A v něčem zase ne. Jak se lidé postupně učí nové verze MS Office, tak se nůžky rozevírají více a více. Kupříkladu podpora tabulek v Excelu (MS Office je umí od verze 2007) šetří hodně času a práce. Navíc tím klesá šance udělat chybu. Akorát že řada uživatelů MS Office ani neví, že už to tabulky umí, nebo k čemu že by to mohlo být dobré. Stále žijí v tom, že "tabulka" se vytvoří vyplněním políček, změnou barvy jednoho řádku (to bude záhlaví) a nakreslením rámečku. Vzorečky pak píší nad sloupečky B, E a F, raději tam píší řádky od 1 do 10000 a doufají, že data nikdy nebudou delší a že nikdo nebude mazat řádky, protože se pak vzorec přepisuje. A web je plný návodů, jak pod "tabulku" přidat ručně součty nebo jak napsat makro, co to pro mne bude dělat.
No, zkrátka se LibreOffice z roku 2014 stále porovnává s MS Office 2003. A tam přiznávám, že ho dohání rychle a místy i předhání.
Tabulka je objekt. Excel odjakživa uměl mřížku. Rozdíl je v tom, že tabulka má pojmenované sloupce, má formát (takže umí kupříkladu různě barvit liché a sudé řádky), dá se pro ní zapínat zápatí se součty atd. Důležité je, že když do ní začnete psát, tak tabulka ví, že do ní píšete. Umí se scvrknout i natáhnout. Tabulku lze pojmenovat. Vzorce se dají psát stylem:
=SUMIF(Orders[EmployeeID],F2,Orders[Revenue])
Ve starších verzích nic takového nebylo, takže člověk si jen vypisoval, obarvoval a rámečkoval buňky. Vzorečky byly buď sepsané pomocí adres (B12:B28) nebo se musely ručně pojmenovávat oblasti. A hlavně když pak člověk potřeboval přidat řádky, tak je musel ručně přebarvovat a znovu orámečkovávat, případně si na to psát makra nebo pomáhat pomocnými slupečky typu =mod(A2,2) a filtry.
A má to plno dalších vychatávek jako že když scrollujete dolů, že už není vidět nadpis sloupečků, tak se ten zobrazí místo názvu sloupce listu (takže najednou místo A, B a C vidíte EmployeeID, OrderNumber, Revenue). Při přidávání řádku pak Excel pomáhá tím, že kopíruje vzorce z předchozího řádku, takže nemusíte každý jeden kopírovat ručně nebo popotahovat za rohy buněk. Za největší výhodu ale považuji ty vzorce a fakt, že se už nemusím zajímat o to, kolik má tabulka řádků. Už žádné AZ2:AZ813.
Hele, prave stimhle svinstvem kolega neustale valci, protoze mu to excel neustale vnucuje. Presne kvuli tomu totiz prestavaj veci fungovat. A vis ty proc? Protoze ta excelovska kurva si tam pak snazi nacitat veci, ktery jaksi cilove individuum nema k dizpozici, misto toho, aby si vzal cislo z policka, ktery k dizpozici ma.
Navic je orpavdu uzasna zabava zkoumat kilometrovy link ... a zjistovat, kam ze to vlastne vede, aby ve finale clovek zjistil, ze na podobnou hruzu, takze muze zacit znova.
Také tu máme kolegu, který s tímhle válčí. Ale on válčí i s tím, že cpe do krabice na 10 kusů jedenáctý. Nadává, stěžuje si. Teprve když ho někdo po půl hodině upozorní, že už jich tam deset má a cpe tam jedenáctý, tak se zarazí, přepočítá a řekne "aha". Případně dodá, že by se to mělo nějak zjednodušit. Nebereme ho vážně, víme že problém neni v krabici / Excelu / čemkoliv, na co si právě stěžuje. Ještě že nemá řidičák.
Tabulka ve Excelu je prakticky seznam, kde máte ve sloupcích hodnoty a v řádcích záznamy. Pro práci s daty je to daleko praktičtější, než používat rozsahy buněk. Koukněte na help.
http://office.microsoft.com/en-001/excel-help/overview-of-excel-tables-HA010048546.aspx
Pozrel som si Vami priložený link a nenašiel som tam nič, čo by nebolo v Office 2003 alebo LibreOffice.
Filtrovanie, triedenie, striedave pozadie buniek, podmienené formátovanie, menné označenie rozsahov......
Asi ide o prácu s týmito funkčnosťami. Asi je jednoduchšia. Žiaľ moja skúsenosť je, že keď sa snaží program domyslieť si za mňa niečo, dopadne to katastrofálne a mám kopu roboty opraviť to potom.
Váš odkaz odkazuje na desktopovú verziu excelu. Sú tieto všetky funkčnosti obsiahnuté aj v "browserovej" verzii? Používam a zvykol som si na chromebooku na gdocs. Množstvo funkcií je menšie, umožňujú len striedmejšie formátovanie, ale na firemné veci to stačí....
Ano, tabulky jsou jen pohodlnější způsob práce s daty. Jde v podstatě o named range s headerem, a když napíšete vzorec, je vždy platný pro celý sloupec (takže se vám nestane, že u nově přidaného řádku vzorec chybí). K tomu jsou tam nějaké agregační funkce nad sloupci.
Ad Sú tieto všetky funkčnosti obsiahnuté aj v "browserovej" verzii? - netuším, webovou verzi MS Office jsem nikdy nepoužíval. Ale technicky nevidím důvod, proč by to tam být nemělo.
Ad Chromebook a Google - to by fakt nebylo pro mě. Webovým aplikacím se snažím spíš vyhýbat. Jsou závislé na připojení k netu, nikdy toho neumí tolik co desktopové aplikace, a vždycky se hůř používají. Plus mě vůbec nebere představa, že bych své dokumenty (vůbec nemluvě o dokumentech firemních) dal zrovna společnosti Google, která se prakticky živí sběrem osobních údajů. Přitom cenově jsem na tom Chromebooky podobně jako levné notebooky. Samozřejmě chápu, že i Chromebook může někomu vyhovovat - akorát bych to nečekal u lidí pracujících v IT. BTW kdybych chtěl něco "nerozbitného", asi bych šel do Windows RT s MS Office v ceně.
V případě Googlu to asi nebude souviset s patenty :). V případě Applu to bylo jiné. V roce 1997 reálně hrozilo, že se Apple položí. MS investoval 150M USD, zavázal se pokračovat ve vývoji MS Office pro Mac, vyměnil si s Applem patenty, a Apple zavedl MSIE jako výchozí browser v MacOS.
Nekvalitní placená alternativa ke google docs. Tuto sračku u nás ve firmě protlačil jeden managor s iq houpacího koně protože mu nějaký politruk z ms vysvětlil jak je to kchůl, skvělé a barevné.
Funguje to stylem: Masíš si tam tu ušmudlanou tabulku, potom to zařve "z důvodu nečinnosti bylo sezení ukončeno" po kliknutí na obnovit "Nenašli jsem co jste hledali" po reloadu stránky "Na serveru není dostatek volných prostředků k otevření tabulky". Nedělám si prdel, fakt to tak funguje.