Ty jsi vtipálek, jako vždy. Jednou jsi zde psal v nějaké debatě "co je pravda", nebudu tě citovat, protože nemám čas to dohledávat, ale něco ve smyslu: budu vždy bojovat proti zlu. Poslední dobou se mi ale zdá, že jsi nějaký dvojí agent. Ano až se prokáže, že něco dělají špatně, tak se tady budeme bavit. S touhle logikou se bavit nemusíme několik let. Tady lidé vyjadřují obavy, které se mohou ukázat až za několik let, podobně jako s Avastem. Tvoje odpověď ale zase bude, dělali to, ale už to nedělají, není na to žádný důkaz.
>Pokud někdo vyjadřuje obavy ze všeho nového, nikdo ho nebere vážně.
Nevyjadřují obavy ze všeho nového, pouze z jedné novinky co smrdí až za roh.
Až mne tady někdo bude napomínat za ad hominem útok, tak tomuhle podsouvani nazoru se nejak rika?
> Kdyby vyjadřovali obavy, používali by podmiňovací způsob.
ehhh
26. 5. 2024, 13:49 editováno autorem komentáře
Nevyjadřují obavy ze všeho nového, pouze z jedné novinky co smrdí až za roh.
Nenapsali vůbec nic, čím by to mělo smrdět. Jenom je to nové. No a když se tak vyjadřují o všech nových věcech…
ehhh
Když se obáváte toho, že by se něco mohlo stát, píšete „mohlo by se to stát“. Když jste si jistý, že se to stane, používáte budoucí čas „stane se to“. Věta „zítra k nám přijede maminka“ neznamená, že se to možná stane a možná vůbec ne – vyjadřuje jistotu, že pokud se nepřihodí něco mimořádného, dojde k tomu. Naproti tomu věta „zavři střešní okno, mohlo by pršet“, neříká, že bude určitě pršet, ale varuje před tím, že se to nedá vyloučit a je tudíž lépe na to být připraven.
Možná se ti v tvých očích daří vyjadřovat přesně, ale tvoje názory jen velice přesně ukazují, jaký guláš máš v hlavě.
Za to vy máte v hlavě takový přetlak myšlenek, že je ani nedokážete napsat všechny na první pokus.
Na to se přijde hned jak se někdo zeptá chat-gpt (nebo jiné služby)
Jen dvě poznámky. Tohle se říká, zejména o internetových reklamách, od jejich vzniku. Přibližně od té doby čekám, kdy mi skočí internetová reklama na něco, co bych si skutečně i eventuelně koupil (nový osciloskop, multimetr, počítač významnějších parametrů apod.) nebo bych se na tu reklamu třeba jen rád podíval. Nikdy se to nestalo. Jestli systém internetové reklamy, který má být podle mnohých už desítky let narvaný informacemi o každém jednom z nás, tak to teda velmi dobře kryje. A to až do té míry, kdy se to v podstatě rovná náhodě. Což, podle některých paranoiků, může být záměr. Je to vlastně taková konspirace na n-tou. (Podojíme zadavatele reklamy a uživatelům budeme stejně ukazovat náhodné reklamy.)
Ve skutečnosti je to ještě horší. V době covidu, když jsem se nudil, tak jsem si zkusil natrénovat reklamu na FB, jenom abych si ověřil, jestli to vůbec jde. Jde! Pokud zadáváte, že o tuto reklamu nemáte zájem, tak to skutečně dál nedoporučuje (nebo v minulosti nedoporučoval). Takto jsem se asi tak za půl roku doiteroval do stavu, kdy se na ty reklamy alespoň dalo dívat. Takže informace o tom, jak kdejaký systém detailně čte veřejné profily a veřejnou tvorbu daného jedince jsou teda extrémně nadhodnocené. Ty reklamní systémy jsou reálně extrémně hloupé a to v podstatě ke škodě těch zadavatelů.
A druhá poznámka. Už někdy v devadesátkách se říkalo "nefoťte věci, které nechcete, aby se dostaly ven". No upřímně řečeno, když vidím, co dneska lidé dávají dobrovolně ven, tak se ty naše devadesátkové fotky dají rovnou zveřejnit, protože si toho nikdo ani nevšimne.
Takže informace o tom, kam Filip chodí na pivko do restaurace je opravdu hodně zajímavá no.
A tímhle nijak nepopírám právo na soukromí apod. Pokud někdo chce něco utajit, tak jasně, musí si podle toho vybrat OS, nevystavovat jej zbytečně na síti apod. Tohle všechno je k disposici, je to velmi užitečné a tak dále. Jen mě velmi baví ta obava, co všechno o nás (oni!) vědí. Prostě to tak není. YT se musí vychovávat několik let, aby poskytoval (potom už velmi dobré) návrhy na další videa. U Spotify se mi to za 5 let nepodařilo vůbec. A tohle jsou služby, u kterých já jako uživatel chci, aby mi to něco doporučovalo a ty služby se tím chlubí. U Spotify jsem slyšel mnoho chvály na to, jak dobrou následující hudbu to poskytuje. No ani omylem. Spíše si myslím, že to byla náhoda a že ti nadšenci chtějí poslouchat to, co spotify nabízí. (Což nebudu dále hodnotit, vkus máme každý jiný. Jen jsem chtěl poukázat na to, že služba přímo založená na doporučení další hudby přímo v tomto bodě totálně selhává.)
Přibližně od té doby čekám, kdy mi skočí internetová reklama na něco, co bych si skutečně i eventuelně koupil (nový osciloskop, multimetr, počítač významnějších parametrů apod.) nebo bych se na tu reklamu třeba jen rád podíval.
