Aha. Tak to uz nevim co bude v tom pripade s Rivou TNT2. Tak hezky na tom jel Half-Life, Celestia, Blender. ATI mohla jen tise zavidet. Nicmene kvalita analogoveho VGA vystupu na nvidii byla prachmizerna a barvy spatne a vyblite. Coz ale normalnim gamerum nevadilo. Tehdy gameri byli vrcholem hlouposti v IT. Nastesti to dneska uz dikybohu neplati. Tato kategorie se prestehovala k dotekovym placaticim.
Grafarny krom zajimavych karet jako je puvodni TIGA,Matroxy,3dfx nebo specialni strihove karty nejsou moc zajimave pro muzemum. Od jiste doby je to stejny multicore shit jen se to zrychluje. To neni nic co by vinikalo.
A z bezne x86 srajdy kterych jsou plna smetiste v africe se nikdo neposadi na zadek.
Coz jenom potvrzuje to co jsem psal ve svem prvnim prispevku o gamerech. Mimochodem cekam na grammar nazi jak sipkova ruzenka na prvni souloz.
Na rive jel half-life nadherne. Pravda bylo treba vyresit par veci. Jako zapnout na boardu v biosu AGP a ne PCI compatibility, mit up-to date BIOS, AGP bridge drivera GPU drivery atd. Ale pokud se odstinim od historicko-technologickych detailu tak tohle musi clovek v zasade resit taky.
Proste nebyt totalne vygumovany gamer, ale dat systemu minimalni peci a prevenci vecem co se muzou podelat.
Hele, já jsem Halfíka drandil i na té Vantě!
Nicméně sama vybrabčená Vanta byla v několika modelech.
16MB a 32MB, obojí s vyprzněnou sběrnicí, poloviční oproti TNT2
A varianta snad jen s 8MB, která byla ještě daleko horší, měla nižší takty a hrát se na tom nedalo ani při nejlepší vůli. O šlechtě vlastnící plnotučnou TNT2 jsme s kámošema slýchávali. Mimochodem pod OpenGL to jelo RYCHLE. Jenže OpenGL neuměli Wohnouti rozběhnout.
Hele, třeba na WIdlích máš HW ID.
Pokud v INF souboru není dané HW ID obsažené, tak ti to ten driver nenahodí.
Což je právě velmi často příklad různých notebookových řešení, kde si výrobce notebooku něco vyškrábal z čenichu. Vesměs to chce trochu laborování a v daném INF souboru si to HW ID nastavit natvrdo.
(Podíváš se do vlastností daného zařízení ve správci zařízení, zjistíš to ID a přepíšeš ho v INF.)
Když máš štěstí, tak to pak běží.
V Linuxu funguje něco podobného, ale protože používám jen terminál a ne X, tak nevím co přesně, ale jde to. A za tu hrůzu poděkuj výrobci notebooku, protože mohli klidně použít standardní ID ovladače, lidem by ušetřili nervy.
Linux používám jen jako servery pro běh potřebných aplikaček.
Jednak virtualizovaně a jednak na stávajícím železe.
Primárně dělám na Widlích, protože nerad překonávám problémy, které překonávat nemusím.
Z Linuxu používám to absolutně nejlepší, což je konzola a základní Linuxové prostředí.
(To je něco, kde Widle nemohou konkurovat.)
Klidně bych Widle virtualizoval na Xenu a podobných, ale virtualizace na Microsoftu je good Enough, jednoduchý klikací prostředí, nemusím si pamatovat příkazy, klik, klik, klik a jede mi další Linuxový virtuál...
Moje zkušenosti s Nvidií jsou: vrazím do slotu, instaluji ovladač, jede to do konce životnosti karty bez zásahu. Maximálně vyměním ovladač za starší nebo novější podle hry. To jsou bez nadsázky zkušenosti za 20 let hraní na PC. ATI jsem měl jednou, a půlku času jsem místo hraní něco nastavoval, přeinstalovával apod.