Našeptávač ovlivňuje výsledky vyhledávání

30. 11. 2006

Sdílet

Říjnová analýza profesionální služby pro měření návštěvnosti internetových stránek NAVRCHOLU.cz zkoumala roli našeptávače největšího tuzemského vyhledávače Seznam.cz. Z výsledků měření vyplynulo, že našeptávač byl použit při téměř 40 % návštěv webů měřených službou NAVRCHOLU.cz, které vzešly z vyhledávání Seznamu. Role našeptávače je tudíž nezanedbatelná a na chování uživatelů musí mít určitý vliv.

Z následné analýzy porovnávající počet slov v hledaných frázích jednoznačně vyplynulo, že vlivem našeptávače uživatelé častěji zadávají víceslovné fráze. V obou případech, tedy s našeptávačem i bez něj, jsou sice nejčastěji vyhledávány dvouslovné fráze, nicméně další pozice už se liší. Jednoslovné fráze vliv našeptávače odsouvá až na třetí pozici a také mnohem složitější výrazy jsou s našeptávačem zadávány častěji.

Našli jste v článku chybu?

Autor zprávičky

Petr Krčmář pracuje jako šéfredaktor serveru Root.cz. Studoval počítače a média, takže je rozpolcen mezi dva obory. Snaží se dělat obojí, jak nejlépe umí.