Pečivo by měli péct nadšenci, a auta by měli navrhovat také nadšenci. Placení pekaři a designéři prostě jedou a nějak je nezajímá nic jiného a jen koukají, aby splnili požadavky zaměstnavatele, málokdy přinesou nějakou výraznou inovaci sami od sebe. Že je to blbost? Samozřejmě že ano. Ale stejný nesmysl tvrdíte o SW, a zřejmě tomu navíc věříte.
Když jsme u toho, tak nadšenci-vývojáři typicky píší stejně mizerný SW, jako nadšenci-pekaři pečou mizerné pečivo, nebo jako garážisté staví mizerné vozy. Je to vidět na technologiích obsažených v Linuxu, historii GUI v Linuxu atd. Naprostou tragédií je pak faktická absence orientace na uživatele. Když komerční SW nebo pečivo neplní požadavky zákazníků, tak firma tratí. Plnění potřeb zákazníka se přímo odráží v tržnách firmy, jejím úspěchu, a schopnosti platit své zaměstnance. Kdo dlouhodobě neplní potřeby zákazníků, ten skončí. Naopak pro nadšence je plnění potřeb zákazníka irelevantní. Klidně to budou dělat tak, jak sami uznají za vhodné, bez ohledu na zákazníka. V nejhorším budu mít 1% trhu, a vzlykat, jak je většinový zákazník nevšímavý k jejich genialitě. Výsledkem je třeba tragédie jménem Gimp, v širším pohledu potom pak mizerná alokace zdrojů a absence čištění trhu.
SVG je velmi omezené. Například barvy jsou jen v RGB, což je pro DTP programy dost tragické omezení.