Možná ani těžaře, protože jeden z regulačních principů kryptoměn je pokud vim průběžny přizpůsobování obtížnosti "těžby", která za dobu jejich existence vystoupala od rentabilní těžby na komoditních CPU přes GPU a FPGA až po ASIC, kde se dlouhodobě drží, takže pokud zase o řád neklesne nebo se nezačnou používat jiný hashovací algoritmy, tak nejspíš smolíček pacholíček.
Tak to jste asi ještě nikdy neviděl nikoho, kdo hraje na konzoli. A programem to vskutku obejít nelze, protože na to nestačí HW.
Jediné co se občas sežene jsou návody na odemknutí té frekvence pro konkrétní hru, takže to pak není fixních 30, ale lítá to třebas od 30 do 40 FPS, což řadě lidí přijde méně plynulé než těch fixních 30. Obzvláště pokud to místy díky jednoduché scéně vyletí až na 60, to je pak ten propad k 30 znát hodně. Případně ještě ne úplně legální prográmky, co umí shodit rozlišení na třebas 720p, při kterých už to dává 50-60 FPS. Jenže to je masochizmus zase z opačného konce.
https://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_Native_Resolutions_and_Framerates
PS: Pokud si budete trvat na tom "obejít skrz program", tak třebas napovězte jak zvednout FPS u GTA V? To aby bylo zřejmé jak je to s tím "lze obejít".
Jestli to správně chápu, tak je k tomu, aby člověk ten obraz vnímal jako naprosto plynulej, potřeba neustálá synchronie mezi generováním, zobrazováním a viděním snímků, takže cokoliv se nestihne buď v pevném nebo u adaptivní synchronizace v mezích proměnlivém čase zobrazení se bez vertikální synchronizace "přetrhne" a s ní zahodí/zduplikuje, což vnímáte jako "stuttering". Tím pádem vyšší rozpětí proměnlivé obnovovací frekvence znamená víc snímků, co se stihnou vygenerovat, přenést, zobrazit i vidět ve správnou chvíli a je žádoucí, aby bylo co nejširší. To je taky důvod, proč má "AMD FreeSync" (implementace VESA adaptive sync) 2 verze - 1. totiž kladla tak benevolentní požadavky na rozpětí obnovovacích freqencí, že toho výrobci monitorů zneužívali a přínos nálepky FreeSync byl často mizivý.