Myslím, že rozhodnutí dát za paywall Seznam tímto nešťastným způsobem, bude počátkem konce téhle firmy, protože normálního uživatele [alespoň podle mého názoru] absolutně nezájímá, jestli jsou jeho reklamy cílené, ale to, zda na svém monitoru jakoukoli reklamu vidí nebo ne.
Takže Seznam, nejenže dá za paywall svůj naprosto bezvýznamný obsah, ale aplikaci mapy, za kterou by někdo byl ochotný plati za paywall nedá, to mi opravdu nedává smysl.
Souhlas, když schovají novinky nebo zprávy za paywall, je to jen jejich problém, uživatel může jít jinam. Ale věci jako email nebo nejspíš i mapy už spadají pod jiné zákony. Nemůžeš si vzít za rukojmí půl českého internetu, aby ti uživatel na něco "dobrovolně" kliknul. Zákony se v tomhle směru dost zpřísňují. I ten lukačovičův tweet se dost změnil, aby nedráždil regulátory (v původní verzi psal o tom že uživatelé platí daty).
Pokud myslite, ze je cilem lidi presvedcit platit, ale na druhou stranu je mozna cilem lidi presvedcit k prijmuti cilene reklamy. A jelikoz predpokladate, ze vetsinu lidi nezajima, zda jsou reklamy cilene, tak odkliknou souhlas a zadne nestesti se z pohledu Seznamu nekona.
Osobne bych si mozna u provozovatele 2 nejnavstevovanejsich zpravodajskych webu (jinou metodikou nebo v jinem mereni by to mohlo vyjit jinak, ale pravdepodobne se nepropadnou mezi bezvyznamne weby) netroufl tvrdit, ze krom map ma jen bezvyznamny obsah.
https://www.mediaguru.cz/clanky/2024/01/navstevnost-ceskych-zpravodajskych-webu-se-loni-dal-snizila/
I nektere jejich dalsi sluzby mohou byt velmi popularni, to, ze je nepouzivate nemusi znamenat, ze jsou naprosto bezvyznamne.