Před dvěma týdny vývojář v důchodu Martin C. Martin objevil chybu v 55 let staré hře Lunar Lander. Tu vytvořil tenkrát 17letý student střední školy Jim Storer v roce 1969, jen několik měsíců po prvním přistání lidí na Měsíci.
Hra je textová, napsaná v jazyce FOCAL pro minipočítač PDP-8. Zdrojový kód je dostupný. Ve hře máte bezpečně přistát na Měsíci a nesmí vám dojít palivo. Známější je pozdější grafická verze z roku 1974 nebo verze pro arkádový automat od Atari z roku 1979.
Martin zkoumal optimální strategii, kdy se nejprve nebrzdí a až na konci se brzdí „na plný kotel“, aby zbylo co nejvíce paliva. Tato strategie je hráčům Kerbal Space Program známá jako „suicide burn“. Nicméně v původní hře jen při malém zvětšení tahu od optimální strategie vůbec nedojde k přistání. Martin zjistil, že v programu chybí 2 pod odmocninou. Chyba byla ve hře 55 let, nikdo si ji nevšiml, ale i tak byla hra zábavná.
(zdroj: arstechnica)