no nektere hry jedou na linuxu rychleji nez na win, takze si nemyslim ze problem je v ovladacich. Je to u kazde hry jine, mam pocit ze hry, ktere byly vytvoreny pro windows (directx) a nasledne byli portovany na linux jedou pomaleji. je to asi tim ze se s opengl a podporou linuxu nepocitalu uz od zacatku.
Spíš obojí. Grafické ovladače nestojí za nic a porty her nejsou optimalizované. Konkrétně AMD má co dohánět jak ve stabilitě, tak v rychlosti. Zkus si koupit graf. kartu od AMD a zjistíš, že s fglrx se to kvůli stabilitě nedá použít (artefakty v gnome, nefunguje spolehlivě probuzení z RAM, nesmíš updatovat systém, protože podporují pouze staré X a kernel) a radeon driver je zase výkonnostně o dost pozadu. I když aspoň ten radeon ovladač se dost zlepšuje, ale výkon srovnatelný s windows ovladači je stále v nedohlednu.
a preto AMD nedoporucujem ako graficku k Linuxu, ale skor nVidiu, ktora dava k dispozicii kvalitnejsie ovladace, nez AMD, aj ked sa moc nepohodli s Linusom
a dalsou alternetivou je Intel, ale Intel grafiky su skor na kancelariu, nez na hranie narocnych hier
a co sa tyka AMD a kvality ovladacov, tak aj vo Windowse maju co dohanat
dnes su open ovladace na slusnej urovni ak nemate vyslovene poslednu generaciu grafik (alebo posledne dve) tak je vykon vo vacsine hier o hodne lepsie+ ziadne bugy fglrx, problemy z uspanim atd.
Na mojej FirePro M4100 ked som porovnaval v lete mesa 11 vs. 15.9 s 30 hier(starconflict,torchlight,Dota2,:L4D2,war thunder, Portla 2...) co som skusil v steame ani jedna nesla na fglrx lepsie vacsina horsie casto aj vyrazne.
AMD pise o roznych opravach vo vydani ale vacsina chyb tam aj napriek tomu je dalej, ked som este pouzival fglrx pamatam si ako 3 vydania mali za sebou fix tej istej chyby a stale tam bola a nebolo to zrovna ojedinele.