Společnost McAfee vydala zprávu týkající se aktuální situace okolo nevyžádané pošty. Spam není pouze obtěžující záležitostí. Může být spojen s kybernetickou kriminalitou a významně zasáhnout vlastní podnikání firmy. Společnost McAfee provedla ve své pravidelné studii Spam Report analýzu nákladů, které spam pro podniky představuje.
Z výsledků studie za měsíc únor mj. vyplývá, že spam stojí firmy v průměru 182 500 dolarů za rok. Každé procento spamu navíc vyjde firmu na 41 000 dolarů. Pokud tedy používaný spamový filtr pracuje pouze s 95 % účinností, má to proti 99 % úspěšnosti výrazný dopad na podnikání firmy. Každé procento se počítá. Spolu s nutností se vyrovnat se záplavou nevyžádaných e-mailů rostou také náklady na úložná řešení. V únoru byla nejrozšířenějším spamem nabídka kopií značkových hodinek. Zastoupení těchto nabídek vzrostlo a na celkovém objemu spamu se podílely 20 %.