Loni se v projektu Mesa objevila nová součást, překladač API Vulkan na Direct3D 12. Stojí za ním Microsoft a říká mu Dozen (zkráceně Dzn). Nyní Jesse Natalie z Microsoftu hlásí, že Dozen už z 98,5% zvládá to, co požaduje specifikace Vulkan 1.0. Příslušný kód je již součástí vývojové verze, ze které vzejde budoucí Mesa 23.0 (zhruba v březnu).
Na pouhý 1 rok prací je to slušné, dlužno však doplnit, že API Vulkan, původně známé jako AMD Mantle, je poměrně dosti elegantní rozhraní blízké grafickému železu, ve kterém našel sám Microsoft inspiraci při tvorbě svého next-gen grafického API též blízkého železu, které nyní známe jako Direct3D 12. Dodejme, že API Vulkan se momentálně nachází již v řadě 1.3.x, kdy tvůrci s každou další desetinou v číslování verze integrují desítky dalších obecně používaných rozšíření tohoto API.