Bylo by prima, kdyby někdo někde popsal detailněji průběh platby. Ten jejich web je jak reklama na TV Noha .. :)
Nechápu, proč nedají NFC jako paralelní možnost k tomu QR. Kdo má šaškovat s načítáním kódu přes kameru..
Chápu to jako workaround pro zákazníky bez NFC. Na straně prodejce je nasazení NFC jednodušší. Pro QR musí zákazníkovi vystavit nějaké zobrazování, což je určitě dražší a náročnější na instalaci než NFC krabička.
My presadzujeme v bankach nieco taketo:
http://way4pay.eu/sk/index.html
Riesenie od A po Z. Mozte platbu inicializovat z QRkodu, NFC, Pickup kodu, browser alebo eMail.
Ale nielen to, mozete nakupit priamo z plagatu, napriklad listky do kina, dialnicnu nalepku, parkovanie, MHD. Zaplatit a dokonca obdrzat aj listok priamo do mobilu (alebo zlavu, bonusove body, ...).
ked tak pozeram na vase predchadzajuce projekty tak mozno ste dost velki na vytvorenie rozbehnuteho vlaku.
treba _len_ presvedcit nejaku banku, aby vo svojom smartphone klientovi akceptovala okrem svojich proprietarnych qr kodov aj nieco s elegantnym plaintextovym kodovanim detailov platby.
vy mozete predavat generatory qr kodov pre x systemov a jazykov.
banky na tom sice priamo nezarobia, ale trochu by im to odlahcilo internetbankingove servre a spravilo by im to pekne promo.
Presne toto je cesta ktorou ide PayBySquare ci ako sa volaju a to je podla nas blbost. Treba na platenie schvalit jeden QR kod najlepsie narodnou bankou tak ako v cechach aj ked voci formatu mam vyhrady. My mame na stranke specifikaciu ktora je free a merchant si ju moze implentovat.
Dokonca je aj free sluzba:
www.way4pay.eu/way4pay-demo/bootstrap/MakeBill.html
Nase riesenie je unikatne tym ze nie je o plateni ale o nakupovani a ukladani elektronickych tovarov (listky, ...). Platenie je v podstate hlupost.
Kupit listok na koncert alebo dialnicnu nalepku z billboardu je kool ;-).
PayBySquare nie je IMHO kompletna blbost, ale likviduju to uzavretostou formatu (qr citacka ti nacita v podstate blob) ale hlavne to zabijaju poplatky za pouzivanie predajcami a bankami.
4pay specka je fajn, kvoli napadom s platbami sa mi zda trosku kosatejsia ako ta ceska ale hlavne je v QRku plaintext.
Podla mna je napad s kupenim listku na kocert alebo platby za tovar v automate fajn. Dialnicka nalepka je uz tazsie predstavitelna, kedze si nevies vygenerovat samolepku na okno.
Ziadny automat!!!
Koncert - odfotis QR kod, vyberies si miesto (na sedenie, sektor, ...), odsuhlasis, zadas pin na platbu, pride listok do mobilu.
Dialnicna nalepka - odfotis QR alebo vyberies z menu sluzieb, zadas druh auta, vyplnis SPZ, zadas PIN, pride ti listok (nalepka). Policajti ta nemusia ani zastavovat, natukaju cislo a vedia, da sa to automatizovat na branach s kamerami a OCR.
American style restaurant, odfotis QR kod zo stola (s embedovanym cislom stola), objednas kavy, zakusky, zadas platbu pride ti potvrdenie ako listok, merchantovi vybieha objednavka s cislom stola...
Mame vypracovane use case pre parkovanie, MHD, ... iny svet. Ziadne automaty na vybavenia platobneho miesta, velmi lacne a ponukaju sa aj nove formy businessu.
vstupenka na podujatie je ok, realne fungovanie american style restaurantu si (ako asocialny domased) neviem velmi predstavit, s dialnicnymi znamkami je to teoreticky pekne, ale prakticky u nas v rozumnom case nerealizovatelne.
vypracovany use case ma cenu papiera na ktorom je vytlaceny, skutocnu hodnotu ma az fungujuce pouzitie v praxi.
p.s.: aby som nevyzeral ako hater - ja tymto veciam dost fandim a aj vas system sa mi zda zaujimavy. treba to ale pretlacat na spravnych miestach
Dialnicne nalepky su jednoduche, mame to hotove, staci nam server kde to mame spustit. Tak isto je funkcny system pre banku aj pre mobil.
Use case ako use case, aj tam treba vselico domysliet, cenu papiera to iste nema. Taky use case ako urobit dobre vyhladavanie ako implementoval Google asi nema iba hodnotu papiera.
Jedine spravne miesto je teraz banka, merchanti aj zakaznici by to iste uvitali nakolko to dost zjednodusuje zivot, toho sa az tak nebojim.
Ok, mam v pracovni jeden nevyuzity server, mozeme to rozbehat.
Skusmo si kupim cez novy system prvu dialnicnu nalepku pre svoje sukromne auto, ide sice koniec mesiaca a chcel som sa zastavit pre dialnicnu naleku na pumpe ale na dialnicu mimo mesta planujem ist az cca v polovicke februara takze by sme to mohli stihnut...
Ako nasnimam QR? Ako zaplatim? Ako sa dostanu data o mojej platbe na policiu aby mi pri najblizsej kontrole uznali zakupenu dialnicnu znamku (ktora v sucasnosti musi byt nalepena na prednom skle auta)?
Na toto som myslel ked som pisal ze rozpracovany use case ma mozno cenu papiera na ktorm je vytlaceny. Aj spominany google vyhladavaci use case mal nulovu cenu a nebyt angel investora tak stale vyhladavame v altaviste. Az realizacia ma cenu.
Ked sa to podari spojit s nejakou bankou tak to zacne mat realnu cenu.
Předpokládám, že nejčastějším protiargumentem jsou dodatečné náklady. Ono "Ziadne automaty na vybavenia platobneho miesta" totiž také znamená, že si tu službu nepořídí nikdo, kdo nemá "ten správný mobil". Počítají vaše "use case" také se zákazníky, kteří nebudou ochotni si kupovat nějaký technický bazmek jen kvůli lenosti provozovatele? A jaká procenta tam dáváte? Třebas u parkoviště já osobně odhaduju využití tohoto nového procesu pro tak 2-3 procenta zákazníků. Ostatní budou dále používat automaty. Stejně tak si většina řidičů koupí dálniční známku na poslední chvíli na poště. I když u takovéhoto zboží už bych i věřil v tak 10-20 procent "nákupů chytrou krabičkou".
Samozrejme je to ciste vestenie z gule. Ale mame vlastne 'vychytavky'. Mame sprostredkovatelsku proviziu. Takze napriklad pre parkovisko mozete v okoli zainteresovat trafiku alebo nejaky obchod kde sa vybavia a budu prijimat platby cez way4pay za parkovanie. Nemusite vobec kupovat ziadny automat.
Spravny mobil je dnes hocijaky android alebo iPhone. Percento populacie vlastniacej smartphone bude do 3-4 rokov okolo 90% nakolko ziadne ine sa uz ani nerobia.
Typicky dialnicna nalepka, prichadzam na dialnicu, aha zabudol som kupit nalepku, vleziem do menu kupim. Praca na 20 sekund (mame vyriesene aj predvyplnanie poli). QR kod nie je NEVYHNUTNY na nakup. Mozte zacat nakup cez tablet alebo pocitac a iba samotnu platbu realizovat cez mobil. Dokonca cez sluzbu 'pickup kod' nemusite mat ani fotak na mobile.
Mám smartphone 2 roky. Telefonuje to dobře a SMSky se také dají. I babička má smartphone, ale ta jen telefonuje, na SMS už nevidí. Můžete si nás oba započítat do těch 90 procent, ale stále budeme lidmi, kteří váš proces nemohou použít, protože to neumí a mají mizivou potřebu se to učit. A protože já jsem průměrně placený pracovník v IT a babička má stálý důchod, tak jsme oba stále komerčně zajímaví. Zkuste teď přesvědčit obchodníky, aby se na moje a babiččiny peníze vykašlali, hodili nás přes palubu a zaměřili se jen na technicky zdatné jedince. A těch nebude 90 procent nikdy.
A právě v tom vidím slabinu vašich návrhů. Problém není konzervativní přístup obchodníků a bank, ale fakt, že váš proces po dobu nejbližších 5 až 15 let bude jen doplňkový. Něco, co bude mít náklady navíc oproti stávajícímu procesu, který bude muset být zachován. Koukněte se třebas na metro v Praze. Tam se dá lístek koupit odesláním SMS už několik let. Používá to jen malé procento lidí a celé se to rentuje hlavně proto, že i mizivé procento z milionu lidí je dost lidí. Nabídnete to nějakému řádově menšímu obchodníkovi, než je dopravní podnik města Prahy?
Ale vy sa nemusite nic ucit. Natukat pin kod na klavesnici rovnakej velkosti ako mate na platobnom terminali urcite zvladnete. Nie je v tom ziadna velka magia. Samozrejme platba je doplnkova a je na vas ci vam chce stat v rade na listky do kina alebo si ich kupite este v kaviarni.
Vybavenie merchanta spociva v papierovom vytlacku pripadne koli komfortu 20 centovy NFC tag.
Niektore procesy NEMUSIA byt zachovane, zakupit si dialnicnu nalepku na auto na SPZtku a nelepit ju na okno nie je nic nepredstavitelne, napriklad madarsko to ma takto uz niekolko rokov.
Metro v Prahe. Bol som v Prahe, nikde som nevidel ziadny naznak toho ze sa to da kupit. Daju sa kupit aj mesacne listky? Kolko percent je jednorazovych listkov? Musim si pamatat nejaky blby kod a format SMS a telefonne cislo kam to poslat podobne ako je to za parkovanie na slovensku, dakujem neprosim.
Pre obchodnikov to bude zaujimave ked na tom zacnu setrit a to mozu. Namiesto 4 ludi v kase na listky do kina mozno budu stacit 2ja, ... . Toho sa fakt nebojim.
Uz to asi relativne brzo bude, na strankach Mastercard informuji o trial runech v Americe. http://www.mastercard.com/us/paypass/phonetrial/whatispaypass.html
S těmi řešeními se nám nám nějak roztrhl pytel -- v podstatě každý větší hráč přichází s nějakým vlastním řešením pro mobilní platby.
Já měl představu, že má vzniknout standard, který popíše, jak se mají informace o transakci zapisovat do QR kódu, ideálně že to bude mít tvar URL, na kterou umí přesměrovat každá čtečka, a pak budou jednotlivé implementace, které se toho standardu budou držet.
Reiffeisen Bank to přesně tak udělala, viz http://www.qr-platba.cz, dokonce to prosadila jako standard České bankovní asociace, ale to zřejmě ČSOB nestačí a rozhodne se používat řešení od MasterCard.
Ach jo.
Takže to asi dopadne tak, že na faktury nebo v eshopech bude 5 QR kódu vedle sebe, a uživateli vyber si... :-(