácností, tak já s tím nemám problém."
Za prvé, takový závazek (pokud vůbec existuje) se složitě vymáhá. Za druhé, nebudu vynakládat úsilí, abych možnost agregace dat prověřoval. Ať si své modely trénuje na jiných datech. Pro mne je jednodušší mu ta data nedat nebo je alespoň znehodnotit.
"Každá informace slouží k tomu, aby ovlivnila vaše rozhodnutí."
Své rozhodnutí chci ovlivňovat hlavně vyžádanými informacemi. Měli bychom si zachovat schopnost aktivně vyhledávat informace a ne pasivně spoléhat na algoritmy cílené reklamy, která okolo nás vytvoří sociální bublinu.
"Pořád to vnímáte jako boj mezi zákazníkem a prodejcem."
Nemusí jít o boj, ale o to, kdo drží ovládací páku toho nástroje.
"Tržní ekonomika ale vychází z předpokladu, že trh dokáže nejlépe zajistit to, aby se našlo optimum, při kterém bude nejvíce spokojený jak zákazník tak prodejce."
V tržní ekonomice je vhodné sledovat oběh peněz. Obvykle se za peníze nakupuje jiná hodnota, která má sloužit tomu, kdo peníze vynakládá. Jestliže reklamu platí zadavatel a ne Vy, měla by sloužit zadavateli a ne Vám. Jestliže si budete platit službu ověřující výrobky, měla by sloužit Vám a ne výrobcům. Trh najde optimum, aby byli spokojeni zákazník reklamy i prodejce reklamy. O spokojenost příjemců reklamy se v tomto vztahu nejedná.