archive.org je mimo, takže pro záznam: takhle vypadá luanti.org k 2024-10-14T1330UTC.
Mimochodem, hlavním důvodem k přejmenování bylo odlišit se od minecraftu, takže oceňuju tu ironii s úvodním screenshotem :)
Este ironickejsie je, ze aj Mineclone2 sa premenoval na Voxelibre aby sa nan nedivalo len ako na klon Minecraftu. :-)
Licencni podminky minecraftu a s tim souvisejici grafiky jsou celkem volne. Ve zkratce - dokud na tom nevydelavas, tak je to v pohode. Verim ze tyhle volne podminky jsou jeste od zakladatele a maly mekky uz je nemohl moc zmenit.
To je škoda. Minetest bylo už dobře zavedené a zvučné vycházející z principu hry. Luanti je takové nemastné neslané.
Zavedené možná, ale ten název považuju za špatnou volbu od začátku.
Minetest zní jako sada testů pro Minecraft... ani po letech můj mozek tenhle název nespojuje s názvem herního prostředí ani hry. Od začátku to znělo jako špatný vtip nebo název pro projekt s kterým si po večerech hraje jeden vývojář.
Se priznam, ze ve mne (kdyz uz vim, ze to ma souvis s Minecraftem) to evokuje testovaci verzi Minecraftu, pripadne cracklou testovaci verzi, aby to slo hrat furt pryc.
Bez znalosti souvislosti bych asi pod nazvem cekal nejakou utilitu na otestovani schopnosti/vykonu tezby kryptomen.
Fakt je, ze Luanti ve mne neevokuje nic (samozrejme, ted ano, protoze ze zpravicky vim, ze to souvisi s Lua, ale jelikoz Lua je vec, ktera me normalne zcela miji, pokud o ni nahodou zrovna nezahlednu clanek na Rootu, tak by me to nenapadlo).
Jen tedy pro upřesnění:
Mineclone, nyní tedy Luanti, není "Open source voxelová hra", ale Open source voxelový grafický engine, ve kterém jsou naprogramovány desítky her.
Některé z nich cílí na co největší podobnost s Minecraftem, jiné nemají s Minecraftem lautr nic moc společného.
Základ enginu je naprogramovaný převážně v C++, hlavní modovací jazyk je Lua (i když pár snah o to to tam trochu zPythonizovat se dělo.)
Zrovna ne :-)
MineClone2 (nyní Voxelibre) *je* hra. Engine, na které (a mnoho dalších) běží, se jmenoval Minetest (teď Luanti).
NJ, až jsem se do těch názvů zamotal, díky za opravu.
Minetest -> Luanti (Engine)
MineClone2 -> Voxelibre -> (klon Minecraftu v Luanti)
Tak jsem zvědav, zda se přejmenuje i Mineclonia, což je fork MineClone2 .
https://content.minetest.net/packages/ryvnf/mineclonia?protocol_version=45
I když chvíli potrvá, než se nový název zavede, ten starý byl příliš generický a nezajímavý pro typického hráče. Působil jako nějaký pokus nebo experiment.
Staří hráči si Luanti najdou a nové to třeba snáz osloví. Tak nějak jsem ve změnu názvu už pár let doufal, protože už při pokusu informovat o této alternative nějaké nové hráče, dvě třetiny odradil už jen ten název.
Název Minetest byl fakt špatný a odrazoval. Fakt mi velkou chvíli trvalo pochopit, že je to cosi regulérního a né nějaký dočasný pokus. A myslím, že to tak má většina lidí. Název měli změnit mnohem dřív. Hned co jsem pochopil svázanost Minecraftu s malým měkkým (a taky tu obskurní náročnost, než se něco spustí), tak mě bylo jasné, že musím najít něco jiného. A Luanti je, myslím si, úplně skvělý projekt a není potřeba hledat nic dalšího. A nový název? Myslím, že je to vždycky vlastně úplně jedno, lidé si při velkém brblání zvyknou na cokoliv.
Pokud někdo máte s MineTestem/Luanti zkušenost, byl bych rád a tipy.
Děcka z naší základky mají Minecraft docela oblíbený a když staví a spolupracují, tak mi to přijde i užitečné. Od "neúplně legálního" Minecraftu srze TLauncher se je snažím dostat k něčemu OpenSourcovatějšímu a freewarovějšímu. Takže například k MineClone2/VoxeLibre.
Pro správcování by se mi hodilo, aby měl automaticky každý nový hráč kus území, který by mohl editovat jen on a lidé, které si tam přizve.
Výchozí oblast o několika biomech, s teleporty na území hráčů, nonPVP a bez ztráty životů. Možnost zálohování a obnovení základní oblasti a selektivně oblastí hráčů.
Byl bych rád i za tipy na nějaké jiné pozitivní kooperativní hry, které by zvládly 8 let staré kompy s integrovanou grafickou kartou, 4GB RAM, malým diskem a Linuxem.
Creative mód bez životů a smrti jde. Ochrana území šla buď pluginem (nepoužíval jsem) nebo vykolíkováním speciálními bloky.
Zálohování jsem neřešil, ale celkový přenos dat na jiné místo byla jen kopie adresáře.
Nebylo to moc ergonomické, ale děti to hrály na starém tabletu a slo to. Samozřejmě bez nových krásných grafických vychytávek a s blízkým horizontem.
Nějaká škola ve Francii Minetest používala i pro výuku.
Bloky pro chráněný režim existují a fungují.
Obnova oblasti do výchozího stavu existuje.
Záloha celého světa přes soubory funguje.
Akorát dotažené, seskládané do funkčního celku a zautomatizované, fungující v některém ze zdařilých klonů Minecraftu, to jsem ještě nenašel.
Když jsem se to pokoušel seskládat, tak jsem se zaseknul, na nějaké nekompatibilitě mezi potřebnými mody.
Některé online servery mají zajímavý set.
Ale většinou se zaměřují na PVP akce.