Tak to mně už se dlouho stává, že jakmile začnu trochu intenzivněji zkoumat informace o určitém typu zboží, reklamní systémy na podezřele velkém procentu webů na to rychle zareagují. Takže např. když jsem chtěl kupovat sušičku a porovnával parametry jednotlivých modelů, ještě měsíc jsem byl na každém kroku bombardován reklamami na sušičky (samozřejmě ještě 2-3 týdny poté, co už sušička stála v koupelně a spokojeně sušila). Podobné zkušenosti mám i s mnoha jinými přístroji nebo nářadím, a to přesto, že na reklamy zásadně neklikám a i když už mne výjimečně nějaká zaujme, radši si příslušný web otevřu ručně.
Tak to mně už se dlouho stává, že jakmile začnu trochu intenzivněji zkoumat informace o určitém typu zboží, reklamní systémy na podezřele velkém procentu webů na to rychle zareagují.
A není to dáno tím, že si toho prostě víc všímáš? Dám příklad. Všiml jsem si, při cestě do schodů v kanclu, že kolega má pestré barevné boty. Tak jsem se začal dívat na boty ostatních lidí a opravdu, spousta lidí má boty výrazných barev. Nikdy před tím jsem si toho nevšiml. A při značném zjednodušení bych klidně mohl říct, že lidé začali nosit barevné boty až s mým kolegou. Ne, není to tak, prostě jsem si toho nikdy před tím nevšímal.
A právě proto jsem zmiňoval to YT a Spotify. Obě služby jsou založené na doporučení dalších videí nebo hudby. YT to skutečně dělá (za mě dobře), Spotify to vůbec nedělá. A reklamy na YT vůbec neodpovídají ani mému profilu (klidně dejme tomu i na již neexistujícím google+) ani typu videí. Do videa s diskusí ohledně nového urychlovače v CERNu se opravu moc hodí reklamy na nové rtěnky a vložky. Pro chlapa technického zaměření, který má v profilu tisíce zhlednutých technických videí. A do technického videa. Opravdu dokonalé směrování reklamy.
A není to dáno tím, že si toho prostě víc všímáš?
Neřekl bych. Věci jako sušička na prádlo nebo vrtací kladivo nejsou v reklamách až tak běžné. Nemůžu vyloučit, že i teď takovou reklamu neuvidím třeba jednou nebo dvakrát za týden. Ale v té době byla ta frekvence taková, že to prostě nemohla být náhoda.
V ČŘ operuje několik firem co dělají dost agresivní identifikaci uživatele na základě pohybu po různých shopech, aplikacích atd. Hledej pojmy CDP a pak se koukni jak to funguje. Nejde jen o Google atd. ti jsou naopak pro tyhle firmy až koncem, kam posílají ten svůj shit aby ti podbízeli jejich výrobky.
O tom ale vůbec nepochybuju. Ale někdy bych to chtěl vidět fungovat. A ne jako platící zákazník těchto firem, ale prostě jako pouhý uživatel. Píšu to potřetí. Ani služby, které se tím přímo chlubí a chtějí tím přinášet svým uživatelům nějaké výhody, tak to vůbec nefunguje.
Takže pokud někdo "tajně" sleduje lidi a potom tyto profily prodává, tak se to vůbec neprojevuje na kvalitě reklam. Pokud to tajné sledování probíhá za jiným účelem než prodej reklam, tak ok. V tomto nejsme ve sporu. I když i tam si myslím, že je to spíše bublina, než nějaký skutečně funkční model.
Jo nejsme ve sporu. Moc to nefunguje ke spokojenosti zákazníků.
Tyhle firmy operují tak, že dodržují všechny normy a zákony, dodávají platformu a je na cílové firmě, jak s tím naloží, tedy co z té platformy sosají a jak ji používají. Ale princip je až komicky jednoduchý: identifikovat tě jakýmkoliv způsobem a sebrat všechno co jde v rámci "péče" o zákazníka ve formě **events**. Vzhledem k tomu, že všechny svět je opravdu rozdělen na pár nadnárodních korporací, je to celkem strašidelný pohled vidět to pod pokličkou.
30. 5. 2024, 11:15 editováno autorem komentáře
Za mě je to jenom bublina.
A ještě doplním, proč si to myslím. Sice už jsem to tady psal, ale ať je to teda na jednom místě.
Služby typu YT nebo Spotify získávají data od uživatelů legálně a s jejich souhlasem. Uživatelé (já) chtějí předávat službě data, protože očekávají, že jim na základě těchto dat bude poskytnut lepší obsah. U YT tohle funguje, u Spotify tohle nefunguje.
Dost silně pochybuju o tom, že někdo dokáže udělat lepší službu, která bude před uživatelem skrytá, současně bude plně v mezích zákona (a nemám pochyb o tom, že to tak je) a současně s tímto omezením bude poskytovat nějaká extra dobrá data, když to nezvládnou ani služby, které tohle před uživatelem vůbec nemusejí tajit.
A tohle je ta bublina, o které píšu. "Dáme vám produkt o kterém uživatel nebude vůbec vědět, budeme dodržovat všechny zákony a ten produkt bude skvěle fungovat (lépe než náhoda)." Tohle podle mě za těchto podmínek vůbec nejde vyrobit. Protože kdyby to šlo vyrobit, tak služby typu YT nebo Spotify budou násobně lepší, než jsou dnes. Proč? Protože tyhle služby si potom klidně můžou koupit tuhle tajemnou "platformu" a nad touto platformou ještě mít další tunu dat získanou přímo s vědomím uživatelů. A ani tohle my jako uživatelé nevidíme